NAS (DS209) onbereikbaar ivm onbekend netwerk wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vandaag mijn NAS geïnstalleerd (synology DS209) en schijven geformatteerd (2xSamsung in Raid 1).

Via de beheertool (Disk Station Manager 2.2) kan ik een en ander instellen op de DS209. Dit gaat via Internet Explorer/Firefox.

Echter wanneer ik de server wil benaderen via de verkenner kom ik er niet bij. Ik moet dan het netwerkwachtwoord invoeren. Nou heb ik het wachtwoord voor toegang tot de server zoals ik dat in Station Manager heb ingesteld geprobeerd èn het wachtwoord dat ik gebruik om toegang te krijgen tot mijn router èn het wachtwoord van mijn laptop zelf en als laatste heb ik het leeggelaten.
De volgende wachtwoorden heb ik geprobeerd:
- Wachtwoord met toegang tot de server zoalsingesteld in Station Manager
- Wachtwoord met toegang tot de router/draadloze verbinding
- Wachtwoord van de laptop
- Wachtwoord dat Windows 7 heeft gecreëerd voor het thuisnetwerk
- Leeggelaten

Maar bij alle pogingen is het wachtwoord onjuist. Dat is dan denk ook de reden waarom ik de NAS niet verder kan instellen of gebruiken.

Onderstaande meldingen krijg ik te zien vanuit windows:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/x3itv.jpg

Als ik een backup wil maken via 'data replicator' krijg ik uiteindelijk dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24zc3md.jpg

Ik zet het buiten het synology topic omdat dit meer een algemene netwerk issue is lijkt me.
Hoe kom ik achter dat wachtwoord? Of hoe krijg ik de melding weg?

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Heeft iemand hier al een antwoord op want ik heb met velen (na zoeken) hetzelfde probleem.
Helaas komt helemaal niemand met het antwoord

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
kijk bij de gebruikers rechten of guest is ingeschakeld. Zo ja dan kun je met de gebruiker: guest inloggen (wachtwoord kun je leeg laten).
Anders kun je inloggen met de gebruiker: admin en het wachtwoord dat je gebruikt om op de webinterface in te loggen (die moet standaard alle rechten hebben).

[ Voor 3% gewijzigd door Gh0sty op 16-01-2010 01:16 ]

• MatMich
Gh0sty schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:16:
kijk bij de gebruikers rechten of guest is ingeschakeld. Zo ja dan kun je met de gebruiker: guest inloggen (wachtwoord kun je leeg laten).
Anders kun je inloggen met de gebruiker: admin en het wachtwoord dat je gebruikt om op de webinterface in te loggen (die moet standaard alle rechten hebben).
Dit heeft het helaas allemaal niet opgelost.
Wat het wel heeft opgelost is een netwerkshare maken.
Dan kom je dus wel ineens op je netwerkschijf.
Vreemd!
Verder kan ik met win 7 dus ook alleen maar verbinding met een Wlan krijgen doormiddel van een Wep-key
Wpa-tkip doet het niet meer
Wel met Vista en XP maar niet meer met win7
Dat is dus een flinke beveiligings "downgrade"
Wat is eigenlijk de verbetering bij Windows 7? (retorische vraag)
Uiteraard wel bedankt voor het meedenken

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:24
MatMich schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:18:
Wat het wel heeft opgelost is een netwerkshare maken.
Dan kom je dus wel ineens op je netwerkschijf.
Als je in eerste instantie niet eens een share hebt aangemaakt, wat wil je dan connecten?

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
ugh. Dat spreek voor zich natuurlijk. Ik nam namelijk al aan dat je iig al wel een share had gecreëerd waar je bij kon.

• MatMich
Gh0sty schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:10:
ugh. Dat spreek voor zich natuurlijk. Ik nam namelijk al aan dat je iig al wel een share had gecreëerd waar je bij kon.
Ik kon ook altijd gewoon via het netwerk connecten voordat ik een netwerkshare in de verkenner had gemaakt hoor!
Pagina: 1