Harddisk kan niet van PIO-mode af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij, de Maxtor 80GB zit nu wel op de DMA-5 mode op het secundaire kanaal. Daar doet de hdd het zoals het moet met diezelfde 80-aderige kabel kabel. Ik heb hem daar aangesloten om een kabel/harddisk probleem uit te sluiten. Zodra ik het spul weer aansluit op het primaire kanaal staat ie weer gewoon op de PIO-mode.

Ik heb als test een andere hdd-tje, WD400 (40GB) op dat primaire kanaal gehad en dat werkt zonder problemen gewoon in de DMA-5 mode.
Dus heb ik het even niet meer waarom die andere HDD, de Maxtor niet in de DMA-5 mode wil.

Het gevolg van het in de PIO-mode staan is dat de hdd ontzettend langzaam is, pakweg 1-2MB/sec tegen nu op sec. kanaal ruim 55.6MB/sec (HDTune)

Lijkt me niet dat het aan Windows ligt omdat dat andere drive-je het gewoon deed pri. Ik heb dus alle mogelijkheden geprobeerd, maar helaas.Wie heeft nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zit er alleen maar een hardeschijf op de kabel aangesloten of ook meer? (Jumpers?) En maakt het uit dat hij op een andere kanaal zit, als je nu de juiste snelheid haalt is het toch goed?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:59:
Zit er alleen maar een hardeschijf op de kabel aangesloten of ook meer? (Jumpers?) En maakt het uit dat hij op een andere kanaal zit, als je nu de juiste snelheid haalt is het toch goed?
Nee dat is niet goed.
Iniedergeval toen ik eea weer terugzetten om die dat pri kanaal uit de device manager te flikkeren, werkte het zoals het moest. Opgelost is het dus. Hoe het nu gekomen is is mij een raadsel. Maar. Ik ga er niet meer over nadenken :O