Recent ben ik samen met mijn vriendin een zoektocht begonnen naar een leuke home cinemaset ter vervanging van de 2.1 Pioneer super mini set met tuner en cd speler.
Het huidige systeem (heeft veel weg van een pioneer NS-11) voldoet eigenlijk prima maar gaat terug naar mijn vader. Tevens willen we graag over naar 5.1 voor de geluidservaring bij films die we veel kijken. Daar we een popcornhour A-110 hebben staan is alle HD-DVD/BR functionaliteit overbodig, een CD/DVD is op zich wel praktisch. De basis, een versterker met boxen en een tuner, is echter al voldoende.
Momenteel zijn we aan het zoeken met ons oog op de volgende punten (vet = eis, cursief = pre):

Op dit moment zijn we ons vooral aan het richten op complete sets. Met de gestelde eisen kan ik me echter voorstellen dat een samenstelling van losse componenten een reële optie zou kunnen zijn, klopt dat of ligt het budget hiervoor dan te laag?
Heeft iemand nog suggesties voor leuke sets welke in ons straatje lijken te passen qua specificaties (design is nogal persoonlijk dus dat laat ik maar even achterwege) en gestelde wensen (vooral het display dus)?
Het huidige systeem (heeft veel weg van een pioneer NS-11) voldoet eigenlijk prima maar gaat terug naar mijn vader. Tevens willen we graag over naar 5.1 voor de geluidservaring bij films die we veel kijken. Daar we een popcornhour A-110 hebben staan is alle HD-DVD/BR functionaliteit overbodig, een CD/DVD is op zich wel praktisch. De basis, een versterker met boxen en een tuner, is echter al voldoende.
Momenteel zijn we aan het zoeken met ons oog op de volgende punten (vet = eis, cursief = pre):
- Los scherm: Op dit moment staat de unit in de kast en hebben we enkel het scherm met afstandsbediening in het zicht. Dit willen we met het nieuwe systeem ook hebben wat het gelijk een stuk lastiger maakt. Een los oog voor het afstandbediening signaal is ook prima
- Surround: We willen minimaal beschikken over een 5.1 set (front, back, center en sub)
- Wireless back speakers: Kabels kunnen best worden gelegd maar mits geen bezwaar tegen draadloze speakers zou dit wel ideaal zijn.
- Vermogen: Het vermogen is niet erg van belang daar we de set nooit opendraaien (woonachtig in een flat). Nou zal het vermogen van iedere set wel afdoende zijn naar mijn idee
- Aansluiting: Daar de popcornhour beschikt over een S/PDIF aansluiting zou het mooi zijn deze te kunnen benutten.
- TV: Pricewatch: Samsung LE-32S62B
- Mediaplayer: Pricewatch: Popcorn Hour A-110
- Console: Nintendo Wii
- Pricewatch: Sony DAV-DZ280 beschikt niet over een los display (dit geldt voor veel andere sets ook)
- Pricewatch: Pioneer NS-DV1000 Lijkt een ideale setup te zijn maar is niet meer te koop?
- Sony DAV-F200 is slechts 2.1 en het display is te groot
- Philips HTS6515 wederom slechts 2.1 maar wel een mooi design

Op dit moment zijn we ons vooral aan het richten op complete sets. Met de gestelde eisen kan ik me echter voorstellen dat een samenstelling van losse componenten een reële optie zou kunnen zijn, klopt dat of ligt het budget hiervoor dan te laag?
Heeft iemand nog suggesties voor leuke sets welke in ons straatje lijken te passen qua specificaties (design is nogal persoonlijk dus dat laat ik maar even achterwege) en gestelde wensen (vooral het display dus)?
Eve char: Warock <TEST>