Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gevraagd om met een collega jaarlijks tientallen evenementen te organiseren voor een Golfclub (de sport). De vraag die hierbij blijft hangen is of het nodig is om hiervoor een evenementenverzekering af te sluiten. Het is namelijk de Golfclub die ons gevraagd heeft het project uit te voeren, dus zou je kunnen zeggen dat de verantwoordelijkheid bij hen ligt. Daarnaast zijn de evenementen niet erg groot. Op een dag betreft het tussen de 20 en 200 personen. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat deze verantwoordelijkheid bij ons ligt

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken en of jullie een inschatting van deze kosten kunnen maken. Op internet kom ik alleen maar tegen dat men, de verzekeraars, deze wel in een persoonlijkgesprek wil vaststellen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Ben je lid van deze club? Dan zou je kunnen overwegen om een "vrijwilligers" contract met je club aan te gaan. Zo leg je vast dat de verantwoordelijkheid bij hen ligt en blijft liggen en dat, afgezien van opzet en/of grove nalatigheid, jullie niet persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Aan de andere kant.. hoe groot is het risico? Zoals je aangeeft zijn de evenementen niet al te groot wat dan ook een beperkt risico met zich meebrengt. Verder zou ik ook goed kijken naar wat zo'n verzekering precies dekt. Verzekeringsmaatschappijen zijn doorgaans goed in cashen uitkeren is een ander verhaal.

Verwijderd

Valt zoiets niet ook onder een bedrijfsverzekering of WA?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen lid van deze club, gewoon een kennis. Dus die oplossing gaat niet op helaas.

Voor mijn gevoel is het risico ook niet zo heel erg groot, maar je weet het natuurlijk nooit. Er hoeft er maar 1 een bal tegen zijn hoofd aan te krijgen of een stortbui stopt het evenement en het is klaar.

Ik heb geen idee of de WA-verzekering dit denkt. Regen over het algemeen niet volgens mij.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waar wil je je tegen verzekeren? Schade toegebracht door 'het evenement' aan de bezoekers, of schade wegens het niet door kunnen gaan wegens bepaalde omstandigheden ?
Ik zou simpelweg een gesprek en contract met de club aan gaan. Willen ze verzekering, en hebben ze die niet, dan mogen ze die betalen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja is wel verstandig en kost vaak ook niet zo gek veel, ITF hadden vorig jaar een meeting met auto's en daar was één van auto beschadig geraakt en de vereniging was daar voor aansprakelijk, dit omdat we een officiële vereniging waren met penningmeester en dergelijk. Als dat het geval is dat ben je dus aanspreekbaar als vereniging , ben je onofficieel clubje dan kan je zonder af en met alleen een reglement wel alle leden laten tekenen anders heb je er nog niks aan, zomaar ergens eigen risico neerzetten is officieel niet geldig, moet getekend zijn door de persoon.

Hier een gedeelte van het verhaal.
Er is tijdens dit evenement een standhouder geweest die vrij veel last had van de zon. Wij als organisatie hebben hem gevraagd of hij graag een parasol op zijn stand wilde hebben. Deze hebben wij van het tuincentrum gekregen en hem geplaatst.

Tijdens een windvlaag is de parasol de lucht in gevlogen, en op een auto van een bezoeker terecht gekomen. Gevolg hiervan een schade van bijna € 4000,-!!

Ondanks dat wij in het door ons uitgereikt regelement duidelijk vermeld hadden dat deelnemen aan ITF2008 voor eigen risico is, en dat de organisatie niet aansprakelijk gesteld kan worden voor veroorzaakte of zelf opgelopen schade, is het helaas in Nederland zo dat op het moment dat je een reglement opstelt dit ook ergens moet deponeren c.q laten toetsen. Pas dan mag je het gebruiken en dan nog moet je op bepaalde zaken letten. Volgens een rechtskundig persoon zou je nog in principe bij de uitreiking van het regelement aan een bezoeker, deze een vakje moeten laten aankruisen, waarin staat, dat je het regelement hebt gelezen en het er mee eens bent. Verder zou deze persoon het ook nog moeten ondertekenen. Pas dan sta je redelijk vast in je schoenen, als er iets gebeurd. Wij waren helaas hier niet van op de hoogte en dachten dat het kopieren van het regelement van anderen voldoende zou zijn. Dit is dus niet het geval. Je kunt dus niet zonder meer alles uitsluiten.

Omdat er verder geen enkele evenementenverzekering was afgesloten (voor ons was dit de eerste keer dat wij het organiseerde en er was ook nooit iets gebeurd) moeten wij nu als bestuur van TFL opdraaien voor deze schade.

Rechtsbijstand dekt dit niet, aangezien we als club aansprakelijk worden gesteld, en dus ook als club een verzekering hadden moeten hebben. Voor een WA verzekering geldt hetzelfde.

Na diversen verweerbrieven, en dit juridisch uitgezocht te hebben komen wij hier hoe dan ook niet onder uit! Er is geen andere oplossing meer mogelijk. Alles is onderzocht worden en het water staat ons al tot aan de nek.

LAAT DIT EEN WIJZE LES ZIJN VOOR ALLE CLUBS DIE IN DE TOEKOMST EVENEMENTEN ORGANISEREN, EN BEDENK VANTEVOREN GOED WAT DE GEVOLGEN KUNNEN ZIJN, EN ZORG DAT JE HIERVOOR GOED INGEDEKT BENT!

Wij vonden, dat wij iedereen hiervoor moesten waarschuwen.

Omdat wij een vereniging zijn, die geen contributie van de leden verlangd en alles verder belangenloos doet, worden wij nu dus persoonlijk aansprakelijk gesteld voor de ellende. Helaas door de huidige situatie kunnen ook wij dit bedrag niet in één keer ophoesten en hebben we ook geen rijke oom of tante in Australie zitten. Wij hopen een oplossing hiervoor te kunnen vinden, maar dat ligt natuurlijk aan de verzekeringsmaatschappij van de geschadigde

-Andere hobby- -

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 12:56

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Een evenementenverzekering vangt niet alleen tegen claims af van (een van je) gasten, maar ook reeds gemaakte kosten mocht het evenement niet doorgaan. Voor de kosten van het afsluiten hoef je het inderdaad niet te laten.

Voor de beeldvorming een voorbeeld van een evenementenverzekeringaanbieder:
Alle voorbereidingen zijn getroffen om uw feest of evenement tot een succes te maken. De zaal is gehuurd, de catering is geregeld en de uitnodigingen zijn de deur uit. Ook de kostbare audiovisuele ondersteuning is geboekt. Maar dan wordt de jubilaris ziek, of de gehuurde zaal brandt een dag van tevoren af. Of de bus met gasten raakt betrokken bij een ongeval. Al deze dingen kunnen gebeuren.

Met de Evenementenverzekering van de Europeesche worden de reeds gemaakte kosten in ieder geval vergoed. Zo kan het evenement misschien op een later tijdstip alsnog doorgaan.
Mocht bijvoorbeeld je partytent instorten onder de toevallig hevige regenval en de (emotioneel) onvervangbare spullen van je gasten raken hierdoor beschadigt zou dit als het goed is ook afgevangen moeten worden.

Indien je geen evenementenverzekering afsluit kan zoiets op jouw eigen persoon geclaimed worden; zie het als een tijdelijk opzetten van een vereniging zodat deze de Verzekeringspersoon wordt en niet jij of je collega's.

Mogelijk worden de activiteiten (deels) afgevangen door de reeds aanwezige verzekeringen van de golfclub in kwestie, maar als jouw activiteiten niet tot de core-business van de sportclub vallen dan is de bestaande dekking mogelijk niet toereikend.

Mijn advies: neem contact op met je verzekeraar, deze kan informeren je over de mogelijkheden.

offtopic:
Als je mij gewoon gebeld had kon ik je dat ook zo vertellen (ervaring met LAN-party) :P Groeten uit Utrecht! :w

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk dat het zaak is om het goed op papier te zetten dat de golfclub organisator is en dat jij handelt vanuit opdracht van het bestuur. Zeker als je betaald wordt is het belangrijk om duidelijkheid daarin te scheppen. Want betaling kan wijzen op overnemen van risico.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1