Ik ben aan't proberen een XFX HD4770 PCI-e grafische kaart in de PC van mijn neefje aan de praat aan't krijgen. Dit lukt me echter niet.
Zijn PC bestaat uit:
Het probleem:
Met de kaart in het systeem werkt de computer niet. Het systeem lijkt continu te herstarten om de +/- 5-10 seconden. 6-pins power connector heb ik gewoon aangesloten op de graka.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb nog gegoogeled naar compatibiliteitsproblemen voor de HD4770 en de G31 chipset, maar ook niets op kunnen vinden.
Wat valt er nog te proberen:
Dat is dus de vraag. Ik ben wel door mijn repertoire heen. Wellicht heeft iemand nog briljante ideeen?
Zijn PC bestaat uit:
- "Power man" 400W voeding (el cheapo?)
- Foxconn G31MXP-K moederbord met E7400 CPU
- 2*1GB DDR2 geheugen
- SATA HDD + DVDRW
Het probleem:
Met de kaart in het systeem werkt de computer niet. Het systeem lijkt continu te herstarten om de +/- 5-10 seconden. 6-pins power connector heb ik gewoon aangesloten op de graka.
Wat heb ik geprobeerd:
- Als eerste heb ik uiteraard de grafische kaart in een ander systeem getest. Hier krijg ik gewoon beeld. Verder niets getest behalve die PC aanzetten en constateren dat het beeld geeft. Wel viel het me op dat de PC bij de allereerste keer aanzetten *ook* even een paar keer snel leek te herstarten, maar dat heb ik daarna nooit meer kunnen herproduceren.
- Vervolgens heb ik de voeding van die PC uitgewisseld met die van mijn neefje. Dit levert niets op; zelfde symptomen.
- Met de grafische kaart uit het systeem de BIOS van het moederbord geupdate naar de laatste bekende versie (P5). Ook geen resultaat.
- In de BIOS ingesteld dat de primaire grafische kaart de PCI-e kaart is, ipv. Auto instelling. Ook geen verschil. Ook nog 'PCI-e 1.0' ipv 'PCI-e 1.0a' ingesteld.
Ik heb nog gegoogeled naar compatibiliteitsproblemen voor de HD4770 en de G31 chipset, maar ook niets op kunnen vinden.
Wat valt er nog te proberen:
Dat is dus de vraag. Ik ben wel door mijn repertoire heen. Wellicht heeft iemand nog briljante ideeen?
I mentioned it once, but I think I got away with it.