Geen beeld bij windows installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleempje.
Op aanvraag heb ik geprobeerd om Windows 7 te installeren op iemand's pc. Tijdens de installatie krijg ik echter geen beeld ( behalve enkele gekleurde vlakken die nergens op slaan ... ). Ik heb dan geprobeerd om Vista of gewoon terug XP te installeren met hetzelfde resultaat.

Het gaat om een packard bell PC met een X1600 graka van ATI, 1gb geheugen en een AMD 4200 dual core processor. Het precieze model van de pc vinden we niet terug.

De grafische kaart werkte voorheen nog zonder problemen in windows XP dus ik denk niet dat ze stuk is.

Dit is redelijk problematisch aangezien die persoon zijn pc graag zou gebruiken maar het dus nogal moeilijk is om windows te installeren als we geen beeld krijgen ( of toch niet het gewenste beeld éh .. ).

Iemand enig idee waar dit aan zou liggen en wat ik er aan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:21:
Iemand enig idee waar dit aan zou liggen en wat ik er aan kan doen ?
Andere monitor pakken, en daarna gestructureerd gaan testen. Gebruik eens een BartPE of Knoppix Live CD, en test of het software- of hardware-problemen zijn. Geen aannames maken, testen.

En als de persoon de computer nodig heeft: je hebt toch hopelijk wel een backup gemaakt voor je begon? Anders had je er nooit aan moeten beginnen, dat is de eerste stap die altijd moet worden genomen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tgaat om een iets oudere persoon, hij heeft de PC niet dringend nodig maar controleert gewoon graag regelmatig eens zijn emailtjes. Alle nodige bestanden zijn uiteraard gebackupped dus daar gaat het niet om ;)

Bedankt voor de tip, ik zal zo'n BartPE CD proberen morgen en dan zien we verder wel!