Toon posts:

Snelheid per LAN ingang aanpassen 300N WL-322

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn modem router heeft 4 LAN ingangen. Thuis gebruiken we eigenlijk allemaal de LAN ingangen 1 t/m 3. Is het mogelijk om per LAN ingang het verkeer op een maxium te zetten dus bijvoorbeeld:

LAN ingang 1: 70%
LAN ingang 2: 10%
LAN ingang 3: 10%
LAN ingang 4: 10%

Zo ja, hoe is het mogelijk om te doen? Ik heb de modem router Sitecom Wireless Modem Router 300N WL-322.

ducoz

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:43:
Hallo,

Mijn modem router heeft 4 LAN ingangen. Thuis gebruiken we eigenlijk allemaal de LAN ingangen 1 t/m 3. Is het mogelijk om per LAN ingang het verkeer op een maxium te zetten dus bijvoorbeeld:

LAN ingang 1: 70%
LAN ingang 2: 10%
LAN ingang 3: 10%
LAN ingang 4: 10%

Zo ja, hoe is het mogelijk om te doen? Ik heb de modem router Sitecom Wireless Modem Router 300N WL-322.

ducoz
Ken de outer eerlijk gezegd niet, maar het zou mij zeer verbazen als deze een 'bandwidth throttling' feature had. Die feature vindt je bij de wat duurdere Draytek Vigor.

Op iedere aangesloten PC een programma draaien die de bandbreedte beperkt is een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je toevallig een programma wat de bandbreedte kan beperken?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoek eens op bandwidth manager/controller/limiter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33
http://www.google.nl/sear...&meta=&aq=3s&oq=bandwith+

Al gegoogled? Er wordt hier een bepaalde inzet verwacht van je..

[ Voor 15% gewijzigd door consolefreak op 29-12-2009 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt,

Ik dacht als hij toevallig ook een goed programma was wat hij bijvoorbeeld ook gebruikt.

Verwijderd

Wil je wel dat er op PC 2 - 4 altijd maar 10% beschikbaar is? Zelfs als PC 1 de bandbreedte niet gebruikt? Anders zou je eens moeten zoeken naar QOS (quality of service), dit zorgt dat bepaalde typen verkeer voorrang krijgen boven anderen ipv keihard de beschikbare bandbreedte naar beneden te throttlen

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Netlimiter : http://www.netlimiter.com/ is wel een hele goeie, die je evt. ook per proces kan instellen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:27:
Anders zou je eens moeten zoeken naar QOS (quality of service), dit zorgt dat bepaalde typen verkeer voorrang krijgen boven anderen ipv keihard de beschikbare bandbreedte naar beneden te throttlen
Moet je wel hardware hebben die het ondersteunt, en je huis-tuin-enkeukenrouter doet daar niet aan mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-02 21:07
alt-92 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:36:
[...]

Moet je wel hardware hebben die het ondersteunt, en je huis-tuin-enkeukenrouter doet daar niet aan mee.
Niet lullig bedoeld hoor, maar die router bezit wel degelijk QoS ;) Een maat van mij heeft hem ook en daar kan ik als het moet ook QoS instellen.

Edit: Klik en dan naar pagina 47 gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door R0SSI op 29-12-2009 13:44 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je je router kan voorzien van een aagepaste firmware (zoals Tomato), dan is QoS zeer goed mogelijk. Bandwith throttling is dan eigenlijk een erg vieze oplossing, zeker om het per poort aan te gaan passen (kun je het zelfs beter per mac-address doen, stel dat iemand een switch aan poort 1 hangt.
Pagina: 1