Goedenacht Tweakers 
Om meteen maar even met de deur in huis te vallen, ik heb het volgende script om informatie uit de database op te halen over een forum-post, en ik haal daar gelijk informatie op over het topic zelf en over het forum waar het in geplaatst is:
Nu wil ik ook om een bepaalde reden weten hoeveel posts het topic al heeft waarin gereageerd wordt. Ik dacht eerst handig te zijn met
Maar helaas toen ik wat verder doordacht leek mij dit onmogelijk.
Ik tel namelijk de posts van de geselecteerde post, en dat is er maar 1
Ophalen via het topic_id en zo de query een beetje te herschrijven gaat hem ook niet worden omdat ik nog niet over het topic id beschik.
Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik kan zelf namelijk geen oplossing hiervoor bedenken op een extra query na. En extra queries hebben we liever niet
Alvast bedankt
Om meteen maar even met de deur in huis te vallen, ik heb het volgende script om informatie uit de database op te halen over een forum-post, en ik haal daar gelijk informatie op over het topic zelf en over het forum waar het in geplaatst is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| //---------------------------------------------------------------- // Get forum-post info //---------------------------------------------------------------- public function get_post_info($pid) { $query = $this->core->db->prepare (' SELECT p.pid as post_id, p.message, p.modbreak, p.use_emo, p.use_ubb, t.tid as topic_id, t.title, COUNT(p.pid) as total_posts, t.status, f.name as forum_name, f.id as forum_id FROM forum_posts p JOIN forum_topics t ON (t.tid = p.tid) JOIN forums f ON (f.id = t.fid) WHERE p.pid = :post_id GROUP BY p.tid LIMIT 1 '); $query->bindParam(':post_id', $pid, PDO::PARAM_INT); $query->execute(); if( $query->rowCount() == 0 ) { return false; } else { return $query->fetch(PDO::FETCH_ASSOC); } } |
Nu wil ik ook om een bepaalde reden weten hoeveel posts het topic al heeft waarin gereageerd wordt. Ik dacht eerst handig te zijn met
MySQL:
1
| COUNT(p.pid) as total_posts |
Maar helaas toen ik wat verder doordacht leek mij dit onmogelijk.
Ik tel namelijk de posts van de geselecteerde post, en dat is er maar 1
Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik kan zelf namelijk geen oplossing hiervoor bedenken op een extra query na. En extra queries hebben we liever niet
Alvast bedankt