Verwijderd

Topicstarter
Heren,

ik ben nu bezig met het kijken naar een nieuwe televisie of iig ben aan het snuffelen (daadwerkelijke koop laat meestal een half tot heel jaar op zich wachten ;)) en stuitte daarbij op de volgende "artikelen" welke ik wel interessant vond.

http://www.dlp.com/hdtv/why_dlp_hdtvs.aspx
http://www.deondernemer.n...goedkoper-met-nieuwe-chip

Is DLP de toekomst, en hoe zit het met de 3D technologie (oa. door Avatar veroorzaakt) bij televisie toestellen?

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 18:41
Een nieuwe tv-technologie moet breedt gedragen worden.
Oa de televisiemakers en de grote electronicazaken bepalen welke technologie het gaat worden.
Op dit moment ziet het er naar uit dat OLED het gaat worden,andere inovaties zullen weinig
kans maken zolang ze niet breedt gedragen worden.

Verwijderd

Als je nog vijf á zes jaar kan wachten.. Dan ben ik ook alweer aan mijn volgende TV toe. In de tussentijd dan waarschijnlijk veel plezier gehad van mijn huidige fullHD plasma.
3D.. tja ik weet niet hoe leuk dat is op een kleine TV (zelfs 60inch reken ik dan als klein). 3D is gaaf als je alles om je heen ziet. Het is misschien wel gaver in een bioscoop. We gaan het zien. In 2010 willen ze het een beetje van de grond krijgen. De massa volgt jaren later.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
*schop.

Zit ook te twijfelen om hier thuis een nieuwe tv aan te schaffen. Momenteel hangt er een prima Philips 32 inch lcd uit 2005 (typenr weet ik zo niet uit mn hoofd, maar is ook niet van belang ;)). Echter heeft deze geen hdmi, en ondersteund bijna geen resoluties op de dvi poort (laptop aangesloten hdmi-dvi draait pas beeldvullend op 800x600 :|). Terwijl deze tv 'hdready' is :P. Tv kijken doen we nu nog op de analoge kabel.

Afijn, met het oog op een nog aan te schaffen blueray speler, digitale kabel en eventueel een mediacenter komt de aanschaf een andere tv opeens dichtbij. Nu vraag ik mij af of het verstandig is een jaartje te wachten en een 3d tv aan te schaffen (pas avatar in de bios gezien in 3d, super!), of gewoon binnen een half jaar een tof 'normaal fullhd' tvtje aan te schaffen (rond de 40 inch).

Zodat ik niet over 2/3 jaar weer achter de feiten aanloop ;). Dan het kostenaspect, veel meer dan 1000 euro gaat er hier thuis echt niet aan een tv uitgegeven worden (daar heb je nu hele leuke full hd toestellen voor rond de 40 inch of groter).

[ Voor 9% gewijzigd door SuperPaddo op 08-01-2010 13:58 ]

Grolsch Royce!