Windows 7 met standaard driver voor GeForce 9200M GS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 17:03
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn grafische kaart. Ik heb een laptop van Samsung (de R510), op de laptop was Vista Home Premium geleverd. Via school heb ik een gratis key voor Windows 7 Professional gekregen. (64bit)

Nu heb ik deze uiteraard geïnstalleerd. Maar de standaard driver die Windows 7 erbij pakt werkt niet naar behoren. De HDMI out werkt nl. niet.

Ik heb zelf al gezocht en kwam veel mensen tegen die een soortgelijk probleem hadden. Echter ontbreekt een werkende oplossing voor mij.

Als ik van Nvidea de originele driver download voor windows 7 64 bit, dan kan windows niet booten en zegt windows dat ik terug moet naar een herstel punt.
Ook heb ik geprobeerd om de andere driver eerst te verwijderen en dan de Nvidea driver te installeren. Dit hielp ook niet.

In veilige modus boot windows overigens wel normaal. Maar dan werkt de hdmi out alsnog niet.

Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb gegeven, en dat jullie mij kunnen helpen.

In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn probleem,

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 17:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Correct, dat is hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
Misschien moet je dit maar eens even lezen.

Er zijn nog al wat problem met de drivers op verschillende notebooks.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=150768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Ah kijk eens, blijkt dat ik toch niet echt goed heb gezocht.

Zeer bedankt voor deze link. Het zal alsnog wat werk kosten om het voor elkaar te krijgen, maar dat komt wel goed denk ik.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
Yup ik vrees ook maar er zal geen alternatief zijn zolang samsung en nvidia geen drivers aanpast voor dit soort problemen. Ik wens je in elk geval veel geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Ik heb mezelf geregistreerd en een berichtje geplaatst voor wat opheldering. Als ik het probleem heb opgelost laat ik het nog wel even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Een andere mogelijkheid is om van het forum van LaptopVideo2Go een driver wegplukt.

Zo werken hier 3 GPU's foutloos met de v195.81-driver. Omdat het installeren niet altijd wil lukken, heb je hier een how-to hoe je de driver installeert.
  • Download de driver en het .INF-bestand
  • Pak de driver uit
  • Plaats het .INF-bestand in de uitgepakte map
  • Windows geeft dat er een bestand wordt vervangen. Accepteer dit.
En via setup.exe kom je weer op de bekende weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Laptopvideo2go ben ik op mijn zoektocht op dit forum inderdaad ook tegen gekomen, maar heb die site echt 200 keer bezocht, en telkens gaf hij een 404 ofzo.

Daarnet kwam de site echter wel eindelijk tevoorschijn.

Maar nu heb ik toch nog een vraagje erbij. Is het wel verstandig om via zo'n 3th party bestand je driver werkende te krijgen? En is het niet verstandiger om meteen mijn bios te updaten? Misschien omdat er andere drivers zijn die deze bios mogelijk nodig hebben, of gewoon om met de tijd mee te gaan?

Met het INF bestand klinkt echter wel veel makkelijker... hoef ik me geen zorgen te maken over backuppen en een nieuw OS er op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

3rd party kan ik het niet helemaal noemen, immers zijn het gelekte nVidia-drivers. Het .inf-bestand zorgt ervoor dat ook de mobiele GPU's worden geaccepteerd tijdens de installatie.

Je BIOS hiervoor updaten is niet nodig, deze kan je laten voor wat het is. Never change a winning team tenzij een nieuw BIOS bijv. een flinke prestatiewinst oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Oke, bedankt voor je antwoord.

Dan ga ik denk ik toch maar voor het simpelste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Het replacen van de .INF heeft helaas niet kunnen baten.

Ik heb de .exe gedownload en geextract, vervolgens heb ik de .INF ernaar toe gekopieerd en op vervangen geklikt. Daarna heb ik setup.exe uitgevoerd. Ik had nog even snel bij apparaat beheer gekeken, en zag geen uitroeptekentje, zoals eerst. Ik dacht dus dat het geslaagd was. Na restarten kwam hij echter weer niet door de boot heen, en moest ik terug naar een herstel punt

Volgens mij heb ik het gewoon goed gedaan. Waarschijnlijk moet ik dus toch mijn BIOS gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:07

alm

Welke drivers heb je precies gebruikt? Want ik zie dat niet bij alle typen de 64bit versies erbij staan op de Samsung site. Misschien moet je even kijken bij een ander type R510? Bij de R510 FA0E staan ze er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Ik heb eerst de driver van nvidia gebruikt, Daarna die van laptopvideo2go.

Van samsung heb ik nog geen driver gebruikt.

EDIT:

Ik heb XP geinstalleerd, en toen mijn bios geupdate. Nu werk ik heerlijk op mijn 23" full hd scherm en in window 7!

Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Erwin537 op 30-12-2009 15:06 . Reden: nieuwe situatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Heeft iemand al een oplossing voor de 9200M GS met windows 7 64 bit?
Erwin, was de oplossing nou bios updaten en daarna weer windows 7 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Jaeger schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:19:
Heeft iemand al een oplossing voor de 9200M GS met windows 7 64 bit?
Erwin, was de oplossing nou bios updaten en daarna weer windows 7 64 bit?
Hier hetzelfde probleem gehad.

Om het dus op te lossen moet er eerst Windows XP geinstalleerd worden of vanuit een boot cd starten aangezien de Bios update tool van Samsung niet werkt onder Vista/7. Hierna dus de Bios update draaien en dan gewoon weer Win7 64bit installeren en je kan de originele drivers van nVidia pakken.

Zelf ben ik vrij lang bezig geweest om de goede Bios update te vinden, omdat ik een apart introductiemodel heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
ErikRedbeard schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:35:
[...]

Hier hetzelfde probleem gehad.

Om het dus op te lossen moet er eerst Windows XP geinstalleerd worden of vanuit een boot cd starten aangezien de Bios update tool van Samsung niet werkt onder Vista/7. Hierna dus de Bios update draaien en dan gewoon weer Win7 64bit installeren en je kan de originele drivers van nVidia pakken.

Zelf ben ik vrij lang bezig geweest om de goede Bios update te vinden, omdat ik een apart introductiemodel heb. 8)7
Ok dat wordt dan even snel windows xp installeren.
Wordt nu nog spannend of er uberhaupt een biosupdate beschikbaar is voor mijn model.
(samsung r510)
Heb de tool gedownload en staat bij dat het ook werkt op windows 7, kan het helaas nog niet uitproberen omdat ik geen accu stroom heb in de trein :X
De update werkt nog steeds niet in windows 7 helaas maar in windows xp prima. Ga nu weer windows 7 64bit proberen. Om windows xp te installeren moest ik een van de twee 2GB's memory eruit halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jaeger op 25-06-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
Zo alles gelukt. Idd eerst heel windows xp installeren om bios update te kunnen doen. Erg omslachtig allemaal maar goed, nu nog kijken of ik alle andere FN knopjes aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zijn deze problemen ook met 32 bit?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
Fred raket schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:25:
zijn deze problemen ook met 32 bit?
Nee 32bit werkt fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Jaeger schreef:
Om windows xp te installeren moest ik een van de twee 2GB's memory eruit halen.
Vreemd dat je er 2GB mem uit moest halen.. ik heb zelf ook die r510, maar kon gewoon de 4gb erin laten zitten bij XP.
Zo alles gelukt. Idd eerst heel windows xp installeren om bios update te kunnen doen. Erg omslachtig allemaal maar goed, nu nog kijken of ik alle andere FN knopjes aan de praat krijg.
Jammer genoeg zijn er geen drivers/software voor 64 bit om je FN toetsen werkend te krijgen en die gaan hoogstewaarschijnlijk niet komen.

Als je alsnog het aan de praat krijgt zou ik graag weten hoe je het hebt gedaan.

[ Voor 38% gewijzigd door ErikRedbeard op 27-06-2010 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
ErikRedbeard schreef op zondag 27 juni 2010 @ 02:21:
[...]

Vreemd dat je er 2GB mem uit moest halen.. ik heb zelf ook die r510, maar kon gewoon de 4gb erin laten zitten bij XP.

[...]

Jammer genoeg zijn er geen drivers/software voor 64 bit om je FN toetsen werkend te krijgen en die gaan hoogstewaarschijnlijk niet komen.

Als je alsnog het aan de praat krijgt zou ik graag weten hoe je het hebt gedaan.
Ja erg vreemd allemaal, daarna toen ik windows 7 wilde installeren moest ik wederom 2GB eruit halen. Heel gek maar de computer restart gewoon net voor het installatie setupje begint, mijn moeder's Acer had het zelfde probleem. Maar goed, is geen totale ramp.

Over de FN toetsen, ze doen het allemaal!
Brightness, geluid, wireless on/off, batterij info, touchpad uit, brightness in een keer uit.
Het was makkelijker dan ik dacht, was gewoon kwestie van de 32bit windows 7 drivers installeren.
Weet zo 1,2,3, niet uit mijn hoofd welke files het precies zijn maar ik ging gewoon naar de samsung site en klikte op de standaard drivers dus dat zal je ook vast wel lukken, zo niet dan zoek ik wel even welke het zijn.
Pagina: 1