Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 14:29

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Mijn schoonouders zijn aan een nieuwe TV toe. Ze zitten in de middle of nowhere, dus ze ontvangen via de satellietschotel (CanalDigitaal abbo). Ze zijn al aardig op leeftijd, dus het gekloot met twee verschillende afstandsbedieningen (1 voor de sattuner, 1 voor de tv) vinden ze maar niks.

Nu zijn er tegenwoordig TVs met een ingebouwde dvb-s (of zelfs dvb-s2 -- hd) tuner, zoals bijvoorbeeld de Panasonic L32V10. Maar hoe betrouwbaar zijn die dingen? Probleemloos, na instellen? Of willen ze nog wel eens kuren hebben?

Iemand daar ervaringen mee?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik denk dat het belangrijk is dat je niet alleen op zoek gaat naar een TV die een dergelijke DVB-S/S2 tuner aan boord heeft, maar vooral op zoek gaat naar een merk dat dergelijke functionaliteit in de TV ook actief ondersteunt met firmware updates en een helpdesk waar je bugs kwijt kan. Net als bij alle apparatuur die er tegenwoordig wordt uitgebracht is een actief firmware update beleid onontbeerlijk omdat het kwaliteit van het testen van apparatuur voor de markt introductie veelal te kort schiet waardoor er nogal wat bugs blijken te zitten in vooral de niet standaard functionaliteit zoals DVB ondersteuning. Helaas hebben de meeste TV fabrikanten er een beetje een handje van om hun product als "af" te beschouwen zodra dit op de markt wordt gebracht en dat is gewoon niet meer van deze tijd met de veranderende digitale signalen van kanalen.

Ondersteuning door het uitbrengen van firmware updates is daarom belangrijk, ook nadat een fabrikant weer overgaat op de volgende lijn/serie TV modellen. Je kan beter wat meer geld uitgeven aan een merk waarbij dat goed geregeld is of anders toch maar op zoek gaan naar een losse satelliet ontvanger in combinatie met een "monitor"-achtige TV. En met "monitor"-achtig bedoel ik een TV zonder al te veel toeters en bellen omdat je die functionaliteit toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 14:29

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
ArChie schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:51:
Ik denk dat het belangrijk is dat je niet alleen op zoek gaat naar een TV die een dergelijke DVB-S/S2 tuner aan boord heeft, maar vooral op zoek gaat naar een merk dat dergelijke functionaliteit in de TV ook actief ondersteunt met firmware updates en een helpdesk waar je bugs kwijt kan. Net als bij alle apparatuur die er tegenwoordig wordt uitgebracht is een actief firmware update beleid onontbeerlijk omdat het kwaliteit van het testen van apparatuur voor de markt introductie veelal te kort schiet waardoor er nogal wat bugs blijken te zitten in vooral de niet standaard functionaliteit zoals DVB ondersteuning. Helaas hebben de meeste TV fabrikanten er een beetje een handje van om hun product als "af" te beschouwen zodra dit op de markt wordt gebracht en dat is gewoon niet meer van deze tijd met de veranderende digitale signalen van kanalen.

Ondersteuning door het uitbrengen van firmware updates is daarom belangrijk, ook nadat een fabrikant weer overgaat op de volgende lijn/serie TV modellen. Je kan beter wat meer geld uitgeven aan een merk waarbij dat goed geregeld is of anders toch maar op zoek gaan naar een losse satelliet ontvanger in combinatie met een "monitor"-achtige TV. En met "monitor"-achtig bedoel ik een TV zonder al te veel toeters en bellen omdat je die functionaliteit toch niet gebruikt.
Je hebt perfect verwoord wat ik zoek, bedankt! Nu de ervaringen zelf nog :-) Of is dat ergens anders online te vinden?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let ook even op de tuner zelf DVB-S is niet meer voldoende het moet een DVB-S2 (MPEG4) tuner zijn en dan nog liefst gecertificieerd bij Canal Digitaal. CI cam (geen CI+) of interne kaartlezer moet Seca3 (Mediaguard) ondersteunen. Indien niet kunnen er problemen optreden met update rechten van de smartcard en heb je na 2 maanden geen beeld meer. Indien de schotel momenteel enkel op 19.2°E zit, is het ook nodig een 2de LNB op 23.5°E te plaatsen. Per 1 maart 2010 worden enkele kanalen omgesteld/bijgeschakeld op MPEG4 met oa NED 1HD, 2HD & 3HD en deze zijn alleen daar te bekijken met een DVB-S2 tuner, DVB-S zal daar zwart blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Panasonic L32v10 en L37V10 werken prima samen met de officiële canalplus common interface en smartcard als de landcode op Duitsland is ingesteld.

Eindelijk een televisie met ingebouwde satontvanger en geen twee losse kastjes meer.

FullHD televisie kijken is zo heel fijn mogelijk..

Als je kijkt naar de prijzen van FULL HD sattelietontvangers zie je dat deze televisie ineens helemaal niet duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Je zou ze ook een Logitech Harmony afstandsbediening kunnen geven, dan heb je maar 1 afstandsbediening, maar kun je toch meerdere apparaten besturen.

Ik denk dat dat makkelijker is dan een TV met ingebouwde DVB-S tuner zoeken :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2010 12:14 ]

Pagina: 1