• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 17:41

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Voor school moet/wil ik een filmpje opnemen van ongeveer 1 รก 2 minuten, eigen invulling van onderwerp en wat dan maar ook. Nou heb ik (natuurlijk) geen budget en nog 3 dagen de tijd mocht ik het willen inleveren, dus niet de beste voorbereiding.

Ik heb er vanmiddag over nagedacht wat ik zou willen maken en ik zou graag iets in de stijl van Smack my Bitch up van Prodigy doen, geniale clip maar ik heb eigenlijk 0 ervaring met filmen, beetje editten kan wel, maar ja hoe kan je beetje goed die first person view er doorheen krijgen?

Ik zat zelf te denken aan de camera boven op me koppie te zetten en 2 van die dikke elastiekbanden er omheen zodat het goed blijft vast zitten. Ik zal dat morgen meteen gaan proberen maar misschien dat er iemand hier toevallig ervaring mee heeft oid en een beter idee heeft.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

โ„“โ„“๐Ÿ‘Œ

Fraps.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 11:44
Volgens mij snapt sky niet wat je bedoeld.. beste kan je gewoon een pet pakken, daar je camera aan vastmaken, die blijft namelijk altijd recht op je hoofd zitten. als je elastiek doet en je hebt kort haar, dan schuift het zo weg.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
dat dacht ik ook toen ik het las, maar toen ik beter las, begreep ik pas dat hij zichzelf vanuit first person view wil opnemen, niet een game of zo.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:00
Op je hoofd zetten wordt te shaky denk ik. Waarom is vasthouden geen optie?

Verwijderd

@Sky; eerst even doorlezen voordat je reageert ;) Volgens mij is er toch echt geen Fraps programma dat je op je ogen aan kan sluiten.

@MrVegeta;
Op de een of andere manier die camera op je hoofd vast zetten is de beste manier denk ik. Met elastieken kan, maar ik denk dat het gaat schuiven. Makkelijker is het om een of ander soort helm te pakken (fietshelm, brommerhelm) en de camera daar op vast te tapen zodat hij goed op zijn plek blijft (als je weinig tot geen film ervaring hebt neem ik aan dat je een kleine camcorder gaat gebruiken, een grote professionele krijg je natuurlijk wat lastig op je helm ;) )

Edit; misschien is dit wat? http://www.indymogul.com/...kly-how-to-the-helmet-cam

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 01:32 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

fraps is voor in een spel op te nemen, OP wil een filmpje first person opnemen.
Waar je op moet letten is dat de camera niet onnatuurlijk schudt, als je een beetje handig bent kan je een constructie voor de camera maken die de camera op oog/kinhoogte houd en tevens een beetje stevig is :)

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19

ThunderNet

Flits!

In welke dimenties wil je de camera kunnen bewegen? Moet het een natuurlijk bewegend beeld hebben (met je hoofd heen en weer schudden?). Of eigenlijk wat stabieler dan dat?

Als je de ruimte hebt in je scenes, zou ik een fiets gebruiken, de camera op iets van een magic-arm monteren aan het stuur zodat je de hoogte hebt. Door dat het een stuur is, kun je het heel geleidelijk bedienen, echter zonder het geschok van zelf vasthouden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Avalaxy schreef op maandag 28 december 2009 @ 01:24:
Op je hoofd zetten wordt te shaky denk ik. Waarom is vasthouden geen optie?
Omdat ik in mijn filmpje beide handen wil gebruiken. Uit mijn perspectief zit ik Fifa 10 te spelen, voor me tik ik een wit lijntje met mijn schoolpasje weg (beetje controverse is nooit weg) en op dat moment knalt Smack my Bitch up aan wanneer de bas begint. Aftrap en opeens draait het 3 keer zo snel (vanwege het lijntje poedersuiker).

In de rust wordt het beeld grijs/wit (gooi er wel een filter overheen) en dan pak ik 2 iburprofen en gooi ik in shotjes glazen die ik vul met wodka (water), wanneer de 2e helft begint is de snelheid en het beeld weer normaal maar dan neem ik dat shotje en opeens worden alle kleuren heel erg dik gemaakt (bloom effect) en om af te sluiten heb ik nog wel een oud keyboard om te slopen aangezien ik in de laatste minuut een tegengoal krijg ;).

Okay, paar goede ideeรซn hier, de helm/pet constructie is opzich aardig alleen dan zit ik toch al gauw ~20 รก 30 cm boven mijn ogen, hierdoor wordt het al lastig om goed in te schatten wat de camera ziet maar ach, stukje opnemen - kijken - bepalen hoe ik moet zitten, tot het goed is.

En trouwens, http://www.indymogul.com/...kly-how-to-the-helmet-cam mooie link. Helmet cam view daar had ik nog niet opgezocht.

Maar zoals ik al zei heb ik niet veel tijd, oud en nieuw wil me broer de camera terug en die woensdag daarop moet alles worden ingeleverd :) (het is niet dat het een haast klus is maar het leek me wel tof om een video filmpje te laten zien naast de websites).

Ik heb trouwens dit luxe apparaatje te leen, Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/01/20080107_hires_hf10_3q-440.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 28-12-2009 02:01 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
ben eigenlijk nu wel benieuwd naar het resultaat ;)

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik ook wel. :)

Camerahelm is inderdaad een goede optie. Wel even oefenen uiteraard.

HF200 schiet mooie beelden. Waarmee bewerk je?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat het ook handig is eens wat te proberen met "Video Stabilization" software als je ziet wat voor verschil dat kan maken: http://www.shadowlabs.com/WebVideos/Steady.Walk.DSL.wmv
Geen idee of er ook goede gratis software voor is.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
MarijnGTR schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:54:
Ik ook wel. :)

Camerahelm is inderdaad een goede optie. Wel even oefenen uiteraard.

HF200 schiet mooie beelden. Waarmee bewerk je?
Ben op het moment de beelden aan het verwerken (met Premiere CS4). Eerste fase is vooral knip en plakwerk om het wat een chaotische feel te geven. Eerste versie die er uit kwam rollen zag er leuk uit maar beetje saai omdat het alleen Fifa 10 is wat wordt opgenomen. Dus zal wat beelden maken met Street Fighter IV en Left 4 Dead om er wat afwisseling door te jagen.

@Stabelizing, dat is juist iets wat ik niet persรฉ hoef maar bedankt voor de input ;).

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19

ThunderNet

Flits!

Verschillende games gaan voor de kijker weinig verschil maken. Het is alle 3 een "nietszeggend" iets (als ik uitga van een kijken die niks van games weet. Contextueel niet echt interresant, en dus achtergrond ruis... Alcohol, drugs etc. Dat zijn duidelijke, "wilde" thema's... Ik denk dat de game die je ziet in een beeld bijna non-interresant is.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
De games zijn meer de actie momenten. En het is beter om af te wisselen tussen wat voor game de kijker kijkt (...). Na 2 minuten Fifa 10 kijken is dat saai, als je dat met shots uit Street Fighter interessanter kan maken is dat alleen maar mooi. Ik ga het nu weer ff in elkaar zetten en even goed de beelden syncen met de sound van Prodigy :).

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dit is het geworden, http://no-illusions.nl/po...kmygameup/videoplayer.swf opzich wel leuk projectje geworden voor maar 3 dagen werk :).

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10-2025
Leuk gedaan, voor welk vak is het als ik vragen mag?

beste lijnen leg je trouwens, als dat echt was was je nu nog wakker denk!

Interpolis, glashelder!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54
Ziet er goed uit, ik zou het gamen alleen ongeveer de helft versnellen/inkorten, want een beetje saai is het wel ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ach poedersuiker is niet zo duur ;). Niet echt voor een vak maar voor een uitstroomrichting, audo-visueel. Daar moest ik nog รฉรฉn video product voor maken voor het vakbewijs en dat is het laatste voor het examendossier.

Ja opzich kan er wel een minuut uit maar eigenlijk heb ik geen zin meer...

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Om mee te beginnen, het concept en idee vond ik heel leuk. En zeker na het stukje over een oud keyboard kapot meppen had ik zin om het te kijken. Ik vond het resultaat daarentegen een beetje jammer. Je had er, zelfs in de tijd die je er voor had, best iets leuks van kunnen maken. Je filmpje geeft in ieder geval goed weer wat je wilde, al met al toch leuk om te zien.
Misschien kan iemand nog eens zoiets oppakken, want een leuk idee is het zeker.

See you in another life, brother.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:21

ManiacsHouse

Scheisse!

Zie dit topic nu pas... :( Maar het idee is erg leuk. Maar het loopt net niet ofzo... Had iets meer tempo in mogen zitten.
Maar verder moet ik toch ook zeggen eigenlijk best goed gedaan zonder echte film en montage-ervaring. :)

Verwijderd

Je kan ook een Go Pro (HD) ergens kopen/huren dit zijn eigenlijk camera's voor (extreme) sports. Kan je erg gave beelden mee maken

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mjah budget van 0 euro... maar goed, school vond het ook wel leuk maar deelde jullie mening dat er meer in zit. Maakt mij niet uit, ik kan het meenemen in het examendossier :). Dus missie geslaagd.

• MarijnGTR
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2025
Gefeliciteerd. :)
Pagina: 1