[Windows 7 - x64] Printer op netwerk installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik ben recent overgeschakeld van Windows Vista 32 bit naar Windows 7 64 bit. Ik heb nog een pc waarop Windows XP geïnstalleerd is, en waar via USB de Epson AL-C1100 geconnecteerd is. Deze printer is gedeeld, en via het netwerk wil ik vanop mijn Windows 7 pc naar de printer connecteren.

Wanneer ik de printer via USB aan mijn Windows 7 pc hang, wordt de printer automatisch geïnstalleerd en kan ik een testpagina afdrukken.

Wanneer ik echter via het netwerk connecteer, zegt Windows 7 dat er geen driver gevonden kan worden, en kan ik geen connectie naar de printer maken.

Nochtans is de driver aanwezig in Windows 7. Wanneer ik de printer niet installeer als op het netwerk, maar locaal, kan ik in de Wizard voor nieuwe printer de juiste driver kiezen. Die wizard krijg je echter niet wanneer je voor een printer op het netwerk kiest. Dan moet je via Bladeren ... de juiste driver selecteren wanneer Windows niets vind op het netwerk of via Windows Update.

Weet iemand hoe ik dit in orde zou kunnen krijgen? Weet iemand waar de drivers in Windows 7 staan die in de Wizard voor printer lijst staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47
net use lpt1 \\computernaam\sharnaamprinter /persistent:yes

En vervolgen de printer lokaal installeren op de printerpoort LPT1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien de printer op je XP machine aangesloten zit, zal Windows 7 de XP drivers willen installeren.
Echter is er sinds Windows Vista een nieuw driver model, waardoor de XP drivers niet meer zullen werken in Vista en daarmee dus ook Windows 7. Maar om de printer aan te sturen, zijn wel de XP drivers nodig, wat dus niet lukt wegens het nieuwe model.

Het beste kan je dan denk ik de situatie omdraaien. De printer installeren op je Windows 7 machine en sharen, zodat Windows XP er naar toe kan verbinden. Ik zit zelf met een zelfde probleem, alleen dan met een stokoude HP 520 desktjet printer, waar ik dus maar ben uit gegaan van het feit dat Microsoft daar geen drivers voor gemaakt heeft. :+
StaticZ schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:25:

Goede tip, had ik nog niet aan gedacht!

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi

Zo hard bedankt, het werkt _/-\o_

Is het mogelijk om uit te leggen hoe dit juist werkt? Kwestie dat ik begrijp wat er nu gebeurt ;)

De printer aansluiten op de Windows 7 pc was geen optie. De printer is van mijn vader, en die staat er op dat die aan zijn pc hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mattderi schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:33:
Is het mogelijk om uit te leggen hoe dit juist werkt? Kwestie dat ik begrijp wat er nu gebeurt ;)
Natuurlijk is dat mogelijk. :+
De printer aansluiten op de Windows 7 pc was geen optie. De printer is van mijn vader, en die staat er op dat die aan zijn pc hangt ;)
Komt ie:

Je Windows 7 machine, stuurt de printjes nu naar de lokale LPT1-poort op jouw PC. Echter heb je deze middels het NET USE commando 'doorverbonden' naar \\computernaam\share (de gedeelde printer op de XP Machine).

De schakeloptie /persistent:yes verteld aan jouw Windows 7 machine dat deze verbinding altijd opgebouwd moet worden, mits er een netwerkverbinding is natuurlijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Ik heb nog een vraagje rond deze opmerking: deze morgen was mijn pc vroeger opgestart dan die van mijn vader. Mijn printer stond toen in offline modus. Wanneer ik mijn vaders pc opstartte, bleef dit zo. Ik moest het commando opnieuw uitvoeren voor de printer begon te printen.

Is dit normaal, of kan ik dat verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazon62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2024

Hallo,

Zou je dit misschien uitgebreider willen uitleggen voor mij? Het invoeren van het net use command is gelukt. Alleen hoe installeer ik de printer? Moet ik dan eerst de printer deinstalleren?

Laptop: Win 7 Ultimate 64 bit draadloos via router
Desktop: XP proffessional bedraad via router (hierop zit Epson printer via usb)

Alvast bedankt!

Gr Maarten

[ Voor 18% gewijzigd door Amazon62 op 08-01-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt een printerpoort aangemaakt nu.
Je volgende stap (als je tenminste de goede drivers hebt) is dat je een Printer erbij zet in Devices & Printers (Add Local Printer).
Geef "bestaande poort" op met je LPT1 poort geselecteerd, Klik een end weg en installeer je printer volgens de handleiding van zo'n beetje elke handmatige printerinstallatie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1