Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Tweakers!

In een haastig moment heb ik een hele reeks foto's verwijdert waar ik best blij mee was.
Aangezien ik het forum lees kon ik me nog iets herinneren dat er programma's zijn die je gewiste foto's kunnen terug halen.
Nou heb ik veel gezocht op t forum, maar nergens een daadwerkelijk topic over die programma's en bevindingen gevonden. Her en der staat wel eens een kleine post met een "probeer dit eens"-post.

Er vanuit gaande dat dit wel meerdere mensen kan helpen wilde ik dit topic starten om iedereens ervaringen met dit soort programma's te kunnen bundelen en delen.

Voor dit topic:
Er zijn zat mensen geweest die dit probleem gehad hebben en ook veel verschillende programma's gebruikt hebben om uiteindelijk die foto's terug te krijgen.

Post hier de programma's die jij gebruikt hebt en degene die het beste werkte.
In je post zou je kunnen vertellen hoe je er aan gekomen bent en of je er voor betaald hebt.
Heb je nog toevoegende info is dat natuurlijk ook welkom!

[ Voor 24% gewijzigd door Scirocco op 27-12-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Trapt af
Verscheidene programma's heb ik al gebruikt, maar dat waren demo's. Ze maakten me dus wel lekker met de foto's die als thumbnails te voorschijn kwamen en dus recovered waren. Maar ik kon ze niet opslaan omdat ik dan eerst een key moest kopen.
Weinig zin in omdat ik dacht dat het ook anders (lees: gratis en sneller) kon.

Met PhotoRescue en CardRecovery had ik goede resultaten en alle verwijderde bestanden kon ik terug vinden maar helaas niet opslaan.
Oplossing zou zijn om die key te kopen die 30 en 40 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Photorec. Gratis en werkt goed. Eigen ervaring: foto's van 'kapotte' usb-stick gered.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Gratis en werkte bij mij prima bij een per ongeluk gewist sd kaartje, PC INSPECTOR File Recovery

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
E-Rick schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:20:
Photorec. Gratis en werkt goed. Eigen ervaring: foto's van 'kapotte' usb-stick gered.
Thanks voor je tip, ik heb mn foto's weer terug!
Heb er 3 gepost in [Verzamel] sneeuw in december 09 in NL

Het was wel even ploeteren en uitvinden, want hij maakt heel veel mappen aan met foto's die ik niet eens kende en in de laatste twee mappen stonden dan mijn foto's.
Ook vond ik t vaag dat het in DOS draaide en niet gewoon een normaal programma was.
Maargoed ik ben dan ook geen pc-geek, tevergeefs.
Gelukkig toch mn foto's terug! ikke is blij 8)

Iemand nog andere programma's of aanvullingen om het topic te vullen en anderen nog wat optie's te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:49

polthemol

Moderator General Chat
getdataback zweer ik bij hier. Diverse recoveries mee gedaan en een erg goed percentage wat ik daadwerkelijk terug kan halen.

Voor de linuxgebruikers hier: sleuthkit. In feite forensische software, maar het komt op precies hetzelfde neer ;) (en met de webinterface is het ook nog wel erg prettig werken als je maar een paar files terug moet hebben).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik heb er thuis "Zero Assumption Recovery" voor gebruikt. Ging prima met een 4GB CF kaartje. Deze was op een of andere manier corrupt geraakt. De camera wilde 'm niet meer lezen en pc gaf ook geen bestanden meer aan. Met deze software toch alle(!) foto's terug gehaald. Zelfs de reeds verwijderde.

http://www.z-a-recovery.com/

[ Voor 45% gewijzigd door Cass Casey op 27-12-2009 22:45 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nog een stem voor getdataback hier: heeft me al meerdere keren geholpen. Ik zie dat het al gelukt is, maar you never know ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Ik weet dat het een (heel) oud topic is, maar ik heb een paar maanden geleden PhotoRec gebruikt, met goed gevolg. Omdat ik er voor mijn broer weer naar moest zoeken wil ik het hier even melden for future reference :).

Gratis, in een command prompt, maar werkt als een trein.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip, hier heb je al een eigen topic voor gemaakt: sd kaart fout

[ Voor 89% gewijzigd door PowerUp op 15-04-2013 08:47 ]

Pagina: 1