Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] internet met alle IP-adressen (lokaal) behalve één

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt ...

Alles werkte perfect tot op de moment dat ik de SP van vista installeerde (tijdje geleden, niet zeker of het EXACT vanaf toen begonnen is). De situatie is als volgt: het IP adres op mijn desktop staat normaal gezien handmatig ingesteld op 192.168.1.3 Wat er nu veranderd is: ik heb wel verbinding met het netwerk, maar geen verbinding met internet (IP adres wordt dan blijkbaar automatisch toegekend welke begint met 169). Ik kan zelf geen verbinding maken met eender welk netwerkapparaat. Wanneer ik eender welk ander IP adres gebruik uit dezelfde range, en die niet in gebruik is, dan kan ik wel op internet. Wat ik ook al geprobeerd heb is het invullen van dit IP adres op een andere PC in het netwerk. Raar maar waar, die pc kan dan wel verbinding maken met internet.

Wat ik al gecontroleerd heb:
  • TCP/IP instellingen van de adapter (het gaat trouwens om een bekabelde adapter)
  • firewall instellingen (ook al volledig uitgeschakeld, regels gecontroleerd, ...)
  • instellingen van de adapter zelf (framerate, flowrate, ...)
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 18:29
ik denk dat of je netwerkkabel zit los of is stuk.

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:06:
ik denk dat of je netwerkkabel zit los of is stuk.
Kan niet, aangezien ik alles heb wat ik wil met een ander IP adres.

• boers706
misschien moet je, omdat de drivers via sp1 misschien zijn geupdated, wel de drivers van je netwerkkaart opnieuw installeren.

[ Voor 64% gewijzigd door boers706 op 27-12-2009 23:13 ]

• boers706
zet anders eens je ip adres op dhcp, en kijk eens of je dan een adres krijgt in de 192 range.

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:07:
misschien moet je, omdat de drivers via sp1 zijn geupdated, wel de drivers van je netwerkkaart opnieuw installeren.
Alles werkt zoals het hoort. Heeft daar niets mee te zien als je kan werken via een ander IP! Kan dus niets hardwarematigs zijn volgens mij.

En DHCP haalt niets uit, want die geeft gewoon een IP adres uit een vooraf ingestelde range (in mijn geval van 101-199 dacht ik). En aangezien ik met eender welk ander vrij adres wel kan surfen, blijft hetzelfde probleem.

Nog een belangrijke opmerking: van de moment dat ik dat probleem kreeg, was de default gateway iedere keer gewist van zodra ik de pc aanschakelde.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 23:14 ]

• boers706
maar begint het dan wel met 192.168.1 ?

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:14:
maar begint het dan wel met 192.168.1 ?
ja, uiteraard, want de range loopt van 192.168.1.101 tot 192.168.1.199 (wat DHCP betreft althans)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 23:15 ]

• boers706
dan snap ik niet waarom bij een statisch ip je ip veranderd in een 169.254 reeks, maar zo als ik uit jou post begrijp veranderd dit dus automatisch.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:07
Inderdaad, eerst de TS lezen...

Heel apart dat het eerst wel gewerkt heeft. Hardwarematig lijkt dan ook uitgesloten te zijn. Busje in SP1 lijkt het het meest op. Al is dat raar aangezien je wel verbinding met je netwerk hebt. Als je het IP instelt op 192.168.1.3. Kan je dan pingen naar je router? Naar je andere computers (mogelijk niet vanwege firewall van die pc's misschien). Als je naar je router kan pingen, probeer dan ook eens naar 195.121.1.34 bijvoorbeeld te pingen. Als dat lukt heb je internetverbinding en kan het aan DNS liggen.

Ik ben benieuwd.

(Mocht ik je post verkeerd begrijpen, met een 169-adres kan je, meestal, niet op internet. Dan moet je hem toch handmatig op 192.168.1.x zetten. Mocht er een zogenaamde DHCP-server actief zijn op je netwerk (vaak zit dat al ingebouwd in de modem of router), dan moet je een IP-adres krijgen, meestal in de 192.168-reeks.)

[ Voor 22% gewijzigd door sander85 op 27-12-2009 23:19 . Reden: Toevoeging over 169-reeks en DHCP ]

Verwijderd

Topicstarter
sander85 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:17:

Heel apart dat het eerst wel gewerkt heeft. Hardwarematig lijkt dan ook uitgesloten te zijn. Busje in SP1 lijkt het het meest op. Al is dat raar aangezien je wel verbinding met je netwerk hebt. Als je het IP instelt op 192.168.1.3. Kan je dan pingen naar je router? Naar je andere computers (mogelijk niet vanwege firewall van die pc's misschien). Als je naar je router kan pingen, probeer dan ook eens naar 195.121.1.34 bijvoorbeeld te pingen. Als dat lukt heb je internetverbinding en kan het aan DNS liggen.

Ik ben benieuwd.
Hey Sander

Goed idee van eens te pingen naar extern adres, nog niet aan gedacht dat het de DNS zou kunnen zijn (al betwijfel ik het omdat die op alle computers zelfde ingesteld zijn).

Hmmm eigenaardig, wanneer ik die nu terug zet op .3 dan kan ik WEL op internet (na weken problemen). MAAR net zoals in het begin, wist hij telkens de standaard gateway. Ik vul die in, klik ok, en als ik kijk dan is hij opnieuw gewist. (de pingtest was ok trouwens) Wat ik wel gedaan heb daarnet is:
netsh winsock reset
netsh int ip reset reset.txt
netsh firewall reset
ipconfig /release
ipconfig /renew

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 23:24 ]

• boers706
sander85 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:17:

Ik ben benieuwd.
als hij het ip instelt op 192.168.1.3 veranderd dat dus in een 169.254 reeks, en een dns probleem zorgt er niet voor dat het ip adres veranderd in een 169.254 reeks.

• boers706
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:20:
[...]

Hey Sander

Goed idee van eens te pingen naar extern adres, nog niet aan gedacht dat het de DNS zou kunnen zijn (al betwijfel ik het omdat die op alle computers zelfde ingesteld zijn).

Hmmm eigenaardig, wanneer ik die nu terug zet op .3 dan kan ik WEL op internet (na weken problemen). MAAR net zoals in het begin, wist hij telkens de standaard gateway. Ik vul die in, klik ok, en als ik kijk dan is hij opnieuw gewist. (de pingtest was ok trouwens) Wat ik wel gedaan heb daarnet is:
netsh winsock reset
netsh int ip reset reset.txt
netsh firewall reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
je hebt niet heel per ongeluk nog een systeem draaien met ip 192.168.1.3?

Verwijderd

Topicstarter
nope, zeker niet

• sander85
boers706 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:20:
[...]

als hij het ip instelt op 192.168.1.3 veranderd dat dus in een 169.254 reeks, en een dns probleem zorgt er niet voor dat het ip adres veranderd in een 169.254 reeks.
Klopt. :) Zijn 2 totaal verschillende dingen, al lijkt het dat hij zijn IP wel in kan stellen... :?

[ Voor 7% gewijzigd door sander85 op 27-12-2009 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
sander85 schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:41:
[...]

Klopt. :) Zijn 2 totaal verschillende dingen, al lijkt het dat hij zijn IP wel in kan stellen... :?
Tja, geen idee wat er nu gebeurd is, maar ik kan nu surfen met .3 Maar nu wordt de standaard gateway wel telkens verwijderd (al staat deze wel ingevuld zoals gewenst wanneer ik ipconfig laat runnen)

• sander85
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:51:
[...]

Tja, geen idee wat er nu gebeurd is, maar ik kan nu surfen met .3 Maar nu wordt de standaard gateway wel telkens verwijderd (al staat deze wel ingevuld zoals gewenst wanneer ik ipconfig laat runnen)
Heel erg apart... :? Zou niet zo mogen zijn dat je iets niet in mag vullen qua IP-adressen, mits deze in een geldige range liggen. Gelukkig werkt het nu wel... Maar stabiel lijkt het me niet. Ik werk zelf niet met Vista, een product die ik overgeslagen heb even zo hard als Windows ME :), al zal je dat nu niet helpen. Als ik zoek op google kom ik vaak hier op uit: KB933872, hopelijk helpt dit verder en blijft ie goed werken. Al denk ik eigenlijk dat deze fix al in de SP1 zit...

Verwijderd

Topicstarter
Even proberen ...

Gisteren dit gevonden: http://www.techsupportfor...wn-startup-after-sp2.html

EDIT

Lol, werkt dus niet die update: Deze update geldt niet voor uw systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 14:40 ]

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Lijkt erop alsof je de update in de verkeerde taal hebt gedownload.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm ... de verkeerde taal? Nederlands toch ...

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat er gebeurd is, maar de gateway blijft nu staan bij opstarten ...
Pagina: 1