Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
Beste mensen,

Ik ben 20 jaartjes oud en verwacht eind deze zomer af te studeren aan de opleiding Bedrijfskundige Informatica. Voorheen heb ik de Havo gedaan, dus geen relevante ICT opleiding. Als werkervaring heb ik 3 jaar een bijbaan gedaan als technische helpdeskmedewerker bij een grote telco.

Nou wil ik natuurlijk mijn CV wat opschroeven om betere kansen te maken op de arbeidsmarkt. Als ik de topics over Salarissen bekijken dan zie ik dat men veel certificaten heeft behaald. Ik vraag mij dan af of deze certificaten gedurende de opleiding behaald zijn of tijdens het werken zelf?
Is het verstandig om in mijn vrije tijd zelf wat certificaten te gaan behalen, of zal dit vanzelf wel komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Dat komt vanzelf wel. Je moet ook niet te duur op de arbeidsmarkt komen.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor MS certificaten:
[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9

Algemeen
Certificaten worden nog steeds gevraagd, maar ervaring weegt veel harder door dan de certificaten waarvan je de vragen en antwoorden ook op internet kan vinden.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

onzin geen enkele werkgever verwacht iemand van 20 behangen met certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 09:14
Die certificaten komen vanzelf als je aan het werk bent. Een goede werkgever zal je de gelegenheid geven om ze te halen.

Veel IT dienstverleners hebben die certificaten ook nodig om bijvoorbeeld 'gold partner' te worden en blijven. Een bedrijf kan pas Microsoft Gold partner worden als dat bedrijf een x aantal medewerkers met een bepaald certificaat heeft.

Als je een goede kans wil maken op een baan, is volgens mij optie 1 waar je naar moet kijken: probeer een afstudeerplek te regelen bij een bedrijf waar je ook aan de slag wil. Toen ik afstudeerde was het gebruikelijk dat de afstudeerder aan het eind een contract werd aangeboden. In mijn geval heb ik dat overigens afgewezen, maar goed het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01
Certificaten zeggen niet alles. Het geeft wel aan dat je kennis hebt in een specifiek vakgebied (Microsoft / Cisco o.i.d). Kennis die je niet op een doorsnee HBO Informatica opleiding krijgt gedoceerd.
Aan de andere kant heeft een werkgever vaak liever iemand met wat praktijk ervaring. Daarom zal die helpdesk ervaring mijn inziens zwaarder meewegen dan een of twee certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Let wel dat sommige bedrijven wel certificatengeil zijn, voorname de detacheringsjongens hebben hier een handje van. Dat zet namelijk makkelijker persoontjes weg bij firma's... Ware het niet dat de meeste detacheringstoko's nu ongetwijfeld wel personeelsstops hebben, nog even los van de vraag of daar je ambitie ligt. Het hebben van certificaten is imho nooit nadelig, ik ben het dan ook niet eens met Ganymedus.
Pagina: 1