Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ondertiteling integreren in een filmbestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet forumleden,

Omdat de PS3 geen *.mkv bestanden kan lezen, heb ik een paar films met de *.m2ts extensie.
Hoe kan ik een externe ondertiteling "vastplakken" op zo'n filmbestand?

Is hier een speciaal programmaatje voor? Zoja, is er ook één met 'preview' functie, zodat ik eerst kan zien of het fatsoenlijk wordt gedaan..?

Zo'n filmbestand is 4 GB groot, en dat zou ik ook graag zo houden... Ik heb gehoord dat, door alleen het toevoegen van een ondertitel, het bestand vele malen groter wordt..??

Graag hulp!

Vriendelijke kerstgroeten,

Amon

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Dit lijkt me een leuk topic om je eens in te lezen: http://boardsus.playstati...ps3media&thread.id=104597
en zo zijn er nog honderden websites van mensen die hetzelfde willen.

Gevonden door te googlelen naar: "add subtitles to m2ts"

Wat je nodig hebt zijn: Het videobestand, de ondertiteling (succes met het zoeken naar een ondertiteling die gelijk loopt met je videobestand) en de juiste software. Ik ben bang dat je het hele bestand opnieuw moet encoderen om de ondertiteling echt in je videobestand te stoppen. Dat gaat alleen lang duren.

En of het bestand nou groter wordt is afhankelijk van de kwaliteitsinstelling (als je die kan veranderen) van de encoder. Je zou er wellicht voor kunnen kiezen om de bestandsgrootte gelijk te houden, maar als de kwaliteit daardoor minder wordt, word je niet blij.

[ Voor 74% gewijzigd door job op 27-12-2009 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dag job!

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb dat topic heel doorgelezen, maar ze vonden nog steeds geen oplossing op mijn probleem..

Toch bedankt!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:26
Ik kan je alleen vertellen dat ik in .mkvs ondertiteling kan zetten. Of dit met een .m2ts bestand met het zelfde programma ook kan, kan ik je niet vertellen. Het is gewoon even met VLC een ondertiteling bij inladen en kijken of die bij het begin en eind van de film nog sync loopt. Tevens stream ik de mkv bestanden met ps3 mediaserver over een gigabit netwerk. Het programma heet mkvtoolnix.

Verwijderd

Topicstarter
Neefdave schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:34:
Ik kan je alleen vertellen dat ik in .mkvs ondertiteling kan zetten. Of dit met een .m2ts bestand met het zelfde programma ook kan, kan ik je niet vertellen. Het is gewoon even met VLC een ondertiteling bij inladen en kijken of die bij het begin en eind van de film nog sync loopt. Tevens stream ik de mkv bestanden met ps3 mediaserver over een gigabit netwerk. Het programma heet mkvtoolnix.
Ik probeer ook al enige tijd HD .mkv bestanden te streamen met PS3 Media Server, maar bij mij is de buffer na enige tijd leeg (720p), en bij 1080p om de 2 seconden..

Heb vanaf gisteren wel een nieuwe ?gigabit? router (Linksys WAG320N), misschien dat deze het wel getrokken krijgt.??

Bedankt voor je info!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

HD 720p kan ik zonder problemen streamen, maar 1080p is te zwaar. Het surround geluid bij 1080p lijkt te zwaar te zijn om te streamen, want als ik het geluid uit zet, gaat het beter...?

Met de vorige router had ik een LAN snelheid van 100 Mbps, en kon ik ook al behoorlijk 720p streamen.
Nu heb ik een LAN snelheid van 1 Gbps, dan zou ik toch perfect 1080p moeten kunnen streamen?
Maar zoals ik al zei, is het surround geluid de boosdoener. Mijn home cinema kan perfect DTS en DD, en ik hoor het geluid goed, maar door het geluid is het beeld niet vloeiend.
Moet ik het geluid misschien eens converteren? Kan ik dan evengoed surround geluid behouden?

Groeten
Pagina: 1