[Windows 7 - x64] Explorer.Exe error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Sinds vandaag (of eerder, maar tijdens kerst heb ik mijn PC niet aangehad) doet mijn Windows 7 systeem een aantal rare dingen. Zodra het systeem gestart is, zien de Widgets op mijn bureaublad raar uit. Waar vroeger het weer stond, staat nu een blauw rondje met een uitroepteken erin. Ditzelfde geld voor het CPU/Mem metertje. De klok is veranderd in een verticale rode streep en de kalender is een wit blokje geworden.

Verder kan ik niet meer op het icoontje van 'Computer' klikken. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

"This file does not have a program associated with it for performing this action. Please install a program or, if one is already installed, create an association in the Default Programs control panel".

De titel van die foutmelding is Explorer.Exe. Ik krijg deze foutmelding ook als ik Control Panel wil openen, Windows Update of het Default Programs ding waar hij mij naartoe verwijst. Als ik op mijn bureaublad een snelkoppeling maak naar 'explorer.exe' en die uitvoer, krijg ik wel gewoon mijn verkenner te zien. Win+E werkt ook gewoon naar wens. Als ik binnen verkenner echter een map aanklik, krijg ik weer bovenstaande foutmelding.

Ik heb geprobeerd een system point terug te zetten, maar helaas gaf dat geen verbetering. Ik heb ook een nieuwe user aangemaakt met een nieuw profiel, maar deze heeft dezelfde kuren. Als ik op internet Google vindt ik een aantal mensen met hetzelfde probleem, maar helaas nergens een werkende oplossing. Een aantal keer wordt een .REG file aangeboden, maar deze lost het probleem helaas niet op. TechNet heeft er geen artikels over.

Buiten deze fout om lijkt mijn PC goed te werken. Programma's starten gewoon op.

Wie, o-wie, helpt mij uit de brand?

[EDIT]
Mijn systeem:
- MS Windows 7 Professional x64, EN-us
- AMD Athlon 64 X2, 5200+
- 4GB DDR2 800MHz geheugen
- nVidia 8600GS

Overige installed software:
- AVG AntiVirus Free Edition
- Microsoft Office 2007
- Firefox 3.5

[EDIT2]
Valt me net op dat ik 'Computer' wel kan openen met Shift-Right Click en dan Open in new proces. Zo kan ik binnen 'Computer' ook mappen openen, maar met een gewone muisklik kan het nog steeds niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 09:30 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik ben weer een stapje verder. Ik heb vanaf mijn Windows 7 laptop (met Win7 32-bit) een export gemaakt van de HKCR key in het register, en deze geimporteerd op mijn Windows 7 PC (de PC met het probleem). Ik weet niet of dit ten goede komt van de stabiliteit van mijn PC, maar 'Computer' en 'Config panel' is nu in elk geval weer normaal te openen. Mijn gadgets (klok, kalender en weer) werken nog steeds niet, en ik krijg om de één of andere vage reden steeds een icoontje van een map op mijn bureaublad, zonder titel, die ik niet op kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat me nu ook opvalt is dat Microsoft Outlook 2007 heel erg traag opstart (hij laat me zeker 20minuten het opstartscherm zien van Outlook, alvorens ik in het programma kan werken). Verder doet mijn geluidskaart het niet meer en schakelt hij na een reboot automatisch terug naar Win7 Basic ipv. Aero.

Ik denk dat ik vandaag mijn PC maar eens ga herinstalleren ... Zou anders ook geen goede oplossing meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zeflde probleem net , ik wil mijn "computer" en "control panel" en "documents" en "videos" weer laten werken in het start menu en ook mijn folders.
Hoe heb jij dat opgelost?
Kun je dat een beetje makkelijker zegge?
Je zei iets over hkcr maar daar begrijp ik niks over
ty, ik hoop dat je snel iets terug schrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:18:
Hallo mede Tweakers,

Sinds vandaag (of eerder, maar tijdens kerst heb ik mijn PC niet aangehad) doet mijn Windows 7 systeem een aantal rare dingen. Zodra het systeem gestart is, zien de Widgets op mijn bureaublad raar uit. Waar vroeger het weer stond, staat nu een blauw rondje met een uitroepteken erin. Ditzelfde geld voor het CPU/Mem metertje. De klok is veranderd in een verticale rode streep en de kalender is een wit blokje geworden.

Verder kan ik niet meer op het icoontje van 'Computer' klikken. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

"This file does not have a program associated with it for performing this action. Please install a program or, if one is already installed, create an association in the Default Programs control panel".

De titel van die foutmelding is Explorer.Exe. Ik krijg deze foutmelding ook als ik Control Panel wil openen, Windows Update of het Default Programs ding waar hij mij naartoe verwijst. Als ik op mijn bureaublad een snelkoppeling maak naar 'explorer.exe' en die uitvoer, krijg ik wel gewoon mijn verkenner te zien. Win+E werkt ook gewoon naar wens. Als ik binnen verkenner echter een map aanklik, krijg ik weer bovenstaande foutmelding.

Ik heb geprobeerd een system point terug te zetten, maar helaas gaf dat geen verbetering. Ik heb ook een nieuwe user aangemaakt met een nieuw profiel, maar deze heeft dezelfde kuren. Als ik op internet Google vindt ik een aantal mensen met hetzelfde probleem, maar helaas nergens een werkende oplossing. Een aantal keer wordt een .REG file aangeboden, maar deze lost het probleem helaas niet op. TechNet heeft er geen artikels over.

Buiten deze fout om lijkt mijn PC goed te werken. Programma's starten gewoon op.

Wie, o-wie, helpt mij uit de brand?

[EDIT]
Mijn systeem:
- MS Windows 7 Professional x64, EN-us
- AMD Athlon 64 X2, 5200+
- 4GB DDR2 800MHz geheugen
- nVidia 8600GS

Overige installed software:
- AVG AntiVirus Free Edition
- Microsoft Office 2007
- Firefox 3.5

[EDIT2]
Valt me net op dat ik 'Computer' wel kan openen met Shift-Right Click en dan Open in new proces. Zo kan ik binnen 'Computer' ook mappen openen, maar met een gewone muisklik kan het nog steeds niet.
ik heb het zeflde probleem net , ik wil mijn "computer" en "control panel" en "documents" en "videos" weer laten werken in het start menu en ook mijn folders.
Hoe heb jij dat opgelost?
Kun je dat een beetje makkelijker zegge?
Je zei iets over hkcr maar daar begrijp ik niks over
ty, ik hoop dat je snel iets terug schrijft