Toon posts:

logitech x-530

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb al enige tijd de speakerset va x-530 van logitech, maar nu lukt het me NIET om alle speakers werkend te krijgen, er werken er slechts 2. Ik ben helemaal ten einde raad.

Mijn geluidskaart is on-board maar zou toch echt 5.1 moeten zijn, mijn moederbord is de ASUS p5kpl-se

Wie heeft hier ook problemen mee gehad of weet hier een oplossing voor?

Groeten,

Rick

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Hoi Rick en welkom op GoT :W

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Zo mis ik in je post hoe je de set hebt aangesloten. Normaal zou dit met de drie 3,5mm jack stekkers moeten gebeuren naar mijn weten. Maar wellicht heb jij het anders aangesloten...

Voor "normaal" 5.1 geluid met de 3,5mm jacks moet je geluidkaart beschikken over een zwarte, groene en gele/oranje uitgang. Nu heeft jouw moederbord drie andere kleuren. Blauw is veelal de line-in en roze is de microfoon. Heb je wel ingesteld dat deze uitgangen een andere functie moeten krijgen? Dus als je de zwarte plug (rear speakers) in de roze uitgang plugt dat je dan in de software aangeeft dat het de rear speakers moeten worden. Mits dit überhaupt mogelijk is natuurlijk.

Want zo op het oog heeft je moederbord dus maar ondersteuning voor 2.0 geluid: groene uitgang is voor front links en front rechts (2.0 stereo). De roze en blauwe uitgang zijn dus ingangen. Maar zoals gezegd is dit met bijgeleverde software wellicht op te lossen. Nu ben ik niet zo into moederborden met onboard geluid, dus weet niet of dat mogelijk is met jouw moederbord. Maar dat kan je zelf checken natuurlijk :)

Ook het beleid dit subforum: AUD beleid helpt je denk ik wel een stukje op weg qua vraagstelling :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
hee,

bedankt voor je snelle reactie!, het ziet er ook inderdaad uit alsof hij alleen 2.0 aan zou kunnen(op de site van asus en op mijn doos staat 5.1.. ik zal nog eens even verder zoeken en inderdaad ook even proberen dit softwarematig op te lossen;) ook zijn ze inderdaad aangesloten met 3.5 mm jacks!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Maar als je een 3,5mm jack in een uitgang (dan wel ingang) plugt, krijg je op het scherm dan niet een melding met de vraag welk apparaat of kanaal je hebt ingeplugd? Als ik hier namelijk iets inplug krijg ik een scherm met de vraag wat er is ingeplug (koptelefoon, front speakers, rear speakers, enzovoort). Want als je dat krijgt zou je van die 3 aansluitingen gewoon een 5.1 set-up moeten kunnen maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.