Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 14:51
Hoi,

Ik heb een beetje een raar probleem. Mijn laptop heeft 3 USB-poorten, waarvan er nu twee niet meer werken. Eén werkt al een hele poos niet meer, die tweede nu twee weken ongeveer niet meer. Ze geven nog wel stroom (het lampje onder de muis brandt gewoon) maar krijgen geen connectie met windows: er gebeurt niks, ook niet dat bliebje dat je krijgt als er wat wordt aangesloten.

Ik heb er nu nog maar één over dus ik dacht dat ik er maar eens wat aan moest gaan doen. Hier een screenshot van apparaatbeheer: er zijn geen uitroeptekens en wat ik raar vond ik dat er twee als USB 1.1 worden aangegeven terwijl ze alle drie echt USB2.0 zijn. Misschien zijn dat ook de twee die niet werken.
(Link naar pagina producent over deze laptop: het zijn USB2.0 poorten KLIK)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/343rnt1.jpg

Voorheen hebben alle drie de usb-poorten gewoon gewerkt met muis, ipod, printer e.d.

Wat heb ik al gedaan:
* Windows laten zoeken naar vernieuwde drivers --> geen effect.
* Drivers verwijderd van allemaal, en ze windows na de reboot laten installeren --> geen effect.
* Stroom en accu loskoppelen en dan een aantal keer op start te drukken --> geen effect.
* Ergens anders gelezen: In uitvoeren type: regedit. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Current-
ControlSet\Services\usb
Open: Bewerken. Ga naar: Nieuw.Klik: DWORD en type:''DisableSelectiveSuspend''. Open menu: Bewerken en klik: Wijzigen.
Type een 1 in het waardevak. OK en reboot
--> geen effect.

Computer:
Packard Bell EasyNote MZ35-V-080
Windows Vista SP1 (misschien helpt de update naar SP2? Maar misschien is het ook gewoon een andere reden)

Als er nog meer informatie nodig is, vraag maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:32
Werken ze wel in een Live Ubuntu-omgeving? Kwestie van ISO'tje downloaden, branden en uitproberen.