Toon posts:

HP L2245 en hoge resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik windows 7 en ik loop tegen een vaag probleem aan. Ik wil in plaats van de native resolutie van 1680x1050 een hogere resolutie gebruiken zodat ik zeg maar meer op mijn scherm kan zetten. De resolutie die ik wil is 2048x1536 en onder Windows XP pro werkte dit gewoon goed. Onder windows 7 blijkbaar dus niet meer.

Mijn grafische kaart is een 6600 GT. Heb de nieuwste drivers al gedownload en ook de drivers van de HP monitor opnieuw geinstalleerd, maar Windows 7 geeft als hoogste resolutie nog steeds 1680x1050.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Mijn dank is groot :-)

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

staat onder display settings/advanced de "hide modes this monitor cannot display" nog aan? anders even met powerstrip handmatig de resolutie toevoegen.
Maar wat gebeurt er in de praktijk als je scherm een signaal ontvangt dat hij niet kan omzetten naar een resolutie?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie. Het vinkje had ik al uitgezet. Maar dat hielp niet. Ik heb powerstrip gedownload en een custom resolution aangemaakt, maar deze wordt niet geaccepteerd.

Ik ben even het spoor bijster, want ik heb het onder Windows XP met exact dezelfde hardware gewoon werkend gehad. Zonder hulp van tools...

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

zolang de driver van het scherm zelf geïnstalleerd staat zal het ook wel niet gaan, kun je deze niet aanpassen naar een generiek 30" scherm?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanalles geprobeerd nu. Andere monitor geinstalleerd. Nieuwe nvidia drivers, maar ik kan dus nog steeds niet hoger dan die native resolutie.

Heeft iemand de gouden tip?

• rasfire
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-04 20:05
Volgens de specs. van jouw monitor ( Zie hier bv. http://hardware.kelkoo.nl...9101980#selectedTab=specs ), kan die niet hoger dan 1680x1050. Je gaf aan, dat je in xp 2048x1536 draaide. Mijn vraag is: Hoe heb je dat gedaan!? :9

Verwijderd

Topicstarter
Goeie vraag!

Onder Windows XP professional heb ik gewoon de NVIDIA driver geinstalleerd en vervolgens kon ik die hoge resolutie gebruiken. Je krijgt dan wel een oversized desktop. Dus dat je moet schuiven van links naar rechts om het hele scherm te bekijken. Hopelijk snap je wat ik bedoel. :P

Anyways, dit lukt me dus op Windows 7 niet..

Gouden tip?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:36
Dat moet wel een stukje software geweest zijn welke dat voor je regelde, puur en alleen met de standaard driver gaat dat je echt niet lukken... Intel heeft die optie ook in de software zitten van hun onboard gpu's, de laptops die daarmee draaien die we hier gebruiken kunnen ook dmv slepen van de desktop grotere resoluties aan... maar alleen als die bepaalde suite draaiend is op de achtergrond, met alleen de driver lukt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me er niet van bewust dat ik een extra stukje software hiervoor heb geinstalleerd. Heb gewoon de NVIDIA drivers geinstalleerd op Windows XP en drivers van mijn HP L2245 monitor en vervolgens kon ik dus die hoge resolutie kiezen...

Ik heb toch eigenlijk weinig zin om mijn Windows 7 er weer af te halen alleen voor dit ene dingetje...

Verwijderd

MicGlou schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:57:
Dat moet wel een stukje software geweest zijn welke dat voor je regelde, puur en alleen met de standaard driver gaat dat je echt niet lukken... Intel heeft die optie ook in de software zitten van hun onboard gpu's, de laptops die daarmee draaien die we hier gebruiken kunnen ook dmv slepen van de desktop grotere resoluties aan... maar alleen als die bepaalde suite draaiend is op de achtergrond, met alleen de driver lukt het niet.
ik weet het niet hoor, op de computers van school had iemand dat een keer geflikt, de leeraren raakten helemaal van slag O-)
met een intel graka was dat, met ik denk een 1024*1280 HP monitor (ook in XP)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Tja, het moet toch echt een los stukje software zijn geweest. (Wat wellicht wel in de Nvidia download gezeten kan hebben, maar dan nu niet meer in de Windows 7 download zit). Het is in ieder geval geen driver optie.

Kortom, ga op zoek naar het benodigde stukje software.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:26
kalizec schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:08:
Tja, het moet toch echt een los stukje software zijn geweest. (Wat wellicht wel in de Nvidia download gezeten kan hebben, maar dan nu niet meer in de Windows 7 download zit). Het is in ieder geval geen driver optie.

Kortom, ga op zoek naar het benodigde stukje software.
Volgens mij is dit geen stukje software...
Ik kon inderdaad bij mijn vorige laptop met een ATI X600 dat ook doen, kon je hem instellen om veel hogere resolutie en dan kon je scrollen inderdaad.

Maar hoe het in windows 7 aan de praat zou kunnen krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ff gedubbel checked en het was geen stukje software. Ik kon gewoon die hoge resolutie kiezen en dan scrollen inderdaad. Misschien was het iets specifieks in de beeldscherm driver van nvidia, wat dan niet in windows 7 zit..

Vooralsnog maar ff kijken naar een tooltje wat sdesk heet. Misschien dat ik hiermee iets kan.

Hopelijk heeft iemand nog steeds de gouden tip!!

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein schopje. Ik heb een aantal tools geprobeerd, zoals sdesk, maar ik kon niet voor mekaar krijgen dat ik kan gaan scrollen. Wel een soort van 2e desktop, maar dat wil ik dus niet...

Komop tweakers _/-\o_ . Help me out!!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:36
Ik heb hier eens zitten rommelen met een laptop waarin een 9600GT mobile zit, ik krijg het al voor elkaar door gewoon het vinkje WEG te halen bij 'modi verbergen...' bij geavanceerde eigenschappen. Als ik dan het control panel van Nvidia open kan ik alle resoluties instellen waarvoor de kaart geschikt is, ik klik op toepassen en krijg een heel mooi oversized desktop... met win7 ;) Het truukje zit em dus in een combinatie van het vinkje weghalen en dan aanpassen in control panel. (let op! eerst vinkje weghalen zonder enig ander vensters voor eigenschappen van monitor/videokaart e.d. geopend, anders wordt het blijkbaar niet goed doorgevoerd, dat was hier ook problematisch)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het testen als ik thuis ben. Hopelijk werkt het en bedankt voor je reactie!
Pagina: 1