Toon posts:

HD4850 trage 2D beeldopbouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met een Sapphire ati radeon hd4850 videokaart. Ik heb er een beeldscherm op aangesloten op 2560x1600.
De 2D beeldopbouw bv. bij het browsen is erg traag, als ik vensters resize of bewegende javascript dingetjes activeer.
Mijn vorige computer met een Geforce 8800 GTS had er helemaal geen last van op deze resolutie, alles was instant.
Ik heb gezocht, niks kunnen vinden. Drivers opnieuw installeren helpt niet, oudere drivers proberen werkt ook niet.
Bij voorbaat dank voor de hulp.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 21:03
Dit zijn wel de standaard problemen van een foutive driver, maar als je die al heb upgedate/vervangen dan klopt er iets niet.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

In principe zou het met een driverupdate verholpen moeten zijn. Zo niet, bekijk dan even met GPU-Z de activiteit van je videokaart.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Wat zegt Catalyst Control Center over je driverversie?

[ Voor 69% gewijzigd door neliz op 27-12-2009 18:49 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb GPU-Z gedownload, waar zou ik op moeten letten?
edit: GPU load schiet omhoog als ik een browser venster snel heen en weer resize.

Driver info als volgt:
Driver packaging: 8.681 etc.
Catalyst: 9.12
2D Driver: 6.14.10.7028
D3D: 6.14.10.0716

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 19:08 ]

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik heb GPU-Z gedownload, waar zou ik op moeten letten?
Ik gebruik zelf geen GPU-Z (dus ik weet niet waar het staat), maar kijk naar je core speed. Dit is vaak in 2D 500 Mhz.

Een idee; levert je voeding genoeg power?

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
heb je de 8800 gts ook in dit systeem gehad ? vermoedelijk nvidia drivertje blijven steken , dit is het enige wat momenteel in mijn opkomt , de andere tweakers hebben al een hoop aangegeven.

Verwijderd

Topicstarter
YOGI schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:41:
[...]

Ik gebruik zelf geen GPU-Z (dus ik weet niet waar het staat), maar kijk naar je core speed. Dit is vaak in 2D 500 Mhz.

Een idee; levert je voeding genoeg power?
Hmm GPU Core clock geeft 160Mhz aan in 2D, en in 3D 650MHz. Als ik een venster over een 3D applicatie resize blijft het alsnog even schokkerig.
De voeding is 450W van LC, zelfde als in mijn vorige systeem.

en nee, ik heb een nieuwe HDD :)

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

160Mhz is meer dan genoeg (mijn HD4850 doet 150Mhz in 2D)

Ik had zelf van de week last van "slowmo" effecten in win7 (browsen ging snel, resizen, alt-tab erg langzaam, net als filmpjes etc. kijk eens naar het volgende:

http://www.sevenforums.co...e-slow-motion-effect.html

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:51:
160Mhz is meer dan genoeg (mijn HD4850 doet 150Mhz in 2D)

Ik had zelf van de week last van "slowmo" effecten in win7 (browsen ging snel, resizen, alt-tab erg langzaam, net als filmpjes etc. kijk eens naar het volgende:

http://www.sevenforums.co...e-slow-motion-effect.html
Bedankt voor de suggestie, maar zo te zien is dat iets inherent aan Aero :)
Ik gebruik XP x64.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

toch klinkt het geheel als een oude/foute driver die ergens blijft hangen. teruggaan naar een oudere versie zoals 9.11?

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:32:
toch klinkt het geheel als een oude/foute driver die ergens blijft hangen. teruggaan naar een oudere versie zoals 9.11?
Ik zit nu met Catalyst 9.9, welke hetzelfde probleem heeft. De 2D driver van deze Catalyst versie heeft overigens wel bijna hetzelfde versienummer als 9.12, nl. ook 6.14.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

DriverCleaner eroverheen of een hele nieuwe Windows-installatie al geprobeerd? Je hebt wel drivers vervangen maar over een herinstall lees ik niks terug :)
Pagina: 1