Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Kopieren pictures, maar sorteervolgorde behouden

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-11 22:52

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi all,

Heb hier een pc met een mooie folder waarin 1000+ pics keurig gesorteerd zitten door middel van het slepen in een volgorde. De standaard ingebouwde folder views zoals op naam of op datum gelden dan niet meer, er is een soort van 'custom sort' gemaakt. Echter 't kopieren van deze folder resulteert niet in het feit dat de aangemaakte volgorde meegenomen wordt. De folder waarin deze terecht komen heeft gewoon een standaard sort op naam of datum, niet de eerder aangemaakte volgorde waar veel tijd en moeite is ingestoken. :P

Ik kan geen hidden system files vinden waarin deze volgorde eventueel bewaard zou worden. Iets wat ik eigenlijk wel had verwacht, een soort van "thumbs" file oid. Google bracht geen hulp.

Gebruikte searches waren in deze trend; "vista copy files keep sort order", "vista copy pictures sort order", "vista copy order" en "vista copy custom sort folder". Ik vond tot een paar keer toe een tip om het via een xcopy te doen, maar dat bracht helaas geen resultaat. Misschien dat ik niet de juiste schakeloptie gebruikte?

Iemand eerder met dit bijltje gehakt? 1000+ files renamen in de zin van 000x.jpg etc is ook zo tijdrovend he. Of maybe via een dir commando de huidige view eruit krijgen en dan even eea scripten?

OS: Vista Home Sp2. Files staan lokaal op C: (NTFS) en moeten naar externe HD (ook NTFS)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

keurig gesorteerd zitten door middel van het slepen in een volgorde
Met andere woorden, er is geen volgorde (anders dan die tussen jou oren ;))
1000+ files renamen in de zin van 000x.jpg etc is ook zo tijdrovend he.
Als (bijvoorbeeld) irfanview jouw sortering vast weet te houden, is het niet zo'n klus. Directory openen in irfanviw, thumbnail-view kiezen, F2 rammen en een naampje gevolgd door een wildcard voor de oplopende cijfertjes. Ik denk dat dat, inclusief downloaden en installeren van het pakket toch echt in minuten bekeken moet kunnen zijn.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 12:04

Tijntje

Hello?!

Jester-NL schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:28:
[...]
Met andere woorden, er is geen volgorde (anders dan die tussen jou oren ;))

[...]
Als (bijvoorbeeld) irfanview jouw sortering vast weet te houden, is het niet zo'n klus. Directory openen in irfanviw, thumbnail-view kiezen, F2 rammen en een naampje gevolgd door een wildcard voor de oplopende cijfertjes. Ik denk dat dat, inclusief downloaden en installeren van het pakket toch echt in minuten bekeken moet kunnen zijn.
Dat kan Vista en Windows 7 zelf ook. Alles selecteren en dan f2

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
Tijntje schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:32:
[...]

Dat kan Vista en Windows 7 zelf ook. Alles selecteren en dan f2
Dit klopt inderdaad met 1 opmerking:
De laatste foto die 'human'-geselecteerd is geweest (maw: met de muis of pijltjes toetsen, de ctrl-a valt daar niet onder) zal als EERSTE komen te staan(de rest blijft wel op volgorde staan). Zorg dat je, voordat je ctrl-a doet, geen foto aangeklikt hebt. Heb je dat wel gedaan dan moet je even naar een andere map navigeren waarna je weer terug kan gaan naar je eigen map.

Voer je bovenstaande niet met ctrl-a uit maar met het selecteren van de muis/pijltjes toetsen dan zal de foto die als laatste geselecteerd wordt zal als EERSTE komen te staan (de rest blijft wel op volgorde staan). Dus dan moet je praktisch gezien de laatste foto selecteren+shift+eerste foto en dan renamen.

Oefen er even mee met een paar foto's in een andere map.

ps. Mocht het fout gaan met renamen kan je ctrl-z gebruiken om het ongedaan te maken.

[ Voor 0% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 28-12-2009 16:51 . Reden: mijn goedste vak is Nederlands. ]

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Thanks heren, ga dit v/d week proberen!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

TheVMaster

Moderator WOS
MrJ schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:43:
Hi all,

Heb hier een pc met een mooie folder waarin 1000+ pics keurig gesorteerd zitten door middel van het slepen in een volgorde. De standaard ingebouwde folder views zoals op naam of op datum gelden dan niet meer, er is een soort van 'custom sort' gemaakt. Echter 't kopieren van deze folder resulteert niet in het feit dat de aangemaakte volgorde meegenomen wordt. De folder waarin deze terecht komen heeft gewoon een standaard sort op naam of datum, niet de eerder aangemaakte volgorde waar veel tijd en moeite is ingestoken. :P

Ik kan geen hidden system files vinden waarin deze volgorde eventueel bewaard zou worden. Iets wat ik eigenlijk wel had verwacht, een soort van "thumbs" file oid. Google bracht geen hulp.

[...]

OS: Vista Home Sp2. Files staan lokaal op C: (NTFS) en moeten naar externe HD (ook NTFS)
Wat ik (het kan natuurlijk aan mijzelf liggen O-) ) niet helemaal snap hoe je het voor elkaar krijgt hoe je foto's kunt sorteren door ze te verslepn. Ik neem aan dat je 'gewoon' de verkenner gebruikt, of eh....gebruik je iets van irfanview of Windows Live Gallery ofzo?

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:38
TheVMaster schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:59:
[...]

Wat ik (het kan natuurlijk aan mijzelf liggen O-) ) niet helemaal snap hoe je het voor elkaar krijgt hoe je foto's kunt sorteren door ze te verslepn. Ik neem aan dat je 'gewoon' de verkenner gebruikt, of eh....gebruik je iets van irfanview of Windows Live Gallery ofzo?
Als je de afbeeldingen op miniatuur weergave zet, kan je ze door elkaar slepen. Deze volgorde behoud hij dan, totdat je hem weer op iets anders sorteert. Op die manier kun je ze dus slepen hoe je ze wilt

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 12:04

Tijntje

Hello?!

diabolofan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:01:
[...]

Als je de afbeeldingen op miniatuur weergave zet, kan je ze door elkaar slepen. Deze volgorde behoud hij dan, totdat je hem weer op iets anders sorteert. Op die manier kun je ze dus slepen hoe je ze wilt
Ik merk nu net dat dit in Windows 7 niet meer werkt dat handmatig verplaatsen.
TheVMaster schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:59:
[...]

Zo dus
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/images/69555939908406216430.png
Daarna gewoon verschuiven.
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/images/15666760392292829178.png

[ Voor 41% gewijzigd door Tijntje op 29-12-2009 16:07 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Yep, precies dat ja. Maar hoe 'onthoud' Windows die view dan? Ik zie dus nergens een hidden file waarin eea kan staan. Maybe een reg key?

Verwijderd

MrJ schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:17:
Yep, precies dat ja. Maar hoe 'onthoud' Windows die view dan? Ik zie dus nergens een hidden file waarin eea kan staan. Maybe een reg key?
desktop.ini in de folder zelf

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staan de fotos letterlijk in volgorde alsin wanneer ze gemaakt zijn of op ander subject , anders lijkt het me handig om ze eens te gaan taggen daarmee kan je ook meerdere files tegelijk doen en heb je nooit de kans als je windows crasht en je opnieuw moet installeren dat je alles opnieuw moet sorteren.
Rechter muisknop properties op meerdere geselecteerde files en dan naar summary -> advanced
vervolgens de column zichtbaar maken natuurlijk.

How do you save a random generator ?

Pagina: 1