Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Search Engines] Alternatief voor Google

Pagina: 1
Acties:

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Wat zijn de beste alternatieven voor Google vwb zoekmachines?

Deze vraag rijst mij omdat praktisch iedereen tegenwoordig Google gebruikt, niet eens alleen meer als search engine maar ook als e-mail client, kalender, browser en zelfs OS. Iets in mij vind dit geen gezonde situatie.

Nu zijn er qua browsers, kalenders, mail en OSen natuurlijk ontzettend veel goede alternatieven maar voor Google ken ik er eigenlijk geen. Vandaar deze vraag.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

De belangrijkste concurrent is Bing, die is van Microsoft. Maar eigenlijk vind ik die een stuk minder goed als Google.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

bing?

hier staat ook nog wel een lijstje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Web_search_engine
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_search_engines"]http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_search_engines[/
url]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yahoo.com?
Altavista.com?
answers.ask.com?
ilse.nl?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
TheCoolGamer schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:07:
De belangrijkste concurrent is Bing, die is van Microsoft. Maar eigenlijk vind ik die een stuk minder goed als Google.
Daarbij komt dat Microsoft ook geen kleine speler met kleine belangen is. Kijk, het alternatief hoeft natuurlijk geen idealistische instelling uit de hooglanden van Tibet te zijn maar een oligopolist met tentakels door de gehele IT-branche staat mij gewoon niet aan.

@ CyBeR: ik ken wel andere van naam natuurlijk maar niet een serieuze 'concurrent' per sé die je altijd en overal goed mee helpt. In mijn beleving hebben bijvoorbeeld Ilse en AltaVista altijd grote hyaten hiaten bij resultaten.

[ Voor 48% gewijzigd door Wilf op 27-12-2009 14:18 . Reden: Het is wel "hyena" maar niet "hyaten" 8)7 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wilf schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:12:
[...]

@ CyBeR: ik ken wel andere van naam natuurlijk maar niet een serieuze 'concurrent' per sé die je altijd en overal goed mee helpt. In mijn beleving hebben bijvoorbeeld Ilse en AltaVista altijd grote hyaten bij resultaten.
Ja, als je ze vergelijkt me Google hebben ze dat allemaal. Dat marktaandeel hebben ze niet voor niets he; dat komt doordat ze de beste resultaten hebben.

Hoewel Yahoo trouwens 'powered by google' is, dus dat zou opzich gegeven dezelfde query en dezelfde database dezelfde resultaten moeten geven. Ik vermoed echter dat google een stuk meer crawlers heeft dan Yahoo.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 27-12-2009 14:17 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1