Verwijderd

Topicstarter
Ik had het plan opgevat om Sony's ECO-model KDL40WE5W aan te schaffen, omdat die lekker zuinig is, prima beeld geeft, er strak uitziet in z'n witte outfit en ook nog eens door Ziggo CI+ gecertificeerd is.
Maar nu blijkt het ding op de officiële Sony site te staan met de mededeling "Dit product is niet langer beschikbaar": https://www.sonystyle.nl/...332%3B/40-46/KDL40WE5WAEP
Volgens mij is die in april 2009 pas op de markt verschenen.

Je kunt 'm her en der nog wel krijgen, maar als ie uit productie gaat dan koop ik 'm toch maar liever niet.

Ik heb de vraag een tijdje geleden ook op de Sony site gesteld, maar daar krijg je dus geen antwoord.
Iemand enig idee waarom dit toestel uit productie is genomen ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Sony gaat over paar maandjes weer met nieuwe series uitkomen, waardoor veel huidige reeksen al gestopt worden, waaronder deze inderdaad.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor deze supersnelle reactie.
Nog maar even wachten op de nieuwe Sony 2010-modellen dan maar.

Ik had mijn oog ook al laten vallen op de Sony KDL40ZX1 met edge LED die in oktober 2009 op de markt is gekomen, maar die heeft weer geen CI+.
Bekend of deze soms ook in 2010 een opvolger krijgt ?

De Samsung 6000/7000/8000 serie is ook top, maar ik erger me alleen een beetje aan de flikkeringen in de ondertitels waar deze edge LED's last van hebben.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Samsung 8000-serie gaat ook niet meer gemaakt worden omdat Samsung een rechtzaak van Sharp heeft verloren en dus bepaalde onderdelen voor 200Hz-tv's niet meer kan krijgen/maken.

The devil is in the details.

Verwijderd

Mute schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:52:
Samsung 8000-serie gaat ook niet meer gemaakt worden omdat Samsung een rechtzaak van Sharp heeft verloren en dus bepaalde onderdelen voor 200Hz-tv's niet meer kan krijgen/maken.
Is dit niet een beetje voorbarig? Enkel Samsung Nederland mag geen led 8000 in Nederland importeren volgens beslissing Nederlandse rechter, deze worden in de buurlanden nog steeds geleverd. Daar deze in de EU markt zijn staat het jou vrij deze toch aan te schaffen en mee naar Nederland te nemen, toch leuk dat de grens zo dicht bij is. Wel eventjes opletten: indien nodig je een CI+ model neemt (specificatie van de kabel boer)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:50:
... De Samsung 6000/7000/8000 serie is ook top, maar ik erger me alleen een beetje aan de flikkeringen in de ondertitels waar deze edge LED's last van hebben.
mij is dit nog niet opgevallen, maar ik gebruik de 8000 dan ook in Film modus met sub optie Film Mode: Auto 2 en voor ondertiteling gebruik ik meestal teletekst 888 zonder zwarte achtergrond. (2 x teletekst knop drukken)
Pagina: 1