Netwerk scanner voor documenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik zou graag een scanner kopen die ik kan aansluiten op mijn netwerk (onder meer omdat er bij de PC geen ideale plaats is om de scanner te plaatsen).

De scanner zou voornamelijk gebruikt worden voor het inscannen van documenten (A4 en kleiner). Heel occassioneel misschien ook eens voor een afbeelding. Geen dagelijks gebruik, maar wel regelmatig enkele documenten.

Een autofeed geniet wel mijn voorkeur, maar het hoeft niet per se als dit veel duurder uitvalt.

Heeft er iemand een goeie tip welke ik zou kiezen? Ik had gehoopt dit toch zeker voor minder dan 400 EUR te kunnen aanschaffen.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
Er zijn van die combi apparaten in de handel. Denk aan printer/scanner in 1. HP levert ze met NIC en dan kan je via het netwerk scannen. Voor onder de 300 ben je dan al klaar :P . Er zullen overigens meer fabrikanten zijn, dus even zoeken loont de moeite.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 10-09 18:42
Dat kan makkelijk voor minder dan €400,-

Bekijk deze multifunctional maar eens: pricewatch: Canon Pixma MP640

Die heb ik zelf al bij meerdere mensen geïnstalleerd en werkt echt ideaal. Installatie is meer dan simpel met de bijgeleverde software, gaat bijna compleet automatisch. Voor de scanfunctie hoef je alleen maar een netwerk toegankelijk map toe te wijzen. Het ding is zelfs draadloos te gebruiken! Plus dat de printkwaliteit een van de beste is in zijn klasse, zuinig met de inkt en een los cartridge systeem... je zou bijna zeggen dat ik ze zelf verkoop, maar eigen ervaring en de verhalen die ik van anderen hoor maken gewoon dat ik erg enthousiast ben over dit apparaat. Ik kan nog wel een paar handjes vol met pluspunten noemen (relatief goedkope originele cartridges, snelheid, cd's beprinten, duplex, edge-to-edge printen. Ook een van de goedkoopste en makkelijkste cartridges om na te vullen, al raad ik dat niet aan omdat imitatie-inkt geen chroma-life bevat)

Overigens als je gaat kijken naar losse scanners met netwerk (met of zonder autofeed) dan ben je veel meer dan die €400,- kwijt, geen moeilijke keuze dan toch? :*) 8)

[ Voor 38% gewijzigd door MicGlou op 27-12-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18
Ik heb een paar maanden geleden een HP OfficeJet 6410 gekocht, die precies kan wat jij wilt (via LAN, Wifi en USB). Gewoon via netwerk scannen naar PDF bijvoorbeeld. En natuurlijk ook (dubbelzijdig) printen. Destijds heb ik er 99 euro voor betaald: een schijntje voor wat je er voor krijgt. Tegenwoordig is ie EOL, dus moeilijk te verkrijgen, maar ik gok dat er nog wel wat zaken zijn die van hun voorraad af willen, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Bedankt voor jullie berichten!

Ik zal eens op zoek gaan naar een goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Net even wat opzoekingen gedaan. Die Canon Pixma MP640 ziet er cool uit, maar (tenzij ik me schromelijk vergis) heeft geen autofeed (ADF). Vermits ik het toestel voornamelijk zal gebruiken om te scannen is dat toch wel iets om mee rekening te houden.

De Canon Pixma MX860 heeft wel een ADF (van 35 p.): linkje

Is wel iets duurder: pricewatch

Iemand toevallig ervaring met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Het moet wel goedkoper kunnen dan dat (hint V&A - wel van mij :))

Het systeem werkt gemakkelijk genoeg, als je niet te vaak heen en weer moet lopen. De scanner in de meeste multifunctionals is best goed, de meeste variatie zit in de printer - inktjet, laser, kleur of niet etc. Sommige hebben ook nog een fax functie.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:12
Ik heb zelf de samsung CLX-3175FN in mijn netwerkje draaien, werk gewoon goed en snel en niet al te duur.

http://www.printershop.nl...2/samsung-clx-3175fn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
karel01 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:53:
Ik heb zelf de samsung CLX-3175FN in mijn netwerkje draaien, werk gewoon goed en snel en niet al te duur.

http://www.printershop.nl...2/samsung-clx-3175fn.html
Toch wel duurder dan die Canon Pixma MX860 en je kan er geen foto's mee afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Van de week de Epson BX600DW gekocht (100 Euro), kan dat prima.Wifi of bedraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 10-09 18:42
iomega schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:31:
Net even wat opzoekingen gedaan. Die Canon Pixma MP640 ziet er cool uit, maar (tenzij ik me schromelijk vergis) heeft geen autofeed (ADF). Vermits ik het toestel voornamelijk zal gebruiken om te scannen is dat toch wel iets om mee rekening te houden.

De Canon Pixma MX860 heeft wel een ADF (van 35 p.): linkje

Is wel iets duurder: pricewatch

Iemand toevallig ervaring met dit toestel?
Die MP640 heeft idd geen autofeed, was ook geen vereiste had je gezegd, het zou een mooie optie geweest zijn. Die MX860 had ik ook naar gekeken maar blijkbaar die ADF over het hoofd gezien. Denk dat die printer de juiste keuze is, kan geen ander merk vinden in die prijsklasse welke dezelfde opties biedt. Ik raadde de MP640 aan omdat ik er ervaring mee heb, er zit goede software bij etc, kan er moeilijk een echte minpunt van benoemen (het ontbreken van de ADF) Maar qua software zal het bij die MX860 niet veel verschillen, lijkt mij een ideaal apparaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 29-12-2009 16:16 ]

Pagina: 1