Toon posts:

acer ax 5810 blijf hangen bij begin scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer ax5810 (q3800, intel core quad 2) met het volgende probleem. (windows 7)

sinds vanochtend heb ik het probleem dat hij vaak blijft hangen bij het acer opstart scherm..op dat moment kom ik ook niet in het Bios want hij reageert niet op mijn (usb) toetsenbord. het laatste dat ik heb gedaan is mijn ipod hieraan gekoppeld.

Het heeft ook ws met een usb probleem te maken, want ik heb nu een oud toetsenbord (met zo'n paarse aansluiting) eraan gehangen, en dan werkt het toetsenbord wel (nog steeds start hij niet direct op, maar wanneer ik snel op DEL klik kom ik wel in het BIOS en op die manier ook in windows (het toetsenbord werkt echter half, sommige toetsen reageert de pc niet op).

echter wanneer ik het usb toetsenbord er weer aan koppel gaat hij niet verder dan het ACER start scherm, en kan ik niet in het BIOS komen..

iemand bekend met deze symptonen?

Verwijderd

Dat is een vervelend probleem, het zou kunnen betekenen dat er iets stuk gegaan is.
Bij het opstarten gaat de BIOS waarschijnlijk de USB-poorten afzoeken of er een muis en toetsenbord aan hangt, en of er opstartbare USB-stickjes zijn.

Dus als je in de BIOS kunt komen met een PS/2 toetsenbord (paars stekkertje), dan eerst de veilige standaard waarden van de BIOS kiezen.
Je zou ook in de BIOS het automatisch zoeken naar muizen en toetsenborden en USB-stickjes zoveel mogelijk kunnen uitzetten. Misschien kom je dan iets verder.

Ik hoop dat iemand anders iets weet, maar het lijkt er op dat er iets stuk gegaan is.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Je zou kunnen proberen USB Legacy support uit te schakelen in de BIOS, dan worden de USB-devices pas geladen bij Windows en niet eerder