Met een opnieuw aankomende koude periode zie ik het alweer gebeuren: De auto wil nauwelijks starten. Wat voor manieren zijn er om je auto, als je geen garage hebt, tegen (diep) vries temperaturen te beschermen,? En dan met name de motor?
Er zijn op GoT niet veel topics te vinden over dit specifieke onderwerp, dus daarom dit topic. Er zijn zoveel mensen die wel een auto hebben, maar geen garage.
Een aantal dingen denk ik aan:
- Auto afdekken met een compleet thermo zeil.
- Elke dag wel even een stukje rijden zonder verwarming.
- Accu er uit halen en aan een druppel lader.
- Olie vervangen (mag ook wel eens na 4 jaar)
Ik heb overigens wel bij mij achter het huis genoeg ruimte voor een garage. Zelfs nog wel 4 garages. Maar aangezien een garage erg duur is is dit geen optie. Een andere optie is een tent garage, echter deze zijn ook aan de prijzige kant. Olie vervangen zou voor mijn slee ook niet verkeerd zijn. Het zit er inmiddels al 4 jaar in. Er is in die tijd wel olie bijgevuld, maar nooit volledig ververst. "Oude" olie zou wel eens een oorzaak kunnen zijn dat een auto niet goed wil starten omdat de smering niet optimaal is.
De accu er elke dag in -en uit schroeven is eigenlijk veel te onpraktisch.
Wat doen jullie autobezitters zonder garage om je bolide tegen de kou te beschermen?
Er zijn op GoT niet veel topics te vinden over dit specifieke onderwerp, dus daarom dit topic. Er zijn zoveel mensen die wel een auto hebben, maar geen garage.
Een aantal dingen denk ik aan:
- Auto afdekken met een compleet thermo zeil.
- Elke dag wel even een stukje rijden zonder verwarming.
- Accu er uit halen en aan een druppel lader.
- Olie vervangen (mag ook wel eens na 4 jaar)
Ik heb overigens wel bij mij achter het huis genoeg ruimte voor een garage. Zelfs nog wel 4 garages. Maar aangezien een garage erg duur is is dit geen optie. Een andere optie is een tent garage, echter deze zijn ook aan de prijzige kant. Olie vervangen zou voor mijn slee ook niet verkeerd zijn. Het zit er inmiddels al 4 jaar in. Er is in die tijd wel olie bijgevuld, maar nooit volledig ververst. "Oude" olie zou wel eens een oorzaak kunnen zijn dat een auto niet goed wil starten omdat de smering niet optimaal is.
De accu er elke dag in -en uit schroeven is eigenlijk veel te onpraktisch.
Wat doen jullie autobezitters zonder garage om je bolide tegen de kou te beschermen?