Werkt een iPhone uit Bangkok in Nederland en Syrië/Libanon?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben groot fan van Apple sinds ik een halfjaar geleden ben overgestapt op een MacBook. Nu ook mijn Nokia ermee opgehouden is, wil ik eigenlijk een iPhone. Maar een nieuwe 3GS in Nederland vind ik een beetje teveel van het goede (geloof 700 los).

Ik ben in NL voor de kerst maar woon in Damascus en reis veel, vooral door het Midden-Oosten. Laat nu net een kennis een paar dagen naar Bangkok gaan, en daar goedkoop een iPhone kunnen oppikken (echte bij de Apple Store).

Ehm... Kan dat? Ik heb even gegoogeld maar jailbreak en andere kraak-termen zeggen mij niet zoveel. Is een iPhone (3G of 3GS) quadband? Werken alle apps erop? Kortom: raden jullie het mij aan om voor de helft van het geld in Bankok zo'n apparaat op te pikken en kan ik er an de hele wereld mee over?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Let op als je er één koopt in Thailand. Ik heb in Bangkok zitten kijken naar een Mac Mini en zelfs bij de officiële Apple Reseller had ik het gevoel dat het kopieën waren. Tevens was de iPhone daar helemaal niet goedkoop (maar dat was bij Apple verkopers in hele dure winkelcentra). Misschien kun je er beter 1 halen in België voor €575 (simlockvrij).

Of een Aziatische iPhone in Nederland werkt weet ik niet, maar verwacht het wel....

EDIT: volgens dit Apple-document is de iPhone 3GS quad-band en zou het zonder problemen moeten werken.

Via dealextreme.com kun je goedkope accessoires kopen voor de iPhone. Niet origineel Apple, maar veel goedkoper (en geen verzendkosten).

[ Voor 28% gewijzigd door L.N. op 27-12-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 09:57
iPhone is quadband, en werkt dus overal. Let wel op met simlock, niet alle iPhone's vallen "zomaar" te unlocken. Simlockvrij kan wel natuurlijk.

Taal kan in het Nederlands worden ingesteld en alle app's werken gewoon. Behalve de simlock is er geen verschil met iPhone's uit verschillende landen. China uitgezonderd, die iPhone's hebben geen WiFi.

[ Voor 41% gewijzigd door tumke op 27-12-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dus in principe geen bezwaren, maar het pijnpunt blijft de Thaise namaak-manie. Het was toch vroeger zo dat iPhones uit amerika niet werkten in Nederland, tenzij je iets "illegaals" ermee deed? Het Willem-Alexander verhaal? Ik was bang dat er iets soortgelijks aan de hand zou zijn met iPhones uit Thailand.

Ik maak me ook zorgen over die namaak-manie... Zelfs in een Apple reseller. Je weet het gewoon niet. Meer ervaringen op dit gebied zijn van harte welkom. Nogmaals: ik koop hem alleen bij een Apple reseller. Dat lijkt me toch een echte Apple winkel... Dank!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Ik heb niet gekeken of de winkel war ik ben geweest officiële resellers zijn geweest, maar ze zagen er wel erg professioneel uit en zaten in winkelcentra met alleen merkwinkels (waar overigens ook veel nep-zooi te vinden was!). De prijzen bij Apple verkooppunten die mij betrouwbaar leken, waren amper lager dan in Nederland. Bij de zaken die goedkoper waren, had ik een minder goed gevoel. Veel accessoires die nep waren, net wat minder afgewerkte Apple producten (zo leek het althans), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En een Australische? Is ook een optie, zit een andere vriend. Een nieuwe 3G is omgerekend 440 euro. Da's niet duur natuurlijk... Wel een bom geld zeg maar goed.

http://store.apple.com/au/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik kom nog wel eens in Maleisië en kan je uit ervaring vertellen dat een iPhone daar gekocht het prima doet in de rest van de wereld, zolang je 'm maar officieel simlock vrij koopt. Thailland als buurland zal wel niet veel anders zijn denk ik. Fors onder de 500 euro voor een 3GS 16Gb kom je trouwens niet, nergens ter wereld. Apple reguleert de prijzen, niet alleen van iPhones, maar van al hun hardware. Als er een prijs 'too good is to be true' dan is het waarschijnlijk een nepper of een simlocked versie die is doorverkocht.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ook maar voor de gewone 3G denk ik, anders wordt het een beetje te gek. Iemand ervaringen met Australië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Het volgende topic zou je misschien ook veel kunnen helpen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1361799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik heb nog vorig week een iphone 3GS 16 GB, voor een eurotje of 300 gekocht, via marktplaats. Het is helemaal nieuw in doos. Ook heb ik vrienden die het regelen voor fors onder de originele prijs. Het is echt origineel, maar jah of het gestolen is, hij beweert van niet, maar ik weet het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
samety schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:44:
maar jah of het gestolen is, hij beweert van niet, maar ik weet het niet :P
Natuurlijk weet jij het ook wel, dit is uiteraard geen zuivere koffie. Maar goed, als jij er blij mee bent, mooi toch.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:26:
Ik ga ook maar voor de gewone 3G denk ik, anders wordt het een beetje te gek.
Is niet handig, de eerste spellen werken al niet meer op de 3G. Als straks in juni de nieuwe generatie (4G?) uitkomt, zit je met een verouderd apparaat.

Maar je moet het zelf weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tegenwoordig de nieuwste telefoon koopt, is hij binnen een paar dagen alweer oud.
Pagina: 1