Toon posts:

Ziggo modem aansluiten op twee routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Doordat ik bij mij boven zo'n slecht bereik heb met mijn Linksys WRT160NL modem heb, vroeg ik mij af of het mogelijk is om twee routers achter een Ziggo (Casema) modem te plaatsen. Wat ik las op dit forum levert dit vaak problemen op met het IP adres.

Is het bijv. mogelijk om een switch te plaatsen en vervolgens daar twee modems op aan te sluiten? Of wat voor andere mogelijkheden zijn er?

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:17
De 2e router in bridge mode aansluiten op de eerste, zodat je als het ware 2 draadloze netwerken krijgt, en die gaat dan gewoon verder met het uitdelen van de ipadressen die router 1 al aan het uitdelen was.

krijg je dus als het ware 2 draadloze netwerken, geloof dat je ook iets met roaming kan, mar daar heb ik me nooit in verdiept

Interpolis, glashelder!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of een router aanschaffen met een beter bereik dan de 160N ... op www.smallnetbuilder.com zijn voldoende tests te vinden waar ook het bereik bekeken word van een router.

https://discord.com/invite/tweakers

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 21:11
Als je nou een knappere antenne monteert kom je volgens mij een heel eind...

2 routers wordt lastig (tenzij je gaat bridgen) en 2 modems gaat echt niet willen.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Van die antenne wordt het signaal boven alleen slechter, dat is een omnidirectiuonele antenne maar wel alleen in het horizontale vlak. Dus die 7 dB sterker signaal in het sftraalgedeelte wordt bereikt doordat dat signaal *niet* naar boven en beneden gestuurd wordt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:21

M2M

medicijnman

of je neemt een richt (a.k.a. cantenna) antenne. Eventueel zelfbouw voor een euro of 5. Of je plaatst een accesspoint zo dicht mogelijk bij de kamer met slecht bereik.

-_-

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-03 08:30
of je doet een netwerk via het lichtnet, ben je voor 50 euro klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door boers706 op 26-12-2009 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van de reacties heb ik het volgende gedaan:

Modem -- Linksys WRT160NL (beneden) --- UTP kabel --- Netgear 614 W2 (boven)

De Netgear router heeft zichzelf blijkbaar geconfigureerd als een bridge aangezien deze nu wireless werkt. Ik heb nu boven ook door de Netgear router een goed signaal.

P.S. de Linksys heb ik aangeschaft vanwege de USB poort zodat ik mijn harde schijf hierop kon aansluiten. Blijkt een drama te zijn zoals ook op veel andere fora te lezen is. Wellicht offtopic maar mocht iemand hier nog tips voor hebben... graag.
Pagina: 1