oude netkrt werkt, 2 nieuwe NIET?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 12:20
Wie helpt mij aan DE oplossing:

Ik heb een laptop met Xircom 10/100 netwerk, en een HP desktop (pavilion 8750) en die moeten aan elkaar.
Dat lukt wel met een hele ouwe netwerkkaart (AMD PCI 10mb), maar niet met 2 van de 2 nieuwe kaarten (1 10/100Mb CompaqPCI of 1 10/100Mb Realtek 10/100Mb)

Nu zul je denken: hoe zit het met de instellingen?
Het probleem is echter dat de Compaq en Realtek kaarten WEL door windowsME gedetecteerd worden (en dus worden de drivers netjes geinstalleerd), maar de kaarten reageren nergens op: de lampjes branden zelfs niet. |:(
Het is dus een HARDWARE probleem, maar ik weet niet waar ik moet zoeken (moederbordinstellingen/bios of zo).:?

Ik heb op een forum ergens iets gelezen over de FSB-instellingen en PCI (en dus PCI-netwerkkaarten, en ik héb onlangs met een FSB-progje zitten klooien, maar ik geloof niet dat ik ook daadwerkelijk iets gewijzigd had.

Ik heb kaarten van PCI-slot gewijzigd: maakt niets uit. de PCI-sloten zelf (en andere delen van het moederbord) werken wél, want de ouwe kaart werkt zónder één enkel probleem. De sloten móeten wel werken, anders kon WinME geen kaarten detecteren lijkt me

WIE HELPT ME :'(

• Stefke
Jammer dat er niemand reageert....verdere info: de compaq-kaart heeft het aanvankelijk (bij de eerste reboot na kaart inpluggen) wel gedaan. DWZ, de ledjes brandden.
Wanneer hij d'r precies mee gekapt is weet ik niet; ik heb hem in ieder geval nog niet kunnen gebruiken, dus dat moet al vrij snel geweest zijn.

• Stefke
wie biedt?!?!!?! D'r zal toch wel ergens
iemand zijn die me kan helpen?

:?

Ik vraag toch "potjandorie" niet hoe ik mijn IP moet instellen?

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Probeer het kaartje eens te deïnstalleren -> kaart dur uit rukken en op zoek gaan naar de bijbehorende .inf-file (staat in C:\WINDOWS\INF, als je windows gebruikt.)
Als je het bestand niet zo snel ziet, ff zoeken op een naam waar van je zeker weet dat ie in het inf-bestand zou moeten staan.

De inf-verwijderen (ik zou um ff verplaatsen naar je bureaublad ofzo, dat je hem nog wel hebt als je de verkeerde weggooid).
Kaart opnieuw installeren en klaar (hoop ik).

• Stefke
:) Ja, dat zal ik eens proberen, maar: 't lijkt mij dat de ledjes van de kaart gelijk al moeten gaan branden cq. knipperen op het moment dat ik de computer aanzet, maar die 2 10/100mb netwerkkaarten doen wat dat betreft niets (doen dat helemaal nooit)
Die ouwe 10mb doet dat wel.

Volgens bovenstaand lijkt het mij een hardwareprobleem

's even proberen met die inifiles .... zoeken moet niet moeilijk zijn naar een compaqkaart op een HP-computer >:)

• Stefke
Nou, 't is gelukt. 'k heb alle kaarten uit de computer getrokken (behalve video) en opnieuw opgestart. Daarna als eerste de compaq 10/100 d'r in, en weer opnieuw opgestart, en toen werkte ie weer. Daarna modem en geluidskaart d'r in .... en alles werkt. Blijkbaar een IRQ-probleem of zo *D

En bedankt, tweakers, voor alle hulp :r (jij natuurlijk wel RemcoZ :))

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:45

Exterazzo

Qeasy

Op woensdag 07 maart 2001 09:04 schreef stefijn het volgende:
Nou, 't is gelukt. 'k heb alle kaarten uit de computer getrokken (behalve video) en opnieuw opgestart. Daarna als eerste de compaq 10/100 d'r in, en weer opnieuw opgestart, en toen werkte ie weer. Daarna modem en geluidskaart d'r in .... en alles werkt. Blijkbaar een IRQ-probleem of zo *D

En bedankt, tweakers, voor alle hulp :r (jij natuurlijk wel RemcoZ :))
ongeduldige en ondankbare }:O

Audentia

• Stefke
:) ja dat zal wel. Als ik vraag hoe ik een IP-adres moet instellen heb ik binnen 10 minuten 20 replies, maar goed, zelf uitzoeken en oplossen heeft ook z'n voordelen 8-)

Ook jij bedankt Exterazzo ;)

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
No offence hoor, maare... Met een dergelijke houding scoor je hier geen punten... :+

• Stefke
Oh maar daar was ik ook niet voor hier, om punten te scoren. Waar worden die bijgehouden?

Een beetje cynisme moet toch wel kunnen? 'k zat al een dag te wachten, en normaal duurt dat allemaal niet zo lang hier...niemand hoeft zich aangesproken te voelen hoooor
Pagina: 1