Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
er zijn al enkele topics hierover geweest, maar die dateren nu alweer uit 2003
wat een eeuwigheid is in telecommunicatieland

ik zou graag weten hoe het zit met gsm-toestellen uit het buitenland, met name USA
ik ga namelijk eind januari op reis naar New York en ik heb zowat behoefte aan een degelijke mobiel
en aangezien de dollar immens laag staat (die stijgt nu de laatste dagen wel al weer wat, maar goed) wil ik die daar wel kopen

nu zit ik met enkele issues:
1) welke standaarden heeft hij nodig? GSM(is dit nog steeds GSM 900/1800Mhz?)of 3G of HSCSD of WCDMA of welke huppeldepup je allemaal hebt
2) hoe zit dat met invoertaxen/btw (naar belgië)?
3) kan ik bij defect terecht in een winkel bij mij in de buurt? (bvb Nokia) of moet die terug naar USA?
4) kan ik hier een standaard 110V-230V adapter gebruiken of zijn er geschillen in frequentie ook? (50Hz/60Hz?)
5) kan ik zomaar een prepaid simkaart er in steken of moeten er daarvoor specificaties zijn? (unlocked ofzo?)

[ Voor 6% gewijzigd door efari op 27-12-2009 21:56 . Reden: nog een vraagje ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07

Reptile209

- gers -

efari schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:43:
[...]
nu zit ik met enkele issues:
1) welke standaarden heeft hij nodig? GSM(is dit nog steeds GSM 900/1800Mhz?)of 3G of HSCSD of WCDMA of welke huppeldepup je allemaal hebt
2) hoe zit dat met invoertaxen/btw (naar belgië)?
3) kan ik bij defect terecht in een winkel bij mij in de buurt? (bvb Nokia) of moet die terug naar USA?
4) kan ik hier een standaard 110V-230V adapter gebruiken of zijn er geschillen in frequentie ook? (50Hz/60Hz?)
1) Volgens mij moet je een zg. triple-band toestel hebben om in de VS en Europa te kunnen bellen.
2) Vanaf een bepaald bedrag moet je in Nederland invoerrechten betalen, zie je lokale belastingdienst voor de Belgische regels.
3) Ik weet niet of Nokia aan world-wide support doet, kijk eens op www.nokia.nl voor de service-voorwaarden.
4) De adapter an sich kan meestal zowel 230V/50 Hz als 110V/60 Hz aan. Probleem is dan wel dat je altijd zit te klooien met een verloopstekker om de amerikaanse stekker in je eigen stopcontact te krijgen. Of je moet een losse, Europese adapter organiseren (geen idee wat dat kost, zal wel meevallen).

Zo scherp als een voetbal!

• efari
bedankt daarvoor, ik was al wat aan het zoeken voor belgische belastingen..
nog een vraagje:
5) kan ik zomaar een prepaid simkaart er in steken of moeten er daarvoor specificaties zijn? (unlocked ofzo?)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, dit is allemaal gemakkelijk zelf op te zoeken. Waarom kun je dit niet vinden, en waar heb je dan zoal op gezocht?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Moet uiteraard wel unlocked zijn. Verder heb je in de VS volgens mij naast GSM ook nog een andere standaard (van Verizon geloof ik), die hier niet werkt. Zou dit gewoon even goed uitzoeken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Reptile209 schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:55:
[...]

1) Volgens mij moet je een zg. triple-band toestel hebben om in de VS en Europa te kunnen bellen.
Om precies te zijn, je moet minimaal een triple-band GSM-toestel hebben om te kunnen bellen. Echter, triple-band hier en triple-band daar zijn verschillend en hebben slechts een frequentie gemeen (meestal 1800MHz) , puur om bellen überhaupt mogelijk te maken. Een Europese Triple-band kan namelijk 900MHz, 1800MHz en 1900MHz aan, terwijl een Amerikaanse 850MHz, 1800MHz en 1900MHz doet. Dat houdt in dat je bereik hier niet optimaal is. Een beter idee is dus om geen triple-band maar een quad-band telefoon te kopen. Die kan ze allemaal aan.

Voor UMTS gelden weer andere ideeën overigens-- zo gebruikt T-Mobile in de VS een compleet nonstandaard frequentie voor UMTS dus als je een 3G-telefoon koopt die voor T-Mobile gemaakt is heb je in Europa effectief een GSM-telefoon.

Let er ook op dat in de VS de gemiddelde zaak geen losse telefoons verkoopt maar alleen in combinatie met een abonnement en een SIM-lock, en dat twee van de grote netwerken daar überhaupt geen europa-compatibele telefoons hebben omdat ze geen GSM gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• efari
RoD schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:58:
Tsja, dit is allemaal gemakkelijk zelf op te zoeken. Waarom kun je dit niet vinden, en waar heb je dan zoal op gezocht?
op officiële sites van nokia vind ik alleszins niets, officiële nokia forums stellen niet veel voor
op andere forums weten ze het zelf niet of zijn die topics zowat 5 jaar oud

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Opletten of je GSM minimaal triple of quad band heeft en dat je er vanuit moet gaan geen garantie te hebben in Nederland.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• efari
Palomar schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:00:
Moet uiteraard wel unlocked zijn. Verder heb je in de VS volgens mij naast GSM ook nog een andere standaard (van Verizon geloof ik), die hier niet werkt. Zou dit gewoon even goed uitzoeken.
en hoe weet je wanneer een toestel unlocked is? (bvb de Nokia e63, ik zeg maar iets)
geldt dat per toestel of per verkoper?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon vragen aan de verkoper. Maar over het algemeen als je een telefoon los koopt, zonder abonnement, dan is ie ook niet gelocked.

Heb je verder al gekeken hoe groot de prijsverschillen zijn? Toen ik 2 jaar geleden in New York was heb ik ook wel eens rondgekeken, maar vond elektronica daar niet supergoedkoop (of ik keek bij de verkeerde winkels ;)).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
efari schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:06:
[...]

op officiële sites van nokia vind ik alleszins niets, officiële nokia forums stellen niet veel voor
op andere forums weten ze het zelf niet of zijn die topics zowat 5 jaar oud
Nokia gaat je niet helpen wat betreft import. Wel kun je aan hen vragen of de garantie internationaal gedekt is. Standaarden zijn gemakkelijk te vinden als je even zoekt op welke GSM/UMTS-frequenties we hier gebruiken, en even de douane-site checkt wat betreft import.
efari schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:10:
[...]

en hoe weet je wanneer een toestel unlocked is? (bvb de Nokia e63, ik zeg maar iets)
geldt dat per toestel of per verkoper?
Beide, je zult het per geval moeten bekijken, dus even vragen.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 27-12-2009 22:29 ]

• efari
ik zal eens een bezoekje brengen aan een nokia store/care point dan :)

[ Voor 8% gewijzigd door efari op 27-12-2009 22:43 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bij Nokia is de garantie ervan afhankelijk, in welke regio het toestel gekocht werd. Toestellen uit de landen van de Europese Unie hebben hier in Nederland gewoon garantie, waarbij het niet uitmaakt, of het toestel uit Nederland zelf, of bijv. uit Engeland of Duitsland afkomstig is.
Toestellen uit bijv. Amerika of Azië hebben hier geen garantie.

• efari
pff, gezien alle onwetendheid en nadelen heb ik maar besloten hier een Nokia E52 te kopen
Pagina: 1