Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans Eijck
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik ben nu al dagen bezig om alle (alle!) door mij naar JPG omgezette foto's op een SD-kaart te kopieeren. De foto's zijn allemaal van dezelfde camera, zijn op dezelfde manier en met hetzelfde fotoprogramma behandeld en er is geen verschil tussen deze foto’s te vinden. Een aantal foto's wil niet naar de kaart gekopieerd worden. Ik krijg de foutmelding: Kan foto X niet kopieeren. Kan het bestand of de map niet maken. :( :( Ik heb de bestandsnamen veranderd. Ik heb de foto's gekopieerd en in een nieuwe lege foto geplakt. De foto's die niet worden geacepteerd hebben notabene al op de SD-kaart gestaan. Omdat het kopieeren (van andere foto’s) niet lukte heb ik de SD-kaart opnieuw geformateerd. Daarna heb ik alle foto's weer teruggezet. Althans, dat wilde ik doen. Nu worden er ineens (zoals gezegd) foto’s geweigerd die al op de kaart gestaan hebben! Ik heb veel geduld en geef het normaal gesproken niet op. 8)7 Nu ben ik het echt zat! Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:42

996

Probeer eens een ander kaartje? Rare problemen hebben vaak een simpele oorzaak/oplossing: kaartje corrupt aan het raken dus een nieuw kaartje nemen?!

[ Voor 14% gewijzigd door 996 op 26-12-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de sd-kaart geformatteerd? FAT(16) legt zo bijvoorbeeld een beperking op: in de root kunnen maar maximaal 512 bestanden.

Sommige foto's gaan er wel op en andere niet? Zeker van dat de scrijfprotectie op het kaartje niet aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans Eijck
Ik heb het kaartje geformatteerd met Fat (kan ook op FAT32). Het kaartje is een maand oud/jong. Schrijfprotectie staat uit. Het is 2 Gb groot en is gekocht voor (en met) een digitaal fotolijstje. Er staan ruim 200 JPG's op. Ik begrijp ook niet waarom sommige foto's wel en later weer niet worden geaccepteerd. Wat kan nou het verschil maken?

[ Voor 20% gewijzigd door Frans Eijck op 27-12-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans Eijck
Hoera!! Ik heb het voor elkaar. Door jou opmerking m.b.t. FAT, Teun_2, kwam ik op het idee het kaartje te formatteren op FAT32... en nu werkt alles goed. Ik las op een ander forum dat dit probleem vaak wordt veroorzaakt als ongeveer de helft van het geheugen van de kaart vol is. Vreemde melding dus, die ik kreeg. Mede omdat ik nog maar op 1/4 zat... 996, je hebt gelijk. Het was maar een kleinigheidje. Zo zie je maar weer. Dank voor jullie hulp! Groet, Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan hoor.
Pagina: 1