PS3 geluid over surroundset

Pagina: 1
Acties:

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08-2025
Voorheen had ik enkel geluid van mijn ps3 over de tv speakers en dus helaas ook de BR. Nu hoopte ik met een nieuwe set wel de mogelijkheid te hebben voortaan games en BR met surround te hebben maar helaas. Vandaar dat ik jullie hulp vraag, het gaat om de volgende sets:

PS3 40 GB
Sony DAV-DZ280 http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs
Sony 46W4000 http://www.sony.nl/produc...00/tab/technicalspecs#tab

Nu heb ik een HMDI kabel lopen van mijn PS3 en van mijn receiver naar de TV en nog een scart van de receiver naar de TV. Wat zou ik nog nodig hebben en is het überhaupt wel mogelijk?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
die set heeft geen analoge, optische of digitale coax ingang....

tough luck..

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Een andere home cinema set :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Chevy454
  • Niet online
Een echte home cinema set bedoel je?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Chevy454 schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:19:
[...]Een echte home cinema set bedoel je?
>:)

Echt, echt... het is maar wat je daaronder verstaat.
Minimum zou toch wel zijn iets van in de trant wat wel eens op iBood langs komt. Een Onkyo TX-SR500-serie met een Magnat/Jamo/JBL-setje. Ook niet je van het in vergelijking met waar sommigen de grens leggen, maar vele malen beter dan die standaard kant en klaar setjes.

Maar goed, wat wil je voor nog geen 200 euro voor zo'n Sony setje. Plus ik heb het idee dat mensen veelal eerst kopen en dan kijken naar wat de set zou moeten hebben qua aansluitingen...

• Chevy454
  • Niet online
>:)
Echt, echt... het is maar wat je daaronder verstaat.
Minimum zou toch wel zijn iets van in de trant wat wel eens op iBood langs komt. Een Onkyo TX-SR500-serie met een Magnat/Jamo/JBL-setje.
In vergelijking met die standaard 5.1 setjes is dat inderdaad al een sprong vooruit. Welliswaar met enkelgewichten maar toch een sprong vooruit.
Maar goed, wat wil je voor nog geen 200 euro voor zo'n Sony setje.
Bang for the buck is het voor 90% van de mensen wel. Ik heb een LCD TV gekocht voor 450 euro en heb er maar meteen een ht setje gekocht, dat geluid was zielig. Die HT set (3.0 tweede hands aangeschaft) was duurder als de TV :X
Plus ik heb het idee dat mensen veelal eerst kopen en dan kijken naar wat de set zou moeten hebben qua aansluitingen...
Dat moet je nooit doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 27-12-2009 14:23 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Afbeeldingslocatie: http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/hooliesmile.gif
In vergelijking met die standaard 5.1 setjes is dat inderdaad al een sprong vooruit. Welliswaar met enkelgewichten maar toch een sprong vooruit.
Als je ziet wat je voor kant-en-klaar spul koopt voor €250,- dan lijkt me een sprong vooruit niet zo lastig. In vergelijk heb je een Logitech Z-5500 welke nog meer ingangen en features heeft als het gaat om audio. En als een dergelijke kant-en-klaar Sony set voor 90% van de mensen al goed genoeg is, dan moet zo'n iBood Onkyo-set toch zeker 99% van de mensen weten te bekoren. Dat er hier op GoT personen rondlopen die andere eisen stellen aan het geluid ligt dan ook meer aan ons en dat we hier boven het "gemiddelde" zitten.
Bang for the buck is het voor 90% van de mensen wel. Ik heb een LCD TV gekocht voor 450 euro en heb er maar meteen een ht setje gekocht, dat geluid was zielig. Die HT set (3.0 tweede hands aangeschaft) was duurder als de TV :X
Maar is de HT set dan zo duur of de tv zo goedkoop. Het is maar net hoe je het bekijkt en waar je meer prioriteit bij legt. Zijn ook mensen die een dikke audio installatie hebben staan, maar nog steeds op een CRT tv kijken.

Maar ik snap je punt :)
Dat moet je nooit doen :)
Dat weet jij, dat weet ik en nog wel meer mensen. Maar helaas zijn er nog genoeg die het niet weten. Met alle respect komen dit soort topics mij iets te vaak voor. Mensen die een nieuwe set komen en dan pas later gaan kijken hoe alles aangesloten moet worden. Gelukkig kom je veelal met een paar converters en switches nog een heel eind. Maar met setjes als deze zonder een enkele ingang ben je snel klaar...

Pagina: 1