Toon posts:

Netwerk eruit bij uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een computer die draadloos verbonden is met m'n router. Op deze router zit een kabel naar een kleine thuisserver. Als ik echter een grote map probeer te uploaden naar de server met filezilla vliegt het hele draadloze netwerk eruit, als ik het uploadlimiet instel op 500kb/s vliegt 't netwerk er niet uit. Waaraan kan dit liggen?

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Eigenlijk heel simpel.

Het klinkt namelijk als iets wat ik al is meegemaakt hebt

het ziet ernaar uit dat je je wifi aan het dicht trekken bent op het moment dat je die map aan het verplaatsen bent.
Klaar blijkelijk kan je router dit niet aan en gaat over zijn nek en stopt ermee.
Simpelste manier is de snelheids limiet rustig verhogen tot het moment dat hij er mee stopt en dan daar iets onder blijven

Welk merk en type router is het trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door bestaudio op 27-12-2009 23:06 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Iets meer gegevens? Netwerkkaart die je gebruikt, type router, staat de server op een fixed snelheid gekoppeld met de router, meldingen in het eventlog als de verbinding verliest, logs van de router melden niets?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook niet hoe ik in alle logs ofzo kom van de router etc. Maar het is iig een zyxel router + zyxel usb "dongel" voor in de pc. Het heeft dus niks met de netwerkkaart te maken.
O ja, denk nu ineens aan nog een probleem: als ik Trackmania wil spelen op m'n laptop gebeurt er precies hetzelfde: alles vliegt eruit.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:15:
Ik weet ook niet hoe ik in alle logs ofzo kom van de router etc. Maar het is iig een zyxel router + zyxel usb "dongel" voor in de pc. Het heeft dus niks met de netwerkkaart te maken.
O ja, denk nu ineens aan nog een probleem: als ik Trackmania wil spelen op m'n laptop gebeurt er precies hetzelfde: alles vliegt eruit.
En omdat het een Zyxel router en Zyxel USB netwerkkaart is, kan het niets met het netwerk te maken hebben? Heb je dit probleem ook als je veel en lang download vanuit nieuwsgroepen of wat dan ook?

Wat is Trackmania en wat gebeurd er dan precies? Alles vliegt eruit klinkt als een tornado in je kamer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Trackmania is een online racespel ;). Alles vliegt eruit is gewoon dat overal kruisjes komen te staan bij de netwerkverbinding :)

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ok, weet ik ook weer wat Trackmania is... Maar heb je ditzelfde gedrag bij andere dingen dan Trackmania of het uploaden van bestanden naar je fileserver? Geen meldingen in het eventlog van Windows zelf of wat dan ook? Drivers van je netwerkkaart geupdate en gekeken of de firmware van de route up-to-date is?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:27
Staat QoS uit en heb je een sterk signaal vanaf je router ?
Probeer ook eens een kabel.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1