• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-04 21:37
Hallo medetweakers,

Ik heb mijzelf dit weekend een home cinema systeem aangeschaft, en wil dit nu via een optische kabel (S/PDIF Toslink) aansluiten op mijn pc.
Dit om muziek vanop de pc af te kunnen spelen met de luidsprekers van het home cinema systeem.

Ik heb echter het volgende probleem:

Mijn S/PDIF OUT uitgang (langs achter op mijn moederbord) werkt niet / niet meer…
Het is de eerste maal dat ik deze uitgang nodig heb, ik weet dus niet of deze überhaupt al ooit heeft gefunctioneerd, maar het feit is dat deze het nu niet doet.

Dit is de hardware waarmee ik werk:
Moederbord = Gigabyte X38-DS5
On Board Audio CODEC = Realtek High Definition Audio ALC889A

OS = Windows 7 Ultimate (x64)

Ik heb reeds het volgende gecontroleerd en geprobeerd:

Alle BIOS instellingen gecontroleerd wat betreft audio (Enable Azalia Codec = Auto).
De nieuwste Realtek Audio drivers (versie 2.39) geïnstalleerd.
Alle instellingen in de Realtek configuratiesoftware nagekeken en juist gezet (zie onderstaande foto)

http://img34.imageshack.us/i/55815947.png/

De Digital Output is als standaardapparaat gezet.

Bij ‘Geluid – audioapparaten’ staat de Digital Output er ook tussen, de uitgang wordt dus wel degelijk herkend…

http://img199.imageshack.us/i/36496813.png/

Het probleem is dus dat ik geen signaal krijg door de uitgang (ik zie geen licht in de kabel).

Is dit een fysiek defect of zie ik hier iets fundamenteels over het hoofd?
Alle tips en suggesties zijn zeer welgekomen, want met Google kan ik ook niet direct iets vinden.

Alvast bedankt en aan iedereen prettige feesten!
Karel

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 12:59

Soggney

Zeekomkommer

Als er geen licht is, heb je wel een probleem.
Zolang je geluid afspeelt en je kabel eruit trekt en je nog geen licht ziet, dan is de uitgang waarschijnlijk kapot.
Als je wel licht ziet, maar niet aan het einde van de kabel, dan ligt het aan de kabel.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee