Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto (motor) beschermen tegen kou

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:41
Met een opnieuw aankomende koude periode zie ik het alweer gebeuren: De auto wil nauwelijks starten. Wat voor manieren zijn er om je auto, als je geen garage hebt, tegen (diep) vries temperaturen te beschermen,? En dan met name de motor?

Er zijn op GoT niet veel topics te vinden over dit specifieke onderwerp, dus daarom dit topic. Er zijn zoveel mensen die wel een auto hebben, maar geen garage.

Een aantal dingen denk ik aan:
- Auto afdekken met een compleet thermo zeil.
- Elke dag wel even een stukje rijden zonder verwarming.
- Accu er uit halen en aan een druppel lader.
- Olie vervangen (mag ook wel eens na 4 jaar)

Ik heb overigens wel bij mij achter het huis genoeg ruimte voor een garage. Zelfs nog wel 4 garages. Maar aangezien een garage erg duur is is dit geen optie. Een andere optie is een tent garage, echter deze zijn ook aan de prijzige kant. Olie vervangen zou voor mijn slee ook niet verkeerd zijn. Het zit er inmiddels al 4 jaar in. Er is in die tijd wel olie bijgevuld, maar nooit volledig ververst. "Oude" olie zou wel eens een oorzaak kunnen zijn dat een auto niet goed wil starten omdat de smering niet optimaal is.

De accu er elke dag in -en uit schroeven is eigenlijk veel te onpraktisch.

Wat doen jullie autobezitters zonder garage om je bolide tegen de kou te beschermen?

Mijn YouTube Channel

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Snowwie schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:44:
Met een opnieuw aankomende koude periode zie ik het alweer gebeuren: De auto wil nauwelijks starten. Wat voor manieren zijn er om je auto, als je geen garage hebt, tegen (diep) vries temperaturen te beschermen,? En dan met name de motor?

Er zijn op GoT niet veel topics te vinden over dit specifieke onderwerp, dus daarom dit topic. Er zijn zoveel mensen die wel een auto hebben, maar geen garage.

Een aantal dingen denk ik aan:
- Auto afdekken met een compleet thermo zeil.
- Elke dag wel even een stukje rijden zonder verwarming.
- Accu er uit halen en aan een druppel lader.
- Olie vervangen (mag ook wel eens na 4 jaar)

Ik heb overigens wel bij mij achter het huis genoeg ruimte voor een garage. Zelfs nog wel 4 garages. Maar aangezien een garage erg duur is is dit geen optie. Een andere optie is een tent garage, echter deze zijn ook aan de prijzige kant. Olie vervangen zou voor mijn slee ook niet verkeerd zijn. Het zit er inmiddels al 4 jaar in. Er is in die tijd wel olie bijgevuld, maar nooit volledig ververst. "Oude" olie zou wel eens een oorzaak kunnen zijn dat een auto niet goed wil starten omdat de smering niet optimaal is.

De accu er elke dag in -en uit schroeven is eigenlijk veel te onpraktisch.

Wat doen jullie autobezitters zonder garage om je bolide tegen de kou te beschermen?
Nieuwe accu erin.
De rest van de auto heeft absoluut geen problemen met -20, Laat staan dat rotwintertje wat we hier hebben :)
Alleen accu's doen wat moeilijk als ze ouder zijn :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Garage ftw.

Zorgen dat de juiste olie er in zit.
Zorgen dat de accu goed is en dat het een exemplaar is met veel cold crank amps.
Deuren en sloten behandelen tegen dichtvriezen.
Zorg dat je voldoende antivries in je radiator hebt (mss ooit aangevuld met enkel water)
Zorg dat je ruitenwisservloeistof niet teveel water is want dan vriest de boel ook gewoon vast.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 15:47 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Na 4 jaar ben je sowieso al flink te laat met olie vervangen, daar zit nu denk ik compleet zwarte olie in van de vervuiling. Het filter zal ook wel goed vol zitten... Ik zou je olie met het filter sowieso per direct laten vervangen. Verder hoef je er eigenlijk weinig aan te doen, als je er eens per week mee rijd is er geen enkel probleem. Als ie langer dan een maand stil staat zou ik de accu eruit halen ja en die aan de druppellader hangen. Zo'n zeil moet je wel mee oppassen, als je auto niet brandschoon is dan schuift ie door de wind heen en weer en zit je hele lak vol met krassen!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
* Olie OP TIJD vervangen.

* Goede accu monteren(ik heb totaal geen startproblemen gehad)

* Ruitenwisser vloeistof voor lage temperaturen en de sproeiers 's nachts afdekken.

* Een oud,groot laken over de voorruit en zijruiten leggen.

* ruitenwissers omhoog zetten.

Ik heb ook een carport,maar daar staat al een project golfje in.De daily ride staat dus in de vrieskou.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Alle bovenstaande tips zijn zeer handig.
Uiteraard ben je veel te laat met het olie vervangen. Dit zijn dingen die moeten gewoon netjes bij tijds gedaan worden. Zo heb ik vorig jaar ook de versnellingsbak olie en tussen/wissel bak(4x4) olie laten vervangen.

Bij startproblemen dan moet je gewoon een nieuwe accu er in zetten en je hebt nergens meer last van. Een accu ga je natuurlijk niet preventief vervangen, maar op het moment dat die stuk is. Het moment van stuk gaan komt altijd in de winter of strenge winter.
Het kan best zo zijn dat als het niet vriest in de winter dat de accu dan nog wel 2 zomers mee kan. Maar door de vrieskou slijt zon ding nou eenmaal en gaat stuk. Accu er uit halen is een optie maar zoals je zelf al zegt erg onhandig. En wat schiet je ermee op, je stelt het vervangen van de accu 1 winter uit. Meer niet.
Op het moment dat je op je werk komt dan vriest het ook en ga je uiteraard niet je accu er weer uithalen. Sowieso is het een rotklus om savonds je accu er uit te halen wanneer het -10 is.

Wat ook verstandig is, is om grote stroomvreters niet te gebruiken wanneer je niet lang moet rijden.
De accu wordt geloof ik voor 50% leeggetrokken bij het starten en wordt niet goed genoeg opgeladen wanneer je 15 min. gaat rijden met de achterruit vervwarming enz. aan.

Je kan ook eens met een multimeter je dynamo doormeten om te kijken of je dynamo nog in orde is en of je accu dus wel goed opgeladen kan worden.

Met de kou is een preventief vervangen distributieriem en v-snaren wel prettig. (indien je het onderhoud hiervan hebt uitgesteld).

Nog een tip voor de kou: auto wegzetten in de versnelling en de handrem niet aantrekken.

Verwijderd

Lol. 50% leegtrekken met 1 keer starten .. Waar start jij mee? 2 penlites?

Nog een dikke tip: haal voor 79 eurocent een krabber met handschoen. Heerlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 16:23 ]

Verwijderd

Nee ik start hiermee..
Afbeeldingslocatie: http://www.factoryprices.nl/images/accessoires/batterijen__accus/overige_batterijen/Duracell%202032%20Knoopcel%203V%20-%20image%202.jpg

Nee even serieus, zoals ik al zei: volgens mij. Heb ooit ergens zoiets opgevangen maar daar zit ik dan dus naast.

• Snowwie
Oke, dat wordt de volgende checklist:

- Voldoende antivries in radiator : Afbeeldingslocatie: http://www.priorweb.be/images/layout/check.gif
- Olie vervangen : Afbeeldingslocatie: http://www.myuiw.com/s/983/images/editor/no_check.gif
- Winter ruitenwisser vloeistof (zonder water) : Afbeeldingslocatie: http://www.priorweb.be/images/layout/check.gif
- Thermo deken voorruit : Afbeeldingslocatie: http://www.priorweb.be/images/layout/check.gif
- Accu vervangen : Afbeeldingslocatie: http://www.myuiw.com/s/983/images/editor/no_check.gif
- Groot laken voor de rest van de auto : Afbeeldingslocatie: http://www.priorweb.be/images/layout/check.gif
- Ruiten wissers omhoog : Afbeeldingslocatie: http://www.priorweb.be/images/layout/check.gif

Zowel de olie als de accu zijn minstens 4 jaar oud, misschien zelfs wel ouder aangezien ik de complete voorgeschiedenis van de auto niet ken.

Mijn YouTube Channel

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

4x2

lộn xộn quá

Dan zal de koelvloeistof niet veel jonger zijn, dus die kun je net zo goed ook even meenemen.
Net zoals de remvloeistof.

Of je moet toevallig weten wanneer die vervangen zijn, maar beiden moeten normaal gesproken ook om de 2 jaar.
Al kan longlife koelvloeistof langer blijven zitten, maar goed, zo duur is het spul ook niet.

leeg

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

Gewoon helemaal niets!
Waarom zou je!

Je kan wel de auto elke dag even starten en de motor warm laten lopen maar dan is gegarandeerd je uitlaat eerder aan vervanging toe. Er blijft condens in staan waardoor deze van binnen uit weg roest.
Ook slijt je motor sneller bij elke koude start.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:35:
Nee ik start hiermee..
[afbeelding]

Nee even serieus, zoals ik al zei: volgens mij. Heb ooit ergens zoiets opgevangen maar daar zit ik dan dus naast.
Had je zelf ook wel kunnen bedenken :)
want als ik dan mijn auto start (1), 5 minuten rijd naar de winkel
auto weer start (2), 5 minuten terug rij.

Dan zou daarnaa mijn accu dus leeg zijn :) Vrij handig :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

Wok

Dakloos...

Ik doe er helemaal niks aan :)

Ik zorg dat de auto zijn reguliere onderhoud heeft gehad (lees: olie en andere vloeistoffen volgens voorschrift vervangen en vorstbestendig) en dat je accu in goede conditie is en that's about it. Als er vorst wordt verwacht, gooi ik 's avonds een kleed over de voorruit zodat ik die de volgende ochtend niet hoef te krabben en verder is het gewoon gaan met die banaan. Je zou eventueel je deurrubbers in kunnen smeren met zuurvrije vaseline o.i.d. om vastvriezen te voorkomen en je zou je deursloten een keer kunnen smeren/inspuiten met WD40.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Vaseline op de deurrubbers is geen goed plan. Daar zijn speciale producten voor of gewoon talkpoeder.

Verwijderd

jvvv schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:00:
Vaseline op de deurrubbers is geen goed plan. Daar zijn speciale producten voor of gewoon talkpoeder.
en waarom is dat geen goed plan?

werkt hier al jaren

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Normale vaseline tast rubber aan, je moet of zuurvrije vaseline hebben of talkpoeder inderdaad.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Wok
  • Laatst online: 17:16

Wok

Dakloos...

Ik bedoelde dus uiteraard ook zuurvrije vaseline :) (aangepast in vorige post)

[ Voor 20% gewijzigd door Wok op 27-12-2009 19:25 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Inderdaad. Voorkom dat je sloten vastgevroren raken, dat scheelt jou de volgende keer dat ik via mijn achterklep mijn auto in moest :P

En verder gewoon goed onderhoud, antivries in je koelwater, niet meteen gaan sproeien met ruitewisservloeistof (die is namelijk bevroren en daarmee gaat je pomp kapot), rij eerst even 5 minuten rond zodat de boel op temperatuur kan komen en doe dan je dingen.

Ijskrabber in de auto hebben is ook wel handig.

Verwijderd

Inderdaad, gewoon je auto goed onderhouden en regelmatig de vloeistoffen controleren voorkomt een hoop ellende. Je accu gaat gewoon een keer stuk en meestal in de winter. Dan vervang je hem gewoon en gaat die weer een paar jaar mee. Zoiets ga je niet preventief vervangen en levensduur kan je ook niet verlengen. Het enige wat je kan doen om je accu te sparen is je accu niet als hulpaccu voor een ander te gebruiken.

Ik smeer de rubbers altijd in met een goedje van Meguiar's.
Je rubbers drogen niet uit en ik heb tot nu toe nog geen last gehad van lastgevroren deuren.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:30

Sharky

Skamn Dippy!

Hoe zit dat met bevroren ruitenwisservloeistof? Als het in Nederland -10 wordt is dat al redelijk bijzonder en dat spul is meestal gespecificeerd tot minimaal -15. Dat spul zou toch eigenlijk nooit mogen bevriezen? (tenzij je het aanlengt met water natuurlijk)

This too shall pass

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sharky schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:50:
Hoe zit dat met bevroren ruitenwisservloeistof? Als het in Nederland -10 wordt is dat al redelijk bijzonder en dat spul is meestal gespecificeerd tot minimaal -15. Dat spul zou toch eigenlijk nooit mogen bevriezen? (tenzij je het aanlengt met water natuurlijk)
Vreemd genoeg bevriezen mijn sproeierkopjes altijd,zelfs met vloeistof tot -20C.Ik moet ze afdekken met een doekje o.i.d. om dat te voorkomen.En ik gebruik dat spul altijd puur en het hele jaar door.(dus geen zomer vloeistof)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Elke dag een stukje rijden kan, maar vraag me af of dat per saldo niet slechter is. Zeker als het een klein stukje is. Je accu laadt nl. niet zo goed op als het koud is, misschien wel helemaal niet. En starten kost koud veel energie.

Merk het aan mijn SDI wel, die rijdt doordeweek alleen maar stukjes van 3km, 4x per dag. Daar gaat de accu gewoon leeg van, dus in het weekend ff 100+ km rijden, liefst met al warme motor zodat accu ook warm is.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

kendo schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:36:
[...]

Vreemd genoeg bevriezen mijn sproeierkopjes altijd,zelfs met vloeistof tot -20C.Ik moet ze afdekken met een doekje o.i.d. om dat te voorkomen.En ik gebruik dat spul altijd puur en het hele jaar door.(dus geen zomer vloeistof)
Iets van 1,5 week geleden gaf mijn auto -12 aan toen ik hem 's ochtends startte. Heb vlak daarna de sproeier gebruikt en die deed het zonder moeite. Zit gewoon cheapass vloeistof in, geen last van bevriezing dus :)

This too shall pass

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sharky schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:17:
[...]

Iets van 1,5 week geleden gaf mijn auto -12 aan toen ik hem 's ochtends startte. Heb vlak daarna de sproeier gebruikt en die deed het zonder moeite. Zit gewoon cheapass vloeistof in, geen last van bevriezing dus :)
Veel nieuwere auto's hebben dan ook automatisch (dat wil zeggen onder een bepaalde temperatuur) verwarmde ruitensproeikopjes.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb echt nog nooit bevroren ruitensproeiers gehad, dat kan toch ook niet echt met de anti-vries die erin zit? Ik heb overigens een 11 jaar oude auto :)

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 29-12-2009 14:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Je kunt je afvragen waar je mee bezig bent als je naarstig opzoek bent naar alternatieven zoals een garage / tent of zelfs thermozeil als je niet eens de olie hebt vervangen in 4 jaar tijd.
Waarom heb je in hemelsnaam in 4 jaar tijd nog nooit je olie ververst? Zelfs als je zo weinig rijdt dat je niet aan de 15K voor een beurt komt ofzo is het verstandig om een klein beurtje ieder jaar te doen.

Verder snap ik niet dat je, en jij niet alleen, met de druppellader aankomt. Zo zijn accu's niet bedoelt, de accu moet dus gewoon vervangen worden. En dan meteen eentje van Varta ofzo, die gewoon langer goed blijft.

Als je een goeie accu hebt moet hij gewoon altijd starten in Nederland. Ook met -10. Wat ook nog wel eens in deze tijd van het jaar de kop op steekt is slechte ontstekingsdelen, die niet helemaal dicht zijn (en er dus vocht in komt). Dat merk je met rijden (stotteren enzo) of dat hij met wat moeite aanslaat bij het starten. (niet het startmotor geluid, maar de motor ploft wat voor hij wel of niet op gang komt).

Verder bestaat er niet zoiets als een thermozeil, dat zou voor auto's nutteloos zijn. Want ze zijn nog altijd aan de onderkant open. Daardoor komt de kou er alsnog in, en ook het vocht. En als je dan een zeil hebt wat niks doorlaat zoals een thermozeil zou doen, dan blijft het vocht lekker in de auto hangen en waait het niet weg. Dus heb je juist eerder problemen. Een goed autozeil beschermt maar ventileert ook, en isoleert dus maar marginaal wat tegen lage temperatuur.

Een garage bouwen is natuurlijk de beste oplossing, maar een beetje nutteloos als je niet eens je olie of accu hebt vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 29-12-2009 14:31 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Niets. Mijn auto start elke dag. Gewoon regulier onderhoud en geen problemen. Maar ja zodra je daar op gaat beknibbelen kan je problemen verwachten.

En besides, een auto moet gewoon tegen de kou kunnen, dan had het maar geen auto moeten worden :)
!null schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:30:
Je kunt je afvragen waar je mee bezig bent als je naarstig opzoek bent naar alternatieven zoals een garage / tent of zelfs thermozeil als je niet eens de olie hebt vervangen in 4 jaar tijd.
Waarom heb je in hemelsnaam in 4 jaar tijd nog nooit je olie ververst? Zelfs als je zo weinig rijdt dat je niet aan de 15K voor een beurt komt ofzo is het verstandig om een klein beurtje ieder jaar te doen.
Idd, TS bezuinig niet op je onderhoud dan hoef je ook niet zulke rare oplossingen te gaan verzinnen.

[ Voor 63% gewijzigd door Slasher op 29-12-2009 15:37 ]

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Crafters bij mn werk hebben altijd bevroren ruitensproeiers. Fucking irritant is dat hoor.

Verder doe ik helemaal niks buiten deurrubbers talkpoederen. Olie vervangen is ook onzin, kan wel, maar zo erg is het ook weer niet als je het niet doet...
Enige is dat mn auto nu een beetje inhoudt vlak na het starten, maar een kilometer verder is dat alweer over. Zal dus wel ergens een beetje vocht in de ontsteking komen oid...

• LauPro
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat is er gebeurd met de waterkoker die even over de auto gaat? Daarmee kan je sproeikopjes prima ontvriezen. Waarschijnlijk is het een ontwerpfout waardoor er water/condens in blijft staan.

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 29-12-2009 22:57 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
LauPro schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:57:
Wat is er gebeurd met de waterkoker die even over de auto gaat?
Dat gaf zulke krassen ;)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• !null
LauPro schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:57:
Wat is er gebeurd met de waterkoker die even over de auto gaat? Daarmee kan je sproeikopjes prima ontvriezen. Waarschijnlijk is het een ontwerpfout waardoor er water/condens in blijft staan.
Haha dat is echt geen goed idee, en dat weet je zelf ook wel gok ik?
Je sproeikopjes zullen het wel trekken, maar de lak eromheen zal het al niet fijn vinden. En ik weet niet waar je het allemaal overeen gooit, maar je ruit trekt grote temperatuurverschillen helemaal niet, die barst gewoon.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

!null schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:26:
[...]

Je sproeikopjes zullen het wel trekken, maar de lak eromheen zal het al niet fijn vinden. En ik weet niet waar je het allemaal overeen gooit, maar je ruit trekt grote temperatuurverschillen helemaal niet, die barst gewoon.
Ik heb een collega die bij vorst voordat hij naar zijn auto loopt de waterkoker aanzet en vervolgens giet hij dit langzaam over zijn voorruit. Hij zweert erbij en het is (volgens hem) nog nooit misgegaan. Ik neem het risico in ieder geval niet.

This too shall pass

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:18

Vis

Sharky schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:21:
[...]

Ik heb een collega die bij vorst voordat hij naar zijn auto loopt de waterkoker aanzet en vervolgens giet hij dit langzaam over zijn voorruit. Hij zweert erbij en het is (volgens hem) nog nooit misgegaan. Ik neem het risico in ieder geval niet.
Waarom water laten koken, (wat meer risico geeft) dan warme/lauwe kraan gebruiken?

Ontdooit toch net zo goed?

Ik doe geen van beide trouwens... gewoon krassen

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik gebruik bij hevige vorst ook wel eens lauw/warm water, maar dit is voornamelijk om mijn deur toch nog open te krijgen, anders kom ik helemaal niet meer in de auto. :D

Soms gebruik ik dat water ook nog wel voor die sproeikopjes, bij mij zitten die niet op de motorkap maar op de parafanplaat, wat voor mij dus niet nadelig is voor de lak.

Zeker kokend water op de voorruit gooien is tricky, en mocht het dan nog vriezen dan creëer je een ijsbaan op de voorruit tijdens het rijden.

Maar even terugkomend op de vraag van de TS: Ik heb nog nooit een auto gehad die niet startte met deze "kou"? Ja, als de accu vervangen moet worden, maar als de accu gewoon goed is, dan zou de motor gewoon goed moeten starten??

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:11

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oh, als het echt goed vriest: zet je auto in zn versnelling stil ipv op de handrem. Proberen met vastgevroren remmen te rijden is niet echt een optie :)

• LauPro
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

!null schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:26:
Als het vriest (-5) dan is dat water van misschien 95 graden binnen een mum van tijd afgekoeld. Ijs neemt enorm veel warmte op. En idd, als je het niet durft dan neem je gewoon heet water uit de kraan.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Snowwie
Thrackan schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:27:
Oh, als het echt goed vriest: zet je auto in zn versnelling stil ipv op de handrem. Proberen met vastgevroren remmen te rijden is niet echt een optie :)
Ik zet mijn auto sowieso altijd in de versnelling bij het parkeren, zelden tot nooit gebruik ik de handrem.

..

De accu van m'n auto oogt niet echt leeg. Tijdens het moeizaam starten krijgt de startmotor voldoende energie, als het starten namelijk moeilijk gaat, gaat het wel in één dezelfde toon door.

Maar ik heb al een afspraak gemaakt, bij Heuver in Veendam voor het verversen van de olie. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Snowwie op 30-12-2009 13:32 ]

Mijn YouTube Channel

• !null
Doe dan ook het oliefilter, maar ik mag aannemen dat de garage dat ook meeneemt.
Het maakt verder niet uit dat het starten in 1 en dezelfde toon door gaat, het gaat erom dat die toon, de slag van de startmotor, veel slomer klinkt omdat deze ook zwakker is. Als je er niet heel erg mee bezig bent weet je niet hoe hij klinkt.
Laatst bij mij in de straat een Land Rover geholpen, die stond echt al dik een kwartier aan het starten (met pauzes tussendoor) waarbij de klank van het starten niet echt veranderde. Mijn auto eraan gekoppeld en het ging meteen feller er aan toe, waardoor hij ook direct starten.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb wat siliconenspray over mijn rubbers gespoten en in mijn sloten zodat ze een beetje soepel blijven en verder moet hij het gewoon blijven doen. Je moet gewoon een beetje voorzichtig wegrijden en schakelen omdat de olie erg dik is met het koude weer. De accu scheelt wel veel ja, een paar jaar geleden (2005, toen we ook dat weeralarm hadden) was mijn accu ver op en toen heb ik wel wat problemen gehad. Hij kon er prima op starten, maar dat kon maar een keer dus toen twee straten verder de motor afsloeg voor een stoplicht midden in de spits had ik een probleem :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1