Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 13:44
Had meerdere problemen met mijn systeem waar ik geen oplossing voor kon bedenken of kon vinden via Google, wanneer je een betere titel hebt pas ik dat zeker aan (betreft trouwens Vista 64bit)

Allereest een vaag probleem met de controllers, dit is imiddels verholpen (als in: komt momenteel niet voor) maar zodra de PC uit sluimertoestand herkende hij de controllers van mijn systeem als nieuwe hardware en gaf vervolgens aan dat deze geïnstalleerd waren. Geen idee hoe dit kan, soms was de installatie ook niet goed verlopen en stond er zo'n uitroepteken bij wanneer ik naging of ze goed geinstalleerd via apperaatbeheer. Het betrof eenmaal de GIGABYTE GBB36X controller (opslagcontroller) en daarnaast een IDE ATA/ATAPI-controller. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn, dacht zelf aan een losse verbinding?

Daarnaast stel ik bepaalde configuraties in betreft de opmaak van mappen. Wanneer ik bijvoorbeeld de map Deze computer neem, dan staat het beeld op "tegels" en gegroepeerd op type. Dit wijzigt Vista zo nu en dan uit het niets en zonder enige reden daartoe, naar een random setting waar die zelf zin in heeft?

Een document genaamd msdia80,dll is aangemaakt in mijn D: schijf, welke ik enkel en alleen gebruik voor opslag en backup van belangrijke bestanden. Daarnaast is hier een map Root gecreëerd uit het niets, welke installatie bestanden bevatten van het spel Prototype (hiervan heb ik een image opgeslagen op deze schijf, maar puur als opslag en doe daar verder niks mee / niks mee gedaan]. Het probleem met msdia80 had ik gevonden op Google overigens, maar heeft niks te maken met mijn situatie. Het document bevind zich OOK in de map waarin het zich hoort te bevinden.

Tevens stuurt de geluidskaart van mijn moederbord geen 5.1 geluid door, heb ik werkelijk waar oneindig veel dingen voor geprobeerd maar geen oplossing voor gevonden. De aansluitingen zitten goed en alle drivers zijn 100% up to date. Voorlopig gebruik ik de functies van de Z-5500 om een semi 5.1 te creëren uit stereo geluid. Heeft trouwens niks te maken met Windows vista zelf, maar met de onboard sound kaart vrees ik.

Verder ben ik geen ubertweaker, los meestal de problemen op met behulp van Google maar dit vage gedoe kan ik ook niet achterhalen.

Hieronder mijn systeemspecs indien van belang:

- i7 920
- 2x 1 TB Samsung Spinpoint, 7200/32mb
- 2x Sapphire 4870 512 MB (crossfire)
- 2x DVD writer
- 12 GB geheugen DDR3-1333Mhz [Kingston Value RAM]
- Antec Truepower 650W
- Gigabyte GA-EX58-UD4P

In ieder geval bedankt voor het lezen en laat het weten als je enkele oplossingen hebt.

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Anyone? Kan ik de problemen nog verduidelijken, stel gerust vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
hmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Wat betreft het geluid, op welke manier heb je het aangesloten? Het beste werkt deze set met een optische kabel (toslink) of coaxial(oranje uitgang naast de optische dus), zodat je ook gebruik kan maken van dolby digital. Daar komt bij dat je onboard geluid bijna niks hoeft te doen omdat de DAC niet gebruikt wordt.

Ik heb even msdia80.dll voor je gegooglelt wat al snel het volgende opleverde:
Als msdia80.dll op de vreemde plaats staat, volg deze aanwijzingen:

To temporarily work around this issue, move the Msdia80.dll file to the Drive:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VC folder. Then, type the following command at a command prompt to register the Msdia80.dll file:
regsvr32 driver:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VC\msdia80.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-09 16:50
AceAlpha schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:25:

Daarnaast stel ik bepaalde configuraties in betreft de opmaak van mappen. Wanneer ik bijvoorbeeld de map Deze computer neem, dan staat het beeld op "tegels" en gegroepeerd op type. Dit wijzigt Vista zo nu en dan uit het niets en zonder enige reden daartoe, naar een random setting waar die zelf zin in heeft?
Dat is een bekend vervelend probleempje, deze fix heb ik ook toegepast, werkt prima: http://www.redmondpie.com...ing-folder-view-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Okki5 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:01:
Wat betreft het geluid, op welke manier heb je het aangesloten? Het beste werkt deze set met een optische kabel (toslink) of coaxial(oranje uitgang naast de optische dus), zodat je ook gebruik kan maken van dolby digital. Daar komt bij dat je onboard geluid bijna niks hoeft te doen omdat de DAC niet gebruikt wordt.

Ik heb even msdia80.dll voor je gegooglelt wat al snel het volgende opleverde:
Als msdia80.dll op de vreemde plaats staat, volg deze aanwijzingen:

To temporarily work around this issue, move the Msdia80.dll file to the Drive:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VC folder. Then, type the following command at a command prompt to register the Msdia80.dll file:
regsvr32 driver:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VC\msdia80.dll
De Speakers zijn aangesloten met gewone analoge kabels (oranje-groen-zwart) en dan in de overeenkomende kleuren weer in de Z-5500. Wanneer ik de Z-5500 dus instel op: Input Direct (dus dan pakt hij de output van de onboard geluidskaart op) dan ontvang ik enkel stereo geluid, althans 3.1 (dus de center speaker werkt wel maar de back-speakers niet). Dit lijkt dus puur een fout in het moederbord / onboard kaart. Zal even controleren via welke weg ik de speakers nog meer kan aansluiten, toslink ingang is helaas al bezet op de Z-5500.

msdia80.dll had ik exact dezelfde oplossing voor gevonden. Helaas bleek de betreffende file ook in de juiste folder aanwezig te zijn, dus vandaar dat ik hier niet uitkwam. Toch bedankt voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Neverwinterx schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:14:
[...]

Dat is een bekend vervelend probleempje, deze fix heb ik ook toegepast, werkt prima: http://www.redmondpie.com...ing-folder-view-settings/
Ah bedankt! Ik heb het de fix geprobeerd en hoop dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Er zit ook nog een coax ingang op je Z5500, dat is de laatste mogelijkheid(omdat optical al bezet is) om de volledige functionaliteit te gebruiken van het apparaat.

Wat betreft msdia80.dll, komt het bestand terug zodra je het verwijderd uit de D partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Okki5 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:55:
Er zit ook nog een coax ingang op je Z5500, dat is de laatste mogelijkheid(omdat optical al bezet is) om de volledige functionaliteit te gebruiken van het apparaat.

2. Wat betreft msdia80.dll, komt het bestand terug zodra je het verwijderd uit de D partitie?
Er is indderdaad nog een vrije coax ingang. Maar mijn onboard geluidskaart heeft geen coax uitgang, wel een spdif. Heb ik dan een omvormer nodig? Daarnaast bestaat de kans natuurlijk dat de geluidskaart gewoon defect is en geen 5.1 kan doorsturen, geconcludeerd uit de kwalen die het momenteel heeft.

2 . Niet geprobeerd, .dll bestanden verwijderen waarvan ik niet precies weet wat het doet is niet mijn hobby :p. Kan dit geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
1. Nou als je het moederbord hebt wat je zegt dat je hebt, is het de oranje uitgang boven de optische, rechts van je ps2 poorten op je backpanel

Zowel coax als spdif sturen het geluid raw door naar je z5500, dus je geluidskaart wordt als het ware gepasseerd. Dus zelfs als je onboard geluidskaart defect is, zou dit nog moeten werken.

2. Als een dll in de map staat waar hij benodigt is (dus ergens in c:\program files, zie andere post) kan je hem gewoon verwijderen. Mocht je niet zeker zijn, kan je hem altijd een andere naam geven en dan je pc opnieuw opstarten om te kijken of er een error geproduceerd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Okki5 op 04-01-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Neverwinterx schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:14:
[...]

Hielp uiteindelijk niet, via de volgende link werd het probleem wel opgelost.

Probleem: Vista vergeet folder view settings.

http://www.vistax64.com/t...folder-view-settings.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Okki5 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:36:
1. Nou als je het moederbord hebt wat je zegt dat je hebt, is het de oranje uitgang boven de optische, rechts van je ps2 poorten op je backpanel

Zowel coax als spdif sturen het geluid raw door naar je z5500, dus je geluidskaart wordt als het ware gepasseerd. Dus zelfs als je onboard geluidskaart defect is, zou dit nog moeten werken.

2. Als een dll in de map staat waar hij benodigt is (dus ergens in c:\program files, zie andere post) kan je hem gewoon verwijderen. Mocht je niet zeker zijn, kan je hem altijd een andere naam geven en dan je pc opnieuw opstarten om te kijken of er een error geproduceerd wordt.
Dit kabeltje hieronder zou dan moeten werken om mijn PC met de Z-5500 te verbinden toch? Via de oranje COAX uitgang.

Link: http://kabeltje.com/hq-di...nsluitkabel-15m-p-56.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Iedere willekeurige coax kabeltje werkt, mijn z5500 zit dmv coax kabeltje uit 1985 (zo'n rode van rechterkanaal :P) aangesloten op m'n dvd speler...

Die in je link zal inderdaad werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Okki5 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:26:
Iedere willekeurige coax kabeltje werkt, mijn z5500 zit dmv coax kabeltje uit 1985 (zo'n rode van rechterkanaal :P) aangesloten op m'n dvd speler...

Die in je link zal inderdaad werken.
Ah oke, die heb ik nog wel ergens liggen even testen :). Bedankt voor alle hulp.

Pagina: 1