IEEE 802.n technologieën

Pagina: 1
Acties:

• Silencer001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe netwerkadapter voor mijn WDTV Live en ik zou willen gaan voor ene met n-technologie. Ik heb thuis wel nog maar een G-netwerk, maar doe dit al met het oog op de toekomst...

Ik ben dus eens gaan rondzoeken naar adapters, maar dan zie ik termen zoals "Dual Band", "Draft 2.0", "N+", gewone "N" en weet er eigenlijk weinig raad mee. Dual Band is volgens mij als je ook met G,B en A netwerken kan communiceren?!

Maar wat is dan het specifieke verschil tussen een "Draft 2.0", "N+" en ja gewone "N" ?

Ik was dus ook aan het kijken tussen de volgende adapters:
http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=507960
http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WUSB600N

Welke van jullie lijkt het beste of is er eigenlijk geen verschil tussen beide?

Alvast bedankt!

Mvg,

Sven

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

De grote hamvraag is: wat ga je ervan verwachten straks?
Want data throughput van 300 Mbps ga je niet redden. Deel het door 2 (want het is half-duplexx), trek er nog wat overhead (encryptie e.d.) en crc errors vanaf en je komt met veel geluk heel misschien boven de 100 Mpbs. Met wat pech kom je niet eens boven de 10 Mpbs.
Dit alles hangt uiteraard sterk af van jouw omgevings variabelen en harde waren.
Maar verwacht geen wonderen.
Iedereen die aan mij vraagt wat hij moet aanschaffen om niet mobiele apparaten aan te sluiten, daar heb ik altijd maar 1 advies voor: leg een kabeltje. 1 keer wat meer werk, daarna 100x meer onbezorgd plezier. Als je snelle stabiele verbindingen wilt leggen is dat de enige manier. Hoewel je met Wifi ook prima geluk kunt hebben maar garanties, die heb je niet. Ongeacht het type netwerk adapter of gebruikte protocol. :)

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 27-12-2009 13:22 ]

Alles kan stuk.

• Silencer001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
remco_k schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:21:
De grote hamvraag is: wat ga je ervan verwachten straks?
Want data throughput van 300 Mbps ga je niet redden. Deel het door 2 (want het is half-duplexx), trek er nog wat overhead (encryptie e.d.) en crc errors vanaf en je komt met veel geluk heel misschien boven de 100 Mpbs. Met wat pech kom je niet eens boven de 10 Mpbs.
Dit alles hangt uiteraard sterk af van jouw omgevings variabelen en harde waren.
Maar verwacht geen wonderen.
Iedereen die aan mij vraagt wat hij moet aanschaffen om niet mobiele apparaten aan te sluiten, daar heb ik altijd maar 1 advies voor: leg een kabeltje. 1 keer wat meer werk, daarna 100x meer onbezorgd plezier. Als je snelle stabiele verbindingen wilt leggen is dat de enige manier. Hoewel je met Wifi ook prima geluk kunt hebben maar garanties, die heb je niet. Ongeacht het type netwerk adapter of gebruikte protocol. :)
Eerst en vooral bedankt voor de uitgebreide reactie! En van deze omstandigheden was ik mij ongeveer wel bewust (niet op die grootte van schaal). Maar ik ben ook van plan om dit apparaat te verhuizen aangezien we hier een aantal TV's hebben staan en mijn ouders ook niet te overtuigen zijn om een gat in hun living te boren..

Maar aangezien de mindere garanties van wifi, zal het hoe dan ook toch een wifi verbinding worden..

Maar wat ik niet snap zijn de begrippen "Draft 2.0", "N+", "N" enzovoort en wat hier het specifieke verschil tussen is en hoopte dat iemand dit aan mij wat kon verduidelijken, want hier wat over opgezocht en denk dat draft 2.0 nog een soort van beta is.. Of ja hoe moet ik het zeggen geen beta, maar gewoon dat dit moet gaan naar de standaard N? En na (voor mij) logisch denken is N+ dan nog een stapje beter? Het kan ook totale onzin zijn dus daarmee vraag ik het hier liever voor de zekerheid.