Heren (&dames),
Ik moet iets doen met bestanden wat nogal veel tijd in beslag neemt.
En ondertussen dat ik me een RSI aan het slepen was, bedacht ik me ineens:
'Volgens mij kan dit met een batchbestandje ook wel...'
Het is eigenlijk heel simpel, ik heb 2 mapjes:
Bestanden (1001*.txt, 1002*.txt, 4063*.txt)
Mapjes (1001, 1002, 4063)
De cijfers lopen van 0001 naar 9999
Nu moet bijvoorbeeld 1001*.txt verplaatst worden naar het mapje 1001
Bestand 4063*.txt verplaatst worden naar het mapje 4063.
Etc...etc...etc...
Ik heb zelf al lopen googlen en een en ander geprobeerd, uiteindelijk kwam ik het volgende uit:
Opzich werkt bovenstaand wel, alleen heb ik 2 vraagjes:
1. De nummers lopen van 0001 naar 9999, moet ik nu 9999 regels gaan maken? of kan dat makkelijker?
2. Kan ik ergens in het begin al aangeven wat pad A en wat pad B is?
Voorbeeld:
%X= C:\Users\Beheerder\Desktop\Bestanden\
%Y= C:\Users\Beheerder\Desktop\Mapjes\
Dan worden die regels in ieder geval wat korter, en kan ik het eventueel sneller aanpassen.
Voor mij is het uren werk, wellicht dat één van jullie mij hiermee kan helpen, voor u misschien 5 minuten, maar mij scheelt het uren, ik ben benieuwd.
Alvast bedankt!
Ik moet iets doen met bestanden wat nogal veel tijd in beslag neemt.
En ondertussen dat ik me een RSI aan het slepen was, bedacht ik me ineens:
'Volgens mij kan dit met een batchbestandje ook wel...'
Het is eigenlijk heel simpel, ik heb 2 mapjes:
Bestanden (1001*.txt, 1002*.txt, 4063*.txt)
Mapjes (1001, 1002, 4063)
De cijfers lopen van 0001 naar 9999
Nu moet bijvoorbeeld 1001*.txt verplaatst worden naar het mapje 1001
Bestand 4063*.txt verplaatst worden naar het mapje 4063.
Etc...etc...etc...
Ik heb zelf al lopen googlen en een en ander geprobeerd, uiteindelijk kwam ik het volgende uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| @echo off echo ============================================================================ echo TXT naar mapjes verplaatsen echo ============================================================================ move C:\Users\Beheerder\Desktop\Bestanden\4012*.txt C:\Users\Beheerder\Desktop\Mapjes\4012 move C:\Users\Beheerder\Desktop\Bestanden\4013*.txt C:\Users\Beheerder\Desktop\Mapjes\4013 move C:\Users\Beheerder\Desktop\Bestanden\4014*.txt C:\Users\Beheerder\Desktop\Mapjes\4014 move C:\Users\Beheerder\Desktop\Bestanden\4015*.txt C:\Users\Beheerder\Desktop\Mapjes\4015 move C:\Users\Beheerder\Desktop\Bestanden\4016*.txt C:\Users\Beheerder\Desktop\Mapjes\4016 pause |
Opzich werkt bovenstaand wel, alleen heb ik 2 vraagjes:
1. De nummers lopen van 0001 naar 9999, moet ik nu 9999 regels gaan maken? of kan dat makkelijker?
2. Kan ik ergens in het begin al aangeven wat pad A en wat pad B is?
Voorbeeld:
%X= C:\Users\Beheerder\Desktop\Bestanden\
%Y= C:\Users\Beheerder\Desktop\Mapjes\
Dan worden die regels in ieder geval wat korter, en kan ik het eventueel sneller aanpassen.
Voor mij is het uren werk, wellicht dat één van jullie mij hiermee kan helpen, voor u misschien 5 minuten, maar mij scheelt het uren, ik ben benieuwd.
Alvast bedankt!