• danieloc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-07-2025
ik heb een 4core1600glan/m met een g31 chipset ik heb dit bord gekocht om er meer over te klokken en om dat het een zeer goedkoop bord is. toen ik het bord binnen had starte alles goed op en ik veranderde in de bios de ddr2 667naar 800 en zette de fsb op 256 meer haalde hij niet nu zoek ik een programma om mijn pc tijdens windows te oc'en ik heb asrock oc tuner speedfan en clockgen al geprobeerd weet iemand een programma waarmee ik de voltages en de fsb mee kan veranderen

mvg daniel

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:36
Ik raad je niet aan softwarematig te overklokken. Volt en FSB instellingen staan heel vaak in de BIOS. Maar ik weet niet of het zo bij Asrock is. Bij mijn Asrock plank kon ik wel alles instellen. (Asrock K10N78D)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
zoiezo kan je setfsb gebruiken om de fsb te verhogen, al betwijfel ik of er echt een tool beschikbaar is die jou moederbord ondersteund, kijk even op de website van de fabrikant bij downloads van jou moederbord, als het er is, staat het daar wel.

Verwijderd

kan je geen andere bios proberen? Overclocken vanuit windows word door veel mensen afgeraden vanwege de stabiliteit. Je hebt wel programma's als prime95 waarmee je dus kunt kijken of je stabiel bent. clockgen en 8rdavcore schijnen ook wel een goede progjes te zijn.

edit: clcokgen en 8rdavcore zijn wel om over te klokken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 19:58 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
1) Moederborden die gebaseerd zijn op de G31 chipset zijn budget moederborden, dat ie dan lekker goedkoop was, helemaal geweldig. Maar voor overclocken heb je hier vrij weinig tot niks aan, je gaat in ieder geval geen geweldige overclocks neer zetten met dit bord. Ik denk dat je al blij mag zijn dat een overclock van 2% (Ik had een snelheid in Ghz willen plaatsen maar ik weet niet wat voor cpu je hebt)

2) En overclocken doe je in de BIOS, is dat niet mogelijk probeer je een nieuwere BIOS in je moederbord te flashen, lukt dat niet dan heb je keihard pech :+ Tja, heel lullig, maar zo is 't.

3) Overclocken met software in Windows kan, wordt niet aangeraden ivm stabiliteits problemen, je kunt voltages niet goed afstellen etc. (toch?)

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 28-12-2009 20:23 ]

Verwijderd

JE kan ook via de contacten van de cpu door verbinden . (met lijm voor achter verwarming van auto te repareren)
Dan kan je op die manier de bios voor de gek houden .

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:22:
JE kan ook via de contacten van de cpu door verbinden . (met lijm voor achter verwarming van auto te repareren)
Als meneer al een G31 moederbord koopt met het vooruitzicht op overclocken dan denk ik dat hij de contacten van de videokaart gaat door verbinden met lijm (sinds wanneer kan lijm geleiden trouwens?) ivm de cpu

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:25:
[...]

Als meneer al een G31 moederbord koopt met het vooruitzicht op overclocken dan denk ik dat hij de contacten van de videokaart gaat door verbinden met lijm (sinds wanneer kan lijm geleiden trouwens?) ivm de cpu
Lijm waar metaal in zit .
Vandaar de ruiten verwarming lijm van de achterruiten van een auto.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:22:
offtopic: heb je daar een tutorial voor oid? lijkt me wel interresant. :)
edit: of is dat alleen voor de voltage? laat het in dat geval maar zitten. :P ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 21:20 ]

Pagina: 1