[Windows 7] Raar print probleem, testpagina wel rest niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik zal even mijn setup weergeven

Printer : Samsung ML -1510
Server : Win 2k3
Windows 7 op laptop.

De bovenstaande setup wordt dus gebruikt om te printen. Dit werkte altijd perfect met XP.
Nu heb ik op mijn laptop windows 7 gezet en dacht hetzelfde te doen.

Na wat zoeken een GDI driver gevonden voor windows 7. Geinstalleerd. Printer weer gewist en deze printer daarna als netwerkprinter geinstalleerd. Toen een testpagina printen -> perfect. Klaar.

Ten minste dat dacht ik. En ik kan ook nog steeds de testpagina op een goede manier printen. Maar alles wat ik verder print, komt er niet uit. Ik zie hem wel printen (in het programma), zie de opdracht in de printrij komen. Even later verdwijnt hij ook, zoals dat normaal ook gebeurd.

Maar er komt niets uit en ik krijg ook geen foutmelding.

Van alles al geprobeerd. Van het (meerdere keren) opnieuw installeren van de printer, tot het bijna veranderen van elke setting in de printerdriver. Maar verder al de testpagina kom ik niet.

Iemand enige suggestie?? Ik word er een beetje moe van...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Staat de papersize wel goed? dus geen letter? en kan je iets van logs aanzetten van de print server.

En kan je van de server wel iets goed printen (notepad).

[ Voor 23% gewijzigd door LuckY op 26-12-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Papersize is goed.. A4 (meestal gaat er dan wel iets op de printer knipperen)
En hij print uit geen enkel programma.. Niet word, niet excel, niet wordpad, niet notepad, niet PDF, niet <vulin>.
allen de testpagina.. Zal wel even kijken of ik iets van logs kan aanzetten op de server.

O'ja en vanaf de server (in b.v. een rdp print hij alles oke.. In elke programma)

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 26-12-2009 23:30 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kijk even wat je print spooler doet of hij zichzelf restart of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Waar kan ik dat vinden? Gewoon bij de taakmanager in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De event viewer kan een goede hulp zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
voor de print spooler: Start -> Uitvoeren -> services.msc

Deze kan zichzelf soms herstarten heb het zelf ook bij een Xerox printer als er grootte bestanden worden geprint of veel achter elkaar. Drivers hebben in deze geen zin dit icm met het besturingssysteem Windows 2003 Standard R2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Geen meldingen in de eventviewer. Helemaal niets. Ook in het log op de server staat niets dat verwijst naar de printer. Het lijkt alsof de opdracht verdwijnt in een zwart gat.

Is er wel een oplossing voor printen via win 2k3 R2 server? Anders kan ik wel stoppen met zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Cyberpope schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:23:
Geinstalleerd. Printer weer gewist en deze printer daarna als netwerkprinter geinstalleerd. Toen een testpagina printen -> perfect. Klaar.
Installeer de printer eens als lokale printer met een (nieuwe) ip poort die verwijst naar het ip of netwerkadres van de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

alm

Cyberpope schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:03:
Is er wel een oplossing voor printen via win 2k3 R2 server? Anders kan ik wel stoppen met zoeken...
En als je vanaf de laptop direct naar de printer print, ipv via de server? Of hangt de printer aan de server en niet aan het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
alm schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:11:
[...]

En als je vanaf de laptop direct naar de printer print, ipv via de server? Of hangt de printer aan de server en niet aan het netwerk?
Dat laatste dus. Het is een standaard USB printer, die aan de USB-poort van de server hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Cyberpope schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:12:
Het is een standaard USB printer, die aan de USB-poort van de server hangt.
En als je de queue op de printserver eens instelt op direct naar de printer printen en niet spoolen? Want ik kan me wel voorstellen dat het printen problemen kan geven als je vanaf Windows 7 via een Windows Server 2003 R2 wilt printen. 2003 R2 kent Windows 7 nog niet, tenzij er een update voor beschikbaar is, maar MS zal liever 2008 R2 verkopen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
alm schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:16:
[...]

En als je de queue op de printserver eens instelt op direct naar de printer printen en niet spoolen? Want ik kan me wel voorstellen dat het printen problemen kan geven als je vanaf Windows 7 via een Windows Server 2003 R2 wilt printen. 2003 R2 kent Windows 7 nog niet, tenzij er een update voor beschikbaar is, maar MS zal liever 2008 R2 verkopen denk ik...
in essentie zou dat niet direct een probleem kunnen zijn. Immers mijn andere printer (canon inktjet) doet het zonder enige probleem, in exact dezelfde setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55

Ozzi

??

Dit heb ik ook wel eens meegemaakt.
Oplossing was toen het vinkje "Advanced Printing features" uitzetten.

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Cyberpope schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:23:
[...]

in essentie zou dat niet direct een probleem kunnen zijn. Immers mijn andere printer (canon inktjet) doet het zonder enige probleem, in exact dezelfde setup!
Nou, het kan wel zo zijn dat Windows 7 wel drivers voor de Canon printer heeft, maar niet voor de Samsung. Dan worden voor de printer automatisch de drivers gepakt die bij Windows 7 zitten en voor de niet herkende printer worden dan om de drivers gevraagd. Ik ken deze problemen wel van de tijd dat we nog Windows NT 4 servers hadden en al wel Windows 2000/XP werkstations, dat leverde ook regelmatig problemen op.

Ik vraag me alleen nog even af hoe je de drivers geïnstalleerd hebt, via een setup programma of via Add Printer Wizard? Ik kan me ook wel voorstellen dat als je via het Setup programma doet dat de aansturing dan anders verloopt dan via de handmatige installatie methode. Probeer de setup file eens te openen met WinRAR en kijk of je de drivers kunt vinden en pak die uit. Daarna eens installeren via de Add Printer Wizard.

[ Voor 23% gewijzigd door alm op 27-12-2009 10:05 . Reden: Info over installatiemethode toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
alm schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:54:
Ik vraag me alleen nog even af hoe je de drivers geïnstalleerd hebt, via een setup programma of via Add Printer Wizard? Ik kan me ook wel voorstellen dat als je via het Setup programma doet dat de aansturing dan anders verloopt dan via de handmatige installatie methode. Probeer de setup file eens te openen met WinRAR en kijk of je de drivers kunt vinden en pak die uit. Daarna eens installeren via de Add Printer Wizard.
Beide opties geprobeerd. Eerste via de het print-setup programma van Samsung. 1x handmatig via de print-wizard. 1x via verbinding maken via de server. Alle 3x no-go (en heb alle opties meerdere keren gedaan...., ook weer een nieuwe driver gedownload...).

Maar wellicht kan ik hem via mijn router aansluiten en dan kan ik de server passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan je niet via een alternatieve driver aansturen? Zoals bijvoorbeeld voor HP heb je een ficitieve Deskjet driver die voor alle HP inkjet printers werkt of dat je een nieuwere gebruikt. Ik heb laatst voor een Oki C5850 het oudere type nog laten staan van de C5650 en dat werkte zonder problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1