Geheugen toewijzen aan videokaart HP Pavilion 6260

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:29
Heb vorige week bovenstaande systeem gekocht. http://h10010.www1.hp.com...4546-3999459-4045489.html

Bij de videokaart staat het volgende vermeld: NVIDIA® GeForce™ GT230 met PureVideo® HD technologie
1536 MB gereserveerd geheugen, tot 4351 MB totaal beschikbaar videogeheugen zoals gealloceerd door Windows 7®

Graag zou ik willen weten hoe dit te doen aangezien de handleiding, google en de search hier geen uitkomst voor geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is nu je vraag? De instellingen staan in de BIOS, en verder doet Windows 7 het toekennen van extra geheugen automatisch.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

hoeveel memory heb je? hoe minder memory, hoe minder toegewezen.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:29
Er zit 6 GB geheugen in. Enig idee waar ik naar moet zoeken in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Verkoop truuk ;). En trouwens hoe kom je aan 6 gb geheugen in een 1156 socket? Dan draai je geen dual channel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vraag is mij ook onduidelijk. Wat wil je precies?
Ik kan opmaken dat je om een of andere reden veranderingen wilt aanbrengen in de toewijzing van videogeheugen. Wat voor wijzigingen? Waarom?

De tekst met de toewijzing pluk je zo te zien direct van de HP-website.

Volgens mij is de Geforce GT230 gewoon een discrete videokaart op een PCIe slot. Daar zal ongetwijfeld ook videogeheugen op de kaart zitten en als de kaart meer nodig heeft dan kan Windows daarvoor systeemgeheugen toewijzen aan de kaart.

Kijk ook even in je nVidia settings (beeldscherminstellingen) en bijvoorbeeld in dxdiag (start->uitvoeren of gewoon onderaan invullen in de search volgens mij).

Je loopt al langer op GoT rond, dus je zult vast weten dat we eigen inzet erg waarderen en dat glazen bollen nog steeds niet werken. Verschaf dus aub duidelijkheid in wat je wilt doen en wat je al geprobeerd hebt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Met Win7 heb je altijd HyperMemory/Turbocache. Dat wil zeggen, je framebuffer wordt ook in je gewone RAM opgeslagen.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zou best kunnen dat het een TurboCache kaart is idd. GT230 ken ik niet als zodanig, wel GeForce GT 230M, vermoed dat dat een speciale OEM versie is die HP gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 27-12-2009 16:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1