Toon posts:

5.1 geluid van phillips set naar Wii + media speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een nintendo wii, een philips 5.1 setje en een xtremer media speler.
Nu wil ik graag dat de wii + media speler ook 5.1 geluid krijgen, maar ik heb een heel eenvoudig philips setje die dat niet kan.

Kan ik dan bijvoorbeeld een versterker kopen, de 5.1 boxen daarop aansluiten en van de wii + media speler het geluid naar de versterker toesturen met de rode en witte pluggen om toch 5.1 geluid te krijgen?
Kan ik dan ook nog de dvd speler los gebruiken en ook 5.1 geluid ontvangen?
Wat voor versterker moet ik kopen ( goedkoop) of zijn er betere opties?

Mvg,

Sanjaya

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Het ligt aan de DVD-speler of deze 5.1 surround kan versturen. De speler moet dan één van deze uitgangen hebben:[list]
• HDMI
• Optische toslink
• Digitaal coaxiaal
• Meerkanaals analoge uitgangen

Als de DVD-speler één van die uitgangen heeft kan deze 5.1 versturen. Moet de te kopen receiver natuurlijk wel een ingang hebben van één van die soorten aansluitingen, maar dat lijkt me logisch. Overigens heeft de Xtreamer Media Speler naar mijn weten ook een digitale uitgang voor het geluid, dus dan kan je beter die gebruiken dan de twee analoge uitgangen. Want dan heeft ook de Xtreamer 5.1 geluid en niet alleen 2.0 stereo.

Verder is wat je wilt gewoon mogelijk, maar persoonlijk zou ik de receiver niet te duur maken. Want dergelijke kant-en-klare setjes blinken nu niet echt uit van kwaliteit als het gaat om speakers. Dus geen receiver kopen van vijfhonderd euro, want dat is de huidige set toch niet waard. Of je moet ook serieuze plannen hebben om up te gaan graden qua speakers.

Wat voor versterker je moet kopen is niet zo te zeggen. Plus dat dat soort vragen op GoT ook niet de bedoeling zijn. Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Dus maak een shortlist met receivers die je aanstaan en in je budget vallen. En ook waarom je voor die receiver gekozen hebt. Het AUD beleid zal je ook wel verder helpen denk ik :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ja me DVD speler heeft een hdmi out uitgang, maar hoe moet ik dat dan zien. Want hdmi verstuurt toch beeld + geluid, dus wanneer ik een dvd in me dvd speler stop en die is met een hdmi kabel verbonden met me versterker waar blijft het beeld dan?

Ik dacht aan deze versterker: Onkyo TX-SR307
pricewatch: Onkyo TX-SR307 Zwart

Zou deze geschikt zijn?

Mvg,

Sanjaya

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:28
Wat betreft je Wii, dat is DPII, oftewel je (voor)versterker moet date decoderen en naar 5.1 eruit sturen.
Aansluiten gaat gewoon over 2 kanaals.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:08:
Ja me DVD speler heeft een hdmi out uitgang, maar hoe moet ik dat dan zien. Want hdmi verstuurt toch beeld + geluid, dus wanneer ik een dvd in me dvd speler stop en die is met een hdmi kabel verbonden met me versterker waar blijft het beeld dan?

Ik dacht aan deze versterker: Onkyo TX-SR307
pricewatch: Onkyo TX-SR307 Zwart

Zou deze geschikt zijn?
Als je naar de achterkant van de Onkyo kijkt zie je dat er naast een stel HDMI ingangen ook een HDMI uitgang is. De uitgang link je dan weer naar de tv en daar zie je dan het beeld op.

Echter werkt het met de Onkyo TX-SR307 net anders. Deze beschikt namelijk alleen over HDMI Switching en geen HDMI Processing. Dit wil zeggen dat de TX-SR307 niet het beeld en het geluid van het HDMI signaal kan scheiden en zo het geluid over de speakers laten klinken en het beeld op de tv laten verschijnen. De TX-SR307 stuurt alles gewoon naar de tv. Dus voor geluid uit de home cinema set moet je dan weer een andere kabel trekken waar het geluid over gaat. De TX-SR507 heeft wel HDMI Processing en kan dus het geluid uit de HDMI halen en het over de speakers laten klinken, beeld wordt gewoon doorgezonden naar de tv.

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar je zegt dat bij de TX-SR307 een extra kabel getrokken moet worden voor geluid. Om welke kabel zou dat dan gaan? Of adviseer je beter om gewoon de TX-SR507 te kopen?
Weet je toevalling een goedkopere versterker met deze specs?

Ik zag trouwens ook dat mijn subwoofer een passieve is kan ik die "omzetten" naar actief, met een soort van plug ofzo, en de boxen zijn 4 Ohm maakt dat nog uit voor de versterker?

Mvg,

Sanjaya

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welke extra kabel dat is zou ik zo niet weten aangezien jij geen type hebt genoemd en wij dus niet kunnen kijken welke aansluitingen dat apparaat allemaal heeft. Maar zoiets kan je ook gemakkelijk zelf door gewoon achter op de DVD-speler te kijken of de gebruiksaanwijzing er bij te pakken.

Ik adviseer niet om wat je moet kopen, ik geef alleen mogelijkheden. De keuze voor welk apparaat het nu moet worden ligt in jouw handen. Sowieso moet je niet een apparaat gaan komen omdat Persoon X dat heeft gezegd op het forum.

Maar persoonlijk wordt dit topic me toch iets te basic voor GoT. GoT is namelijk geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. En uit jouw posts haal ik dat onderzoek niet echt, het is meer een storvloed aan vragen. Welke sommige dus zijn te vinden via de GoT Search. Zo zijn er genoeg topics die reeds geen over vermogen van speakers en impedantie en hoe je daar rekening mee moet houden.

Een passieve subwoofer kan je aansluiten op een receiver, maar dat hangt ook weer af van de overige ingangen van de subwoofer. Ook hiervoor zijn er meer dan genoeg topics over op GoT te vinden, dus bij deze wil ik je wederom verwijzen naar de search.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door, alvorens je weer post want dan kan het niveau van dit topic wat omghoog worden getild.

Pagina: 1