Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
dat dacht ik ook toen ik het las, maar toen ik beter las, begreep ik pas dat hij zichzelf vanuit first person view wil opnemen, niet een game of zo.
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Verwijderd
@MrVegeta;
Op de een of andere manier die camera op je hoofd vast zetten is de beste manier denk ik. Met elastieken kan, maar ik denk dat het gaat schuiven. Makkelijker is het om een of ander soort helm te pakken (fietshelm, brommerhelm) en de camera daar op vast te tapen zodat hij goed op zijn plek blijft (als je weinig tot geen film ervaring hebt neem ik aan dat je een kleine camcorder gaat gebruiken, een grote professionele krijg je natuurlijk wat lastig op je helm
Edit; misschien is dit wat? http://www.indymogul.com/...kly-how-to-the-helmet-cam
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 01:32 ]
fraps is voor in een spel op te nemen, OP wil een filmpje first person opnemen.
Waar je op moet letten is dat de camera niet onnatuurlijk schudt, als je een beetje handig bent kan je een constructie voor de camera maken die de camera op oog/kinhoogte houd en tevens een beetje stevig is
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Als je de ruimte hebt in je scenes, zou ik een fiets gebruiken, de camera op iets van een magic-arm monteren aan het stuur zodat je de hoogte hebt. Door dat het een stuur is, kun je het heel geleidelijk bedienen, echter zonder het geschok van zelf vasthouden.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Omdat ik in mijn filmpje beide handen wil gebruiken. Uit mijn perspectief zit ik Fifa 10 te spelen, voor me tik ik een wit lijntje met mijn schoolpasje weg (beetje controverse is nooit weg) en op dat moment knalt Smack my Bitch up aan wanneer de bas begint. Aftrap en opeens draait het 3 keer zo snel (vanwege het lijntje poedersuiker).Avalaxy schreef op maandag 28 december 2009 @ 01:24:
Op je hoofd zetten wordt te shaky denk ik. Waarom is vasthouden geen optie?
In de rust wordt het beeld grijs/wit (gooi er wel een filter overheen) en dan pak ik 2 iburprofen en gooi ik in shotjes glazen die ik vul met wodka (water), wanneer de 2e helft begint is de snelheid en het beeld weer normaal maar dan neem ik dat shotje en opeens worden alle kleuren heel erg dik gemaakt (bloom effect) en om af te sluiten heb ik nog wel een oud keyboard om te slopen aangezien ik in de laatste minuut een tegengoal krijg
Okay, paar goede ideeรซn hier, de helm/pet constructie is opzich aardig alleen dan zit ik toch al gauw ~20 รก 30 cm boven mijn ogen, hierdoor wordt het al lastig om goed in te schatten wat de camera ziet maar ach, stukje opnemen - kijken - bepalen hoe ik moet zitten, tot het goed is.
En trouwens, http://www.indymogul.com/...kly-how-to-the-helmet-cam mooie link. Helmet cam view daar had ik nog niet opgezocht.
Maar zoals ik al zei heb ik niet veel tijd, oud en nieuw wil me broer de camera terug en die woensdag daarop moet alles worden ingeleverd
Ik heb trouwens dit luxe apparaatje te leen,
[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 28-12-2009 02:01 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Camerahelm is inderdaad een goede optie. Wel even oefenen uiteraard.
HF200 schiet mooie beelden. Waarmee bewerk je?
Geen idee of er ook goede gratis software voor is.
Ben op het moment de beelden aan het verwerken (met Premiere CS4). Eerste fase is vooral knip en plakwerk om het wat een chaotische feel te geven. Eerste versie die er uit kwam rollen zag er leuk uit maar beetje saai omdat het alleen Fifa 10 is wat wordt opgenomen. Dus zal wat beelden maken met Street Fighter IV en Left 4 Dead om er wat afwisseling door te jagen.MarijnGTR schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:54:
Ik ook wel.![]()
Camerahelm is inderdaad een goede optie. Wel even oefenen uiteraard.
HF200 schiet mooie beelden. Waarmee bewerk je?
@Stabelizing, dat is juist iets wat ik niet persรฉ hoef maar bedankt voor de input
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
beste lijnen leg je trouwens, als dat echt was was je nu nog wakker denk!
Interpolis, glashelder!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ja opzich kan er wel een minuut uit maar eigenlijk heb ik geen zin meer...
Misschien kan iemand nog eens zoiets oppakken, want een leuk idee is het zeker.
See you in another life, brother.
Maar verder moet ik toch ook zeggen eigenlijk best goed gedaan zonder echte film en montage-ervaring.
Verwijderd