En je hebt ook al geprobeerd het geheugen weer goed terug te drukken en dan nogmaals zonder accu te starten?
In eerste instantie hoef je hem niet helemaal open te halen. Alleen de klepjes waar je makkelijk bij kunt, maar dat heb je nu dus al...
Het scherm hoeft iig niet los, lijkt me tenminste. Misschien kun je een service manual vinden op het web waarin beschreven staat hoe je hem openmaakt. het moederbord bloot leggen is wel een goede optie in eerste instantie. Dan kun je ook de processor en dergelijke checken.
Maar het is al een wat oudere notebook. De BIOS batterij lijkt mij het probleem niet, dan reset hij constant de tijd ed, maar moet hij gewoon werken. Het lijkt me eerder een hardwarematige fail, en ja, zoek die maar eens... De kans is vrij groot dat er iets helemaal kapot is wat moeilijk op te lossen zal zijn. Daarbij, het is een relatief oude notebook...
Ik weet niet hoe handig je bent, maar ik zou dit even met je buren overleggen. De kans is vrij groot dat hij de geest compleet heeft begeven. Daarbij zal een reparatie door een bedrijf veel te duur zijn. Als beste oplossing zie ik dan dat jij een laatste poging doet waarbij het een alles-of-niets situatie is. Gaat ie helemaal kapot, jammer, kun je hem nog maken, dan hebben ze veel geluk.