Toon posts:

MAC adres filter

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn MAC adres filter aan hebben.
Ik weet wel dat ik dan op mijn router moet zijn, maar daar geraak ik niet op.
Hoe geraak ik mijn router (U.S.Robotics Wireless MAXg) en hoe zet ik daar mijn MAC adres filter op?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04
Ip adres van je router in je browser intikken,
Handleiding lezen.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-12 21:52
Denk eraan dat MAC-filtering geen beveiliging is! Hoogstens een hindernis voor derden.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Klik op start, uitvoeren. Typ daar in cmd en druk op enter. Dan krijg je een comman prompt, daar typ je: "ipconfig /all" in die lijst zoek je je wireless netwerkkaart op, het ip adres wat er achter de gateway staat typ je in in de adresbalk van Internet Explorer. Daar kun je dan inloggen op je router.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
CMD -> ipconfig -> Gateway IP pakken daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
en waar vind ik mijn router programma

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-12 21:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

Staat in de post van Collie. Of het staat natuurlijk ook in je handleiding.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-12 13:06
Even lekker kort door de bocht:
1. Geef op zijn minst merk, type en versie router aan (sticker op het apparaat of doosje)
2. Zoals hiervoor al gezegd, is MAC niet iets waarmee je echt beveiligd, zorg ervoor dat je naast MAC filtering ook nog iets als WPA2 gebruikt met een sterke key.
3. Als je er zelf geen verstand voor hebt, pas op met aanpassingen. Laat het dan liever iemand doen die er wel verstand van heeft :)
4. Wat heb je zelf al geprobeerd ? Handleiding goed gelezen ? Eventueel router reset uitvoeren zodat je met standaard password weer erin komt en dan volgens de handleiding configureren.

[ Voor 19% gewijzigd door punisher007 op 27-12-2009 11:17 ]

http://blog.bjornhouben.com

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Handleiding lezen en je komt op je router door het ip address ervan in te tikken in je browser. Meestal 192.168.1.1

[ Voor 72% gewijzigd door marshallq op 27-12-2009 11:34 ]

Verwijderd

Onder windows: super + R, dan verschijnt er een uitvoeren promt, typ gewoon "cmd" in om een dos venstertje te openen en dan typ je daar "ipconfig" in. Je route ip staat dan bij "gateway" van je desbetreffende routerverbinding. ( mocht je het niet weten, de super toets is de windows toets)

onder linux: gewoon in een terminal ifconfig invullen en dan verschijn ook je router adres bij "gateway" van de desbetreffende verbinding

Een je dat hebt gewoon met je browser naar dat ipadres gaan en dan word er gepromt voor een username en passwoord.

Voor een U.S.Robotics Wireless MAXg is dit: username: admin en passwoord is ook admin

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Oftewel gewoon de handleiding lezen.. Kom op, zo moeilijk staat het niet omschreven, het staat zelfs meerdere keren beschreven hierboven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.