Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Weet iemand of het mogelijk is om een nog lopend abonnement over te zetten naar een andere provider.
Het gaat hier om Vodafone dat ik over wil zetten naar T-Mobile. Dit in verband met dekking in de grensregio en goedkoper bellen. Het liefst zou ik dan ook gelijk een nieuwe telefoon willen uitzoeken aangezien mijne bijna naar de eeuwige jachtvelden heen gaat.

Betreft de kosten voor het oversluiten van het abonnement heb ik geen problemen mee. Het liefst zou ik wel mijn eigen nummer willen behouden aangezien ik zo'n makkelijk en mooi nummer nooit meer weer krijg.

Op google vind ik alleen verhalen over een aflopend abonnement terwijl ik zelf er nog 1 jaar aan vast zit.
Support bellen is helaas geen optie op dit moment.

Dus als iemand hier ervaring mee heeft hoe ik dat eventueel kan doen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een abonnement ga je aan voor een periode van meestal 1 of 2 jaar. Wat ik vaak zie is dat je er tussentijds wel vanaf kunt, maar dan het abonnementsgeld voor de nog resterende maanden van het contract zal moeten voldoen (afkopen): je bent immers een contract aangegaan. Daarna ben je vrij om over te stappen naar een andere aanbieder. In sommige gevallen wordt je abonnement dan omgezet naar prepaid bij de huidige provider.

Wanneer je bij je nieuwe provider aangeeft dat je wilt verhuizen en je bestaande nummer wilt porteren, regelen zij met de huidige provider de overstap. Wanneer je geen achterstallige kosten bij je huidige provider geen achterstallige kosten hebt zullen zij hier hoogstwaarschijnlijk gewoon aan meewerken, zoals je van iedere provider zou mogen verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 26-12-2009 23:03 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Dus ik zou gewoon bij de nieuwe provider in deze T-Mobile kunnen aankloppen om daar een nieuw abonnement af te sluiten en de overige abonnement's kosten aan mijn huidige provider moeten betalen?

Zo ja hoe gaat het dan als ik in deze periode 2x verhoogd heb op mijn abonnement moet ik dan de kosten gaan betalen waarmee ik akkoord ben gegaan tijdens het tekenen van het contract. dus 22,50x10 = 225,00 of 37,50 = 375,00. Dat verschil van 150 euro vind ik best veel in dit opzicht aangezien ik daarmee mijn nieuwe abonnement 4 maanden mee kan doen.

Mocht het zo zijn dat ik 375 euro moet betalen dan blijf ik helaas wel nog 10 maanden bij Vodafone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch ook snel je abbo weer verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Helaas kun je maar 1x verlagen per maand zo slim zijn ze wel @ Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het hangt een beetje af van de voorwaarden van Vodafone af wat er gebeurt bij een contractverhoging: wellicht verleng je je abonnement met minimaal 12 maanden door de verhoging, misschien ook niet. Hier kan ik niks zinnigs over zeggen helaas. Ik zou je aanraden maandag toch even contact met Vodafone op te nemen en dit voor te leggen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Stel dat dit niet in het contract staat dan zou ik dus gewoon tegen de in het begin afgesloten abonnements geld mijn abonnement kunnen afkopen, dit aangezien ik hierover niets vindt. Ik ga zekers contact zoeken met de Vodafone & T-Mobile wat hun te zeggen hebben hierop en daarop mijn keuze maken.

Ik zal de uitslag hier wel even posten mochten meer mensen met dit "probleem" zijn.
Pagina: 1