geen beeld na installeren nieuwe koeler

Pagina: 1
Acties:

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:00
Hallo,

Ik heb vanmiddag een nieuwe cpu-koeler geplaatst, maar krijg er nu geen beeld meer uit.

Gegevens:
Moederbord: asrock conroexfire-esata2
Processor: intel pentium 4 d 950
koeler: coolermaster hyper 212 plus

Wat gedaan:
oude (stock) cpu koeler van intel erafgehaald
aantal kabels van moederbord losgehaald
moederbord gekanteld
nieuwe cpu koeler geinstalleerd, incl koelpasta
alles teruggezet&aangesloten

Wat gebeurt er:
pc aangezet
fans (kast, cpu, videokaart) gaan draaien
geen piepjes
pc uitgezet door 5 seconden de standby knop in te houden

Het probleem is dus dat er geen beeld of piepjes zijn. (overigens ook geen piepje als ik de videokaart loshaal)

heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn? en hoe ik het op kan lossen natuurlijk:P
als er meer info nodig is hoor ik het graag

alvast bedankt!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Dat je geen beeld hebt zal eerder te maken hebben met het niet opstarten van je moederbord (hij piept niet zeg je) dan met je videokaart.

Dus controleer alles nog eens een keer. Kijk alle stekkers/kabels eens na.

• De Cheetah
job schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:56:
Dat je geen beeld hebt zal eerder te maken hebben met het niet opstarten van je moederbord (hij piept niet zeg je) dan met je videokaart.

Dus controleer alles nog eens een keer. Kijk alle stekkers/kabels eens na.
ik heb hem weer helemaal los gehaald, en (stapje voor stapje) weer aangesloten en nog steeds geen resultaat...

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik weet niet wat voor een GFX kaart je hebt, maar sommige kaarten geven geen beeld wanneer de 6-pins voeding er niet opaan gesloten is.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
En als je de oude koeler terugplaatst? Doet hij het dan wel?

• Tekelenburg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-02 14:54
(Is er wel een kleine speaker aangesloten op het moederbord?) Piepte hij eerder wel? Geen LED-knippercodes? (zit er niet op zie ik)

[ Voor 12% gewijzigd door Tekelenburg op 27-12-2009 20:38 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• De Cheetah
reply to all:

Videokaart: geforce 7600 gtx

Oude koeler terugplaatsen heb ik nog niet gedaan (maar zie onder)

hij piepte eerder wel.

Hangen op opstarten troubleshooter heb ik al geraadpleegd maar geen oplossing.

MAAR:
Ik had de bios al gereset (dmv de jumper op t moederbord), maar geen resultaat.
Daarna (zoals ik ook ergens gelezen had) heb ik het geheugen (2x512mb, 2x 1024mb) eruit gehaald. Daarna teruggezet en toen deed ie het weer. Totdat...

Totdat windows moet opstarten, dan krijg ik heel kort dat windows-opstartscherm, dan heel kort een bsod, en dan begint ie weer van voor af aan....

Iemand enig idee wat er nu mis gaat?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Cheetah schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:59:
Hangen op opstarten troubleshooter heb ik al geraadpleegd maar geen oplossing.
Die is er niet om te raadplegen, maar om aan de hand daarvan te gaan testen, met verschillende combinaties van hardware, etc. Dan kun je namelijk weten of er een bepaald onderdeel kapot is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Picaroon
De optie uitschakelen dat het systeem opnieuw opstart bij een fout. In de BSOD staat een code.

• De Cheetah
Picaroon schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:04:
De optie uitschakelen dat het systeem opnieuw opstart bij een fout. In de BSOD staat een code.
hoe schakel je die optie uit?

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-02 15:06
De Cheetah schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:12:
[...]

Optie in het BIOS van je moederbord ;)

• De Cheetah
De Cheetah schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:12:
[...]

ik heb het even anders opgelost, in die 0.1 seconde dat bsod er is, heb ik een foto kunnen maken:P

bsod zegt dat ik chkdsk /F moet uitvoeren. Moet ik dit doen door te booten vanaf de cd, en dan repair kiezen?

de foutcode die erbij staat is: *** STOP: 0x0000007B (0xF789E524,0x0000034,0x00000000,0x00000000)

kunnen jullie hier wat mee?

• De Cheetah
De Cheetah schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:19:
[...]

ik heb het even anders opgelost, in die 0.1 seconde dat bsod er is, heb ik een foto kunnen maken:P

bsod zegt dat ik chkdsk /F moet uitvoeren. Moet ik dit doen door te booten vanaf de cd, en dan repair kiezen?

de foutcode die erbij staat is: *** STOP: 0x0000007B (0xF789E524,0x0000034,0x00000000,0x00000000)

kunnen jullie hier wat mee?
Volgens de bsod-info van microsoft:

Device Driver Issues
You may receive a "Stop 0x0000007B" error message in the following scenarios:

* A device driver that the computer boot controller needs is not configured to start during the startup process.
* A device driver that the computer boot controller needs is corrupted.
* Information in the Windows XP registry (information related to how the device drivers load during startup) is corrupted.

de eerste en de derde optie zouden inderdaad goed kunnen, omdat ik mijn bios heb gereset, en daarmee ook de drivers van het moederbord. rest nu de vraag hoe ik deze drivers weer kan herstellen, zonder toegang te hebben tot windows?

iemand enig idee

mvg, en bvd

• Picaroon
je hebt het bios gereset... heb je het bios vervolgens ook weer in de oorspronkelijke instellingen gezet?

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 20:56
Hier las ik iemand met volgens mij hetzelfde probleem, misschien dat je er wat aan hebt:

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-2703299.php

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• De Cheetah
Picaroon schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:32:
je hebt het bios gereset... heb je het bios vervolgens ook weer in de oorspronkelijke instellingen gezet?
Als je bedoelt dat ik in het bios menu alle settings op 'default' heb gezet, dan wel.

maar ik heb nu een de bios-update op een cd gezet (van de site van asrock, mijn moederbord), maar hoe krijg ik die geinstalleerd? bij het puntje: boot from the disk you created' loop ik vast:
-bij booten vanaf een diskette zegt de pc: haal alle diskettes eruit en druk op een toets om verder te gaan
-bij booten vanaf een cd lijkt het alsof de pc er niets mee doet. hij gaat dan gelijk naar het keuzemenu 'windows opstarten vanuit veilige modus, normaal etc etc)

wie heeft hier meer verstand van?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Cheetah schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:49:
-bij booten vanaf een diskette zegt de pc: haal alle diskettes eruit en druk op een toets om verder te gaan
Dan moet je de diskette bootable maken, zoek de DOS/Win98 bootbestanden op.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Wild guess: door je BIOS reset staat de SATA controller weer op default ipv op AHCI (of andersom). Als je die verzet, wil windows niet meer starten en krijg je idd een BSOD. Zou zomaar kunnen dat dit je parten speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 28-12-2009 00:44 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• De Cheetah
mphilipp schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:43:
Wild guess: door je BIOS reset staat de SATA controller weer op default ipv op AHCI (of andersom). Als je die verzet, wil windows niet meer starten en krijg je idd een BSOD. Zou zomaar kunnen dat dit je parten speelt.
kan ik die ook weer handmatig terugzetten? en hoe moet dat dan?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Iets van onboard IDE of SATA controller optie in de BIOS, die kun je dan op AHCI of IDE zetten

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• De Cheetah
StefanvanGelder schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:39:
Iets van onboard IDE of SATA controller optie in de BIOS, die kun je dan op AHCI of IDE zetten
TNX!!!!!!!!!

dat was alles...1 instelling die even omgezet moest worden:)
Pagina: 1