Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een tijdje een TomTom XL IQ Europe edition (zonder live). Ik gebruik het vrij weinig, maar die paar keer dat ik het nodig heb is het wel heel handig. Als ik het gebruik dan update ik een dag vantevoren alles mbv TomTom Home.

Ik heb lange tijd firmware 8.xxx gebruikt en verder nergens last van gehad, alles werke als een zonnetje. Maar nu met versie 9.xxx heb ik al 2x een vastloper gehad.
Als ik mijn eindbestemming bereik dan zet ik mijn TomTom uit, wil ik daarna naar huis dan zet ik mijn TomTom weer aan. Alleen blijft het scherm steken op de eindlocatie, ik zie wel wat beweging op het scherm, maar het blijft op de eindlocatie staan.
Uit en weer aan zetten werkt niet, ik moet een "harde reset" geven voordat het weer werkt, de instellingen blijven verder bewaard.

Aangezien ik mijn TomTom vrij weinig gebruik en het al 2x is vastgelopen, is de kans op een vastloper dus vrij groot.
- TomTom Home versie: 2.7.3.1894
- TomTom Firmware: 9.025.477770.2
- Europe map is wel een vorige versie: 830.2305,maar ik heb nog geen behoefte om te upgraden.
- QuickFix GPS, map update, etc. allemaal laatste versie via TomTom Home

Ik heb gezocht op Google, maar daar lees ik dat anderen last hebben van vastlopers tijdens of na het flashen.
Dit is bij mij niet het geval, omdat het flashen verder gelukt is en ik het 1x "normaal" kan gebruiken.

Iemand anders hier ook last van ?

Harde reset = TomTom aanzetten met knop ± 5 sec. ingedrukt houden. De TomTom gaat dan weer uit, bij het opnieuw aanzetten krijg je dan eerst het bekende "please wait met gele statusbalk" scherm te zien.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Correctie: Een harde reset voer je uit door de aan/uit-knop 15 seconden vast te houden.
Probeer eens via TThome het volgende:
- Start TThome op.
- Kies 'Voeg verkeersinfo, stemmen ed toe'
- Klik 3x op het pijltje met 'meer'
- Kies 'items op mijn computer'
- Kies 'applicaties'
- Daar wordt iets aangeboden tussen de 25 en 35mb.
- Kies 'voeg toe', volg de procedure.
- Je besturingssoftware wordt opnieuw geïnstalleerd en mogelijk is het probleem daarna verholpen.
Bovenstaand proces heeft geen gevolgen voor je instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door HerZon op 27-12-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
offtopic:
Ik heb het niet getimed met een stopwatch, maar 15 sec. is weer te lang.

Ik heb daarnaar gekeken en dat is versie 9.025, exact wat ook op mijn TomTom staat.
Ik probeer het gewoon uit, dat kan nooit kwaad. Maar ik denk niet dat dit helpt, want het flashen zelf was goed gegaan.
iig bedankt voor je hulp.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Rechtstreeks gekopieerd van de TomTom Support:

Ga als volgt te werk om je TomTom-apparaat te resetten:
Controleer of je batterij voldoende is opgeladen.
Laad je apparaat ten minste twee uur op voordat je het opnieuw probeert in te schakelen. Controleer of het oplaadlampje op je apparaat brandt.
Reset je apparaat.
Houd de Aan/Uit knop ingedrukt totdat het apparaat opstart. Mogelijk duurt dit langer dan vijftien seconden.

Het flashen kan best goed zijn gegaan, maar soms is er toch een klein foutje ingeslopen met het erop plaatsen van de software. Herinstallatie wil weleens helpen. En anders terug naar versie 8.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is firmware 9 niet terug getrokken voor dit device? Ik heb zelf een TT IQ Routes live, daar was versie 9 even voor uit maar die is weer ingetrokken ivm problemen.,

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Nee, alleen voor de Live-versie is er op dit moment nog geen 9.* versie. Daarvoor is 8.419 op dit moment de meest recente software. Voor de TT XL IQ re is er wel een 9 versie, namelijk 9.25*
Pagina: 1