Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit een beetje met een dilemma, ik heb weinig verstand van TV & Monitors dus ik hoop dat jullie me hier een beetje advies kunnen geven, ik snap dat jullie geen één voor me kunnen uitkiezen, dat verwacht ik ook niet maar ik hoop dat jullie me toch een beetje richting kunnen geven en enkele kunnen wegstrepen.
Ik heb de volgende situatie.
Ik heb een kamer die bestaat uit een zithoek met een oude 'beeldbuis' TV, Xbox 360 en 5.1 setje die ook DVD's kan afspelen. Mijn bank staat zo'n kleine 2 meter van m'n TV af.
Naast die zithoek heb ik een bureau met een computer en een 22" monitor.
Ik heb één internetkabel op mijn kamer.
Op dit moment game ik als ik in m'n eentje ben d.m.v. m'n Xbox 360 aan m'n monitor te hangen met zo'n speciale kabel van Microsoft zodat ik op 720p speel, maar met meerdere mensen is dat niet zo handig en gebruik ik dus m'n oude TV. Ook films en series kijk op m'n monitor in 720p, terwijl ik die eigenlijk liever op m'n bank wil kijken.

Nu heb ik een budget van 400-450 euro om het volgende voor elkaar te krijgen.
- Gamen in 720p of 1080p op m'n Xbox 360.
- Xbox 360 verbinden met m'n 5.1 setje (die geen optische ingang heeft, alleen coaxiaal)
- Xbox 360 verbinden met m'n computer
- Films/series kijken in 720p of 1080p & Dolby Surround geluid
- TV (Analoog of digitaal, heb allebei, liefst digitaal uiteraard) kijken

Wat denken jullie dat de beste manier is om dit te realiseren?
Ik heb een hoop vragen en bedenkingen over hoe ik dit moet gaan doen.
- Ik download (oops :$ ) de films en series op m'n computer, wat is dan de beste manier om die naar de TV te krijgen? Via Xbox 360 media center of gewoon via DVI? In het tweede geval zal ik een Monitor of MonitorTV moeten aanschaffen, of zijn er ook TV's met DVI? En werkt dat dan wel goed, want ik hoor vaak dat gewone TV's niet geschikt zijn om aan te sluiten op je computer.
- Ik heb alleen een coaxiale ingang op m'n versterker. Om Dolby Surround van m'n Xbox 360 naar die versterker te krijgen zal ik dus de audio ervan moeten splitten. Ik weet dat er zo'n kabel is van Microsoft maar die is voor optisch, dus dan zal ik een converter erbij moeten kopen. Is er dan geen kwaliteitsverlies?
En als het dus niet mogelijk is om HD films te kijken via Xbox 360, en ik dus die kijk via m'n computer met een DVI verbinding met de TV, hoe krijg ik dan die Dolby Surround naar m'n versterker? Ik heb maar 1 optische ingang, en ik heb geen zin om kabels te verwisselen.
- Als ik digitale TV kijk kan ik het geluid gewoon via tulp in m'n versterker stoppen, maar als ik analoog kijk, hoe krijg ik dan het geluid van m'n TV naar m'n versterker?

Dat zijn even wat vraagjes die zo in me opkomen, komen waarschijnlijk nog wel meer bij.
Op dit moment neig ik naar MonitorTV omdat deze de meeste aansluitingen e.d. hebben, je kan je computer er op aansluiten via DVI, ze hebben scart voor m'n digitale TV (of ingebouwd), en je kan gewoon je analoge TV signaal er in pluggen. Maar er zijn niet zoveel van deze, en ik denk dat ze ook duurder zijn dan een TV of Monitor van dezelfde kwaliteit?
Als ik een monitor bekijk met een scart & HDMI ingang dan komen er weer andere vragen op zoals, als ik TV wil kijken dan zal ik mijn digitaleTV kastje via scart aansluiten, maar is er een manier om tussen de verschillende ingangen te switchen (dus HDMI, DVI, scart e.d.)? De monitor die ik nu heb heeft een VGA & DVI ingang en daarbij moet ik een kabel er uit halen of een apparaat uit zetten om het andere op je beeldscherm te krijgen.
Als ik voor een TV kijk, dan zie ik dat je onder de 400 bijna geen full HD krijg, maar ik neem aan dat de kwaliteit dan een stuk hoger is?

Flinke lap tekst, maar hoop dat jullie me toch een beetje wat aanwijzingen kunnen geven, en in ieder geval een type (Monitor, MonitorTV, TV) kunnen aanraden & hoe ik de boel moet/kan aansluiten/configureren.

Alvast bedankt! d:)b d:)b