[XP]Beeldscherminstellingen per gebruiker verschillend maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263236

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wilde voor elkaar krijgen dat ik bij de ene gebruiker op mijn pc (XP Pro) andere beeldscherminstellingen kan kiezen dan bij de andere, maar dit lijkt niet mogelijk te zijn.

Ik wilde het volgende:
Voor mijn "gewone" account heb ik twee beeldschermen (dual) die ik gebruik.
Echter wil ik mijn pc ook af en toe als htpc gebruiken en daarvoor heb ik een apart gebruikersaccount gemaakt. Als ik deze gebruik zou ik willen dat hij andere beeldscherminstellingen pakt, namelijk, dat mijn tv mijn tweede beeldscherm wordt (evt. kloon).

Alle drie de beeldschermen staan standaard aangesloten, maar bij nView (GeForce 7600GT videokaart) kan je er uiteraard maar twee kiezen, om elke keer die instelling te moeten veranderen is niet erg makkelijk. Maar als ik in mn ene account mijn twee beeldschermen instel, dan pakt hij dat automatisch bij het andere account ook.

Is het mogelijk hier wat aan te doen?
Of bestaat er een simpel programma waarmee ik simpel de instellingen per account kan veranderen?

Alvast bedankt!! :)

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je vraag dumpen zonder vooronderzoek is natuurlijk niet de bedoeling hier. Wat heb je zelf al gedaan? Je kan namelijk aparte profielen aanmaken bij nView met monitor instellingen. Heb je UltraMon ook al geprobeerd? Die kan ongeveer hetzelfde.
Snelle Google search: http://www.google.com/sea...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Geeft genoeg hits.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mn vraag hier niet zomaar gedumpt... Ik heb ook binnen GOT gezocht en via google. Heb zelf vanalles geprobeerd. Ik gebruik ook UltraMon maar windows zelf overruled UltraMon hierin..

Het enige is dat ik tot nu toe alleen via Nederlandse zoektermen heb gezocht, ik ga dan verder zoeken in het Engels, kijken hoe ver ik kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 263236 schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:42:
Ik heb mn vraag hier niet zomaar gedumpt... Ik heb ook binnen GOT gezocht en via google. Heb zelf vanalles geprobeerd. Ik gebruik ook UltraMon maar windows zelf overruled UltraMon hierin..
Had dat dan in je startpost gezet ;)
Het enige is dat ik tot nu toe alleen via Nederlandse zoektermen heb gezocht, ik ga dan verder zoeken in het Engels, kijken hoe ver ik kom...
Beeldinstellingen als resolutie en refreshrate zijn bij XP een systeem eigenschap, geen user-specifieke setting.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 27-12-2009 14:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

• Display profiles
With display profiles, you can quickly change the settings of one or more monitors. You can also create a display profile that gets applied when logging in, especially useful when the computer is used by more than one person, and not everyone wants to use the same display settings.

Bron: http://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zer0 schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:29:
• Display profiles
With display profiles, you can quickly change the settings of one or more monitors. You can also create a display profile that gets applied when logging in, especially useful when the computer is used by more than one person, and not everyone wants to use the same display settings.

Bron: http://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/
Je kan vanalles veraderen via UltraMon ja, maar je kan niet de gebruikte beeldschermen veranderen (dus ipv monitor 2 de tv als tweede scherm gebruiken kan je niet veranderen met UltraMon)
alt-92 schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:54:
Had dat dan in je startpost gezet ;)
Dat had ik wel kunnen doen ja, maar vond ik eigenlijk wel vanzelfsprekend.. Volgende keer beter..

Ben nu aan het zoeken naar een programma om bij het opstarten te kunnen wisselen van beeldscherm, tot nu toe niet gevonden. Wel een programma om resolutie en refreshrate te veranderen per gebruiker maar dat zoek ik dus niet...
Pagina: 1