Toon posts:

Acer aspire 1362lmi dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een acer aspire hier van me buren en die piepte 1 maal lang 2 maal kort, dit heb ik al gevonden blijkt de bios te zijn.
Hoe kan ik deze weer redden want wat ik lees werkte niet.

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
bios batterij al vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem ook ik krijg hem niet helemaal open en vind de batterij niet als ik er in kijk

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:59:
dat is het probleem ook ik krijg hem niet helemaal open en vind de batterij niet als ik er in kijk
tja deze kunnen overal zitten.
Dus vijzen tot hij volledig open is en weer voorzichtig dat je niets forceert ;)
Als het je echt niet lukt dan moet je hulp proberen zoeken van een pro.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Begin eerst maar eens met het er uit halen van de accu. Daarna kun je eens proberen alle kapjes er af te schroeven en oa het geheugen en harde schijf er uit halen.

Maar wees verder erg specifiek: WAT heb je al gedaan, HOE heb je dat gedaan, WAT was het effect. Met een zin als "Hoe kan ik deze weer redden want wat ik lees werkte niet." hebben we helemaal niets aan...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu helemaal los geschroeft accu eruit geheugen en hd eruit, ik had gelezen dat je via een ctrl fn met een dvd met bios erop hem kon redden maar dat is me niet gelukt, ik heb geen floppy erin en geen externe dus dat lukte me niet.

maar alle schroeven zijn eruit en krijg hem niet open. moet het beeldscherm ook los gehaald worden ofzo?

• GENETX
En je hebt ook al geprobeerd het geheugen weer goed terug te drukken en dan nogmaals zonder accu te starten?

In eerste instantie hoef je hem niet helemaal open te halen. Alleen de klepjes waar je makkelijk bij kunt, maar dat heb je nu dus al...

Het scherm hoeft iig niet los, lijkt me tenminste. Misschien kun je een service manual vinden op het web waarin beschreven staat hoe je hem openmaakt. het moederbord bloot leggen is wel een goede optie in eerste instantie. Dan kun je ook de processor en dergelijke checken.

Maar het is al een wat oudere notebook. De BIOS batterij lijkt mij het probleem niet, dan reset hij constant de tijd ed, maar moet hij gewoon werken. Het lijkt me eerder een hardwarematige fail, en ja, zoek die maar eens... De kans is vrij groot dat er iets helemaal kapot is wat moeilijk op te lossen zal zijn. Daarbij, het is een relatief oude notebook...

Ik weet niet hoe handig je bent, maar ik zou dit even met je buren overleggen. De kans is vrij groot dat hij de geest compleet heeft begeven. Daarbij zal een reparatie door een bedrijf veel te duur zijn. Als beste oplossing zie ik dan dat jij een laatste poging doet waarbij het een alles-of-niets situatie is. Gaat ie helemaal kapot, jammer, kun je hem nog maken, dan hebben ze veel geluk.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik van mijn buren begreep is dat de laatste dingen die ze hebben gedaan een biosupdate en installenb van de display driver.

Hij gaat wel aan en piept 1 maal lang en 2 maal kort en de fan blijft wel draaien. wat ik ook indruk hij geeft igg geen display.

Ik heb hem weer inelkaar gezet qua gehuegen en helaas hij blijft piepen.
Ik zoek toch ff de manuel

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
alles eruit gedaan, hdd terug 1 geheugen terug geen beeld geen piep. cdrom terug geen piep geen beeld. 2e geheugen terug pieptoon. dus denk ik geheugen stuk, maar ik heb nog steeds geen beeld. iemand een idee? 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 14:04 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik lees dat de buren een Biosupdate hebben uitgevoerd ?
Hebben ze hem niet toevallig uitgezet toen hij bezig was ?

Ik vind een biosupdate iets wat ict-ers moeten doen en niet voor de huis tuin en keuken consument.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
nee hij viel uitzichzelf helemaal uit en toen hij starte gaf hij die pieptonen

Verwijderd

Topicstarter
nu begint hij weer te piepen dus ik denk dat ik het voor gezien hou. ik krijg hem toch niet meer goed.
de dvd doet het wel en die blijft gewoon doordraaien maar ik heb geen beeld en het ledje brand ook gewoon wat is dit? (met de windows xp cd erin zonder doet ie niks ook met een andere cd niet)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 14:28 ]

Verwijderd

Dat mag dus niet

[ Voor 84% gewijzigd door DaMarcus op 29-12-2009 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat mag niet?

• GENETX
Die blauwe tekst komt van een moderator die het bericht heeft aangepast. Waarschijnlijk heeft LAPPARTS iets gepost wat op t.net niet wordt toegestaan.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Reclame maken voor jezelf :X

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
oh oke...
Ik weet al wat er loos is met de laptop, het is de videokaart.
Maar hoe op te lossen geen idee.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
hoe weet je dat het daar aan ligt dan?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Ja hoe weet je dat Mr Funnie? Is het een on board videokaart?
Pagina: 1